Kawasaki Z1000 (eind 70's - begin 80's) topic

En zweette jij niet helemaal je pak uit Roger? Of reed je gewoon flink door? :9
Jep, een motorpak is ongeval hetzelfde als een luchtgekoelde motor. Zolang en rijwind is is het te doen...
 
Vandaag bij Goedhart geweest en op de foto gezet...
full
 
En we kregen ook nog een mooi boek mee. Wordt plaatjes kijken want is compleet in het Japans..
Dat is een leuk boek denk ik al zal er echt geen woord van te begrijpen zijn ;)
Vandaag mijn andere M-stuur gemonteerd en raadt wat . . . . het past! *O*
Niet dat ik nou zoveel sturen heb geprobeerd, maar voor mijn gevoel wel het zóveelste.
Het is net een tikkie anders dan het verstelbare stuur. De stuurhelften knikken iets meer naar binnen, hangen iets meer naar beneden en de steek naar voren is net iets minder.
Hierdoor zit er er een stuk mooier op dan het verstelbare al blijft het natuurlijk wel afbreuk doen aan de originele look.
Meer vrije ruimte rondom de knippers en doordat de stuurhelften meer afhangen zit het heel neutraal voor de polsen en heb je effectief een lagere zitpositie dan met het vorige stuur.
Hier laat ik het wat het stuur betreft bij.

full

full


Volledig ingestuurd raken de gaskabelbochtjes de tank nèt niet, maar nèt niet is genoeg. ;)
Àls ze die onverhoopt ooit een keer toch zullen raken raken ze het tankembleem. Altijd goedkoper en eenvoudiger te herstellen dan een deuk in de tank.

full


Wel nog een keer de spiegelstelen inkorten.
Doordat de stuurhelften nu nog meer afhangen komen ze nog horizontaler naar buiten.
Prima zicht naar achteren, maar echt geen gezicht..
 
Laatst bewerkt:
Geen foto's gister gemaakt Roger?
Dan post ik er wel een paar.

Maar wat was er gisteren dan, vraagt u, lieve Z1000 topic meelezers? Nou, de CSB meeting in Uithoorn! Volgens mij is dat er ook ieder jaar, maar daarom is het niet minder leuk. Elk jaar komen er naast de racemonsters ook genoeg volk op oudere motoren. Daar ben ik wel fan van.

Dan nu foto's van de verbouwde racemonsters. De tweede Z1000 op de foto was nog geen week af, liet ik mij vertellen. En wat is die mooi zeg! (De rest ook hoor)
full

Kerker en profil... Kunstwerk
full

Deze is wel heel rap gekomen. Uitlaten staan nog gloeiend rood :+
full


En deze dan, let op de teller. Damn die gaat ver!
full

full


En verder... diverse.
full

full

full


Snikhete dag, gezellig volk, lekker foto's geschoten.
Opvallend veel tweetakt. Rook lekker!
Volgend jaar weer? :W
 
Geen foto's gister gemaakt Roger?
Dan post ik er wel een paar.
Nee, ik zag jou lopen met een veel mooiere camera dan ik heb. ;)
 
Beste KawaKarel, bedankt voor de eerste foto's van de meeting hier in dit topic, ik vond het ook een gezellige meeting met veel mooie klassiekers, racers, specials, enz.

De tweede foto die je post is mijn Kawa (de Z1000R met #21), we kregen hem helaas niet helemaal af voor de meeting maar er kwamen toch veel leuke reacties op de motor - net als jouw commentaar bij de foto, bedankt ! *D
 
Dank voor reacties!

@Mr. Q: De roze in jouw afbeelding? Heb ik wel gezien, maar heb er geen foto van gemaakt :X
Gebeurt me wel vaker dat ik foto's mis, maar daar kom ik altijd achteraf pas achter.
mis o.a. foto's van cb750, een grijze die vond ik erg mooi en er stond ook een ns400 met rothmans livery waar ik geen foto van heb.
Maargoed, kom em vast nog wel een keer tegen :t

@dr. Kawa: Wat moest er nog aan gebeuren dan? Hij zag er in ieder geval niet -nog niet- af
 
Een Z1300 met spaakwielen. Dat mistaat em totaal niet, misschien wel mooier dan gegoten wielen
 
Dank voor reacties!

@Mr. Q: De roze in jouw afbeelding? Heb ik wel gezien, maar heb er geen foto van gemaakt :X
Gebeurt me wel vaker dat ik foto's mis, maar daar kom ik altijd achteraf pas achter.
mis o.a. foto's van cb750, een grijze die vond ik erg mooi en er stond ook een ns400 met rothmans livery waar ik geen foto van heb.
Maargoed, kom em vast nog wel een keer tegen :t

@dr. Kawa: Wat moest er nog aan gebeuren dan? Hij zag er in ieder geval niet -nog niet- af

Misschien de tellerset :?
 
Dank voor reacties!

@dr. Kawa: Wat moest er nog aan gebeuren dan? Hij zag er in ieder geval niet -nog niet- af
Mooi dat het niet al te erg opviel O-) want ik heb best nog wel een lijstje met dingen die afgemaakt moeten worden - de grootste klussen zijn de achterbrug, de remmen en het afstellen van de carbs.
Sommigen zagen wel dat bijv. de voorste remklauwen tijdelijk met wat grove bouten vastzitten, de schetsplaten moeten nog geanodiseerd worden en dan komen er RVS boutjes in. Hetzelfde voor de achterrem, en daar zijn we nog halverwege met het lassen van een klein olieopvangbakje voor de carterontluchting in de achterbrug zelf, vandaar dat de swingarm nog niet afgewerkt was.

full


De tellerpartij is origineel voor deze motor (Z1000R 1983) maar vaak zie je de losse tellers op het stuur. Ik heb nog een ander idee maar dat komt later .. O-)
 
Hier kun je duidelijk zien wat ik bedoel met het tankje in de achterbrug - dit zijn we nu aan het namaken op de ZRX400 achterbrug die in de Z1000R zit.
Ik heb de mal gemaakt uit karton en Gerard van Dijk (BikeServices) doet het laswerk :)

full


Dit is de originele S1 racekit die natuurlijk nergens meer te krijgen is, dus ja .. dan maar zo goed mogelijk een eigen replica maken he !
 
Hier kun je duidelijk zien wat ik bedoel met het tankje in de achterbrug - dit zijn we nu aan het namaken op de ZRX400 achterbrug die in de Z1000R zit.
Ik heb de mal gemaakt uit karton en Gerard van Dijk (BikeServices) doet het laswerk :)

[afbeelding]

Dit is de originele S1 racekit die natuurlijk nergens meer te krijgen is, dus ja .. dan maar zo goed mogelijk een eigen replica maken he !

Bedoel je niet een zxr 400 achter brug :? :? , volgens mij bestaat een zrx400 niet :N
Maar ik kan het natuurlijk mis hebben :$

GREETZ
 
Mooi dat het niet al te erg opviel O-) want ik heb best nog wel een lijstje met dingen die afgemaakt moeten worden - de grootste klussen zijn de achterbrug, de remmen en het afstellen van de carbs.
Sommigen zagen wel dat bijv. de voorste remklauwen tijdelijk met wat grove bouten vastzitten, de schetsplaten moeten nog geanodiseerd worden en dan komen er RVS boutjes in. Hetzelfde voor de achterrem, en daar zijn we nog halverwege met het lassen van een klein olieopvangbakje voor de carterontluchting in de achterbrug zelf, vandaar dat de swingarm nog niet afgewerkt was.

[afbeelding]

De tellerpartij is origineel voor deze motor (Z1000R 1983) maar vaak zie je de losse tellers op het stuur. Ik heb nog een ander idee maar dat komt later .. O-)

Had ook wel een paar dingetjes gezien en weet dat de semi digitale tellerset (van de GPZ1100 B2) standaard is op de Z1000R maar als dan toch zonder kuipje wilt zijn ronde tellers passender. Maar je moet het natuurlijk doen zoals het jou het beste lijkt.
SUPER mooie fiets aan het worden, zou alleen voorzichtig zijn met rvs bouten voor de remmerij.
Rvs bouten zijn minder geschikt voor zijdelingse belasting :?
Beter investeren in een paar titanium exemplaren of stalen die je eventueel laat verzinken.
"Afschuifbelastingsweerstand" van rvs is vrij laag.....
Houdt ons aub op de hoogte van het project. Zoiets is mijn natte droom :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan