Pitbike wil niet optrekken en loopt alleen op choke

18 jun 2017
8
0
Beste lezers,

Heb sinds kort een Pitster Pro 125cc Supermoto aangeschaft (geen chinees!). De meneer waarvan ik deze kocht was zelf nie echt een sleutelaar en had er ook weinig verstand van. De pitbike was namelijk altijd goed en hij heeft er zelfs mee op het circuit geraced.

Toen ik hem kocht kwam ik er achter dat hij alleen op de choke blijft lopen. En als ik wil rijden gaat dat eerst goed, maar zodra ik meer gas geef gaat hij stotteren. Als ik gas los laat komt hij dan weer terug. Carb heb ik onderzocht maar daar is niks mis mee.

Heeft iemand misschien een idee?
 
Met HS word hoofdsproeier bedoelt.

Is het een tweetakt? Dan kan het wezen dat de bougie verkoold is. Even achterwiel opbeuren en volgas rond laten gillen, dan brand de bougie schoon. Of misschien is de bougie niet al te best meer.
 
Is het een tweetakt? Dan kan het wezen dat de bougie verkoold is. Even achterwiel opbeuren en volgas rond laten gillen, dan brand de bougie schoon. Of misschien is de bougie niet al te best meer.~[/quote]

Nee is een 4 takt gpx blok, zwaar getuned volgens mij want zelfs zonder gas gaat hij behoorlijk snel. De hoofdsproeier is niet verstopt. Bougie kan ik wel eens proberen aangezien de vorige eigenaar waarschijnlijk de bougie niet heeft vervangen. Bougie is nu zwart maar komt omdat ik even een grotere sproeier had geprobeerd.
 
Als het een CV carb is dan zou het misschien kunnen liggen aan het rubberen membraam van de gasschuif.
Tweede optie, toch de carb goed schoonmaken.

Als het een andere carb is ook schoonmaken?

Ik gok dit dit allemaal nu even, ook bovenstaande. De vorige eigenaar had er weinig verstand van en misschien gebruikte hij de bike niet meer zoveel, dus te lang stilgestaan?
 
Laatst bewerkt:
Zit een gewone mikuni op maat weet ik zo niet. Carb had ik al helemaal schoongemaakt, had ook al wat geprutst met sproeiers en de gasnaald. Wat me opviel is dat als ik een grotere sproeier erin zette deed hij gewoon precies hetzelfde. Denk zelf dat het in de ontsteking en dergelijke zit. Vooral omdat hij eerst normaal optrekt en met hogere toeren niks doet, als ik langzaam gas geef trekt hij soms wel.
 
Zonet even de originele sproeier erin gedaan. Had de bougie even schoongemaakt en uitgeprobeerd. Deze had weinig tot geen vonk (snap niet hoe hij dan loopt). Even stukje gereden en de 1e 50 meter ging perfect! Daarna weer het zelfde probleem. Toen ik de bougie eruit draaide had deze wel de goede kleur. Morgen even om een nieuwe bougie en dan weer eens proberen.
 
jij hebt echt geen idee wat een pitbike is hè :?

_O- Ach je weet maar nooit waar hij mee in de weer is.......

07_2004.jpg


0104.jpg
 
Laatst bewerkt:
1/ carbu helemaal kuisen, en zeker zijn dat alle kanalen open zijn. heb je dit al gedaan, doe het nog maar eens. gewoon om echt zeker te zijn.
2/ als hij 50 meter goied rijdt, en daarna niet meer. rijdt hij dan terug even goed na een tijdje wachten ?
 
Even een update:

Nieuwe bougie gekocht, betere vonk en trekt nu beter in de 2e en 3e.
Ja, ik heb de carb goed schoongemaakt!
Zal van het weekend de kleppen afstellen en kijken of alles in orde is. Heb weinig verstand van dat 4 takt kleppen gebeuren maar lijkt me wel interessant om te leren. En ja, ik zal de carb nogmaals goed doorblazen met de compressor

Als ik dan nog geen resultaat heb verkoop ik hem in deze staat. Haal er wel winst uit want heb hem erg goedkoop gekocht en zitten dure onderdelen op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan