Circuit Techniek(Positie verandering)

bricksquad975x

Reus op kleine motor
25 aug 2015
304
24
Groningen
Mischien kunnen jullie helpen:

Bij mijn vorige circuit dag werd mij verteld dat ik de motor iets meer tot rust moet laten komen voor de bocht. Nu heb ik zelf vernomen dat ik in hoge snelheid erg aan het stuur ga trekken als ik verzit van de ene naar de andere kant van de fiets. Dit resulteert dan ook soms in een beetje headshake. Over het algemeen ben ik redelijk los op de handlebars maar op hoge snelheid in snel achtereen volgende bochten heb ik moeite om mij te verplaatsen op de motor.

De vraag is dan ook zijn er tips hoe je makkelijk je gewicht kan verplaatsen zonder te veel aan het stuur te trekken? Wat ik nu doe is iets omhoog komen dmv mijn benen en dan met behulp van het stuur om de tank heen draaien.

Iemand die mij kan verlichten met super circuit knowledge? :)
 
Zweef bij het wisselen boven je zadel, doe net alsof er geen zadel is :)
Doe de verplaatsing met de benen i.p.v. de armen.

/disclaimer: ik pruts ook maar wat :P
 
Laatst bewerkt:
Mischien kunnen jullie helpen:

Bij mijn vorige circuit dag werd mij verteld dat ik de motor iets meer tot rust moet laten komen voor de bocht. Nu heb ik zelf vernomen dat ik in hoge snelheid erg aan het stuur ga trekken als ik verzit van de ene naar de andere kant van de fiets. Dit resulteert dan ook soms in een beetje headshake. Over het algemeen ben ik redelijk los op de handlebars maar op hoge snelheid in snel achtereen volgende bochten heb ik moeite om mij te verplaatsen op de motor.

De vraag is dan ook zijn er tips hoe je makkelijk je gewicht kan verplaatsen zonder te veel aan het stuur te trekken? Wat ik nu doe is iets omhoog komen dmv mijn benen en dan met behulp van het stuur om de tank heen draaien.

Iemand die mij kan verlichten met super circuit knowledge? :)

Er moet ongeveer een vuistdikte tussen je "zaakje" en de tank blijven,zodat je kunt verzitten.
Met je knieen tegen de tank aandrukken voor/tijdens het aan remmen van een bocht helpt je om naar achteren te blijven zitten.

Je moet niet "om de tank heen draaien" dan heb je geen balans :')
je :') moet echt links en rechts bewegen,niet draaien :N

En zo als redline rider al zegt,het moet vanuit je benen komen.
Sinds 2 jaar doe ik regelmatig fietsen en heb daardoor meer beenspieren gekweekt :)
Daarvoor had ik enorme spierpijn -O- na een dagje circuit rijden,puur van het aanspreken van de beenspieren. :Y
 
Laatst bewerkt:
zoveel mogelijk met de benen idd. Best te trainen door veel herhalingen, diepe squats te doen met laag gewicht.

tips van troy corser hieromtrent zijn ook wel interresant om een keer te bekijken. Zie ondermeer: https://www.youtube.com/watch?v=HeMSfgb5tks
 
Laatst bewerkt:
Vooral onder volle acceleratie met een beetje wind tegen vrij pittig. Heb het idee dat ik al iets van de tank afzit omdat ik graag ver eraf hang. Maar de transities bij ramshoek assen bijv is echt hard werken. Bedankt voor alle (video) tips ik gaber even naar kijken
 
Positie van de voeten op de stepjes ook belangrijk. Ga je naar links, dan met de bal van je voet op de linker step. Rechts houd je de normale positie aan. Bocht naar rechts is uiteraard andersom. ;)

Op deze manier zet je automatisch druk op de kant van de step waar je naartoe gaat en gaat het sturen en omgooien makkelijker. Verder lekker rijden op gevoel. Iedereen heeft een ander lichaam en dus ook een andere stijl.
 
Vooral onder volle acceleratie met een beetje wind tegen vrij pittig. Heb het idee dat ik al iets van de tank afzit omdat ik graag ver eraf hang. Maar de transities bij ramshoek assen bijv is echt hard werken. Bedankt voor alle (video) tips ik gaber even naar kijken
Niet te rechtop gaan zitten bij ramshoek dan vang je nauwelijks wind en van te voren de kont er al links naast zetten. Heb je vanaf meeuwenmeer al de tijd voor.
 
Mischien kunnen jullie helpen:

Bij mijn vorige circuit dag werd mij verteld dat ik de motor iets meer tot rust moet laten komen voor de bocht. Nu heb ik zelf vernomen dat ik in hoge snelheid erg aan het stuur ga trekken als ik verzit van de ene naar de andere kant van de fiets. Dit resulteert dan ook soms in een beetje headshake. Over het algemeen ben ik redelijk los op de handlebars maar op hoge snelheid in snel achtereen volgende bochten heb ik moeite om mij te verplaatsen op de motor.

De vraag is dan ook zijn er tips hoe je makkelijk je gewicht kan verplaatsen zonder te veel aan het stuur te trekken? Wat ik nu doe is iets omhoog komen dmv mijn benen en dan met behulp van het stuur om de tank heen draaien.

Iemand die mij kan verlichten met super circuit knowledge? :)

veel lezen helpt al

foto's van jezelf op de motor zie ook je al heel veel .


ben zo begonnen in 2005
voorbeeld van mijzelf
full


2006 hehehe

full

paar jaar verder

full

full

full




en vorig jaar
full



gaande weg vindt je uit wat je zelf het fijnste vindt

veel circuitdagen doen en durf te vragen :D niet dat ik nu de snelste ben wel constant en heel thuis kom .
 
Terug
Bovenaan Onderaan