Shiver, Aprilia più bella, deel 5

zou gewoon een schoefje bij de bouwmarkt kopen die erin past (en anders die van de andere kant opmeten)

vals neutraal gebeurd bij mij ook wel een, maar dan vooral als ik "te relaxed" rij, dan tik ik gewoon te zacht
 
Iemand een kleurcode van het gouden frame op modellen 07/08?
 
Volgende wat stuk is...

Klem van dempers losgetrild, nu ben ik rubberen band voor een akrapovic klem kwijt + spacer.

Iemand enig idee waar te vinden, ebay/marktplaats krijg ik niks gevonden, zal wel verkeerd zoeken.
 
Volgende wat stuk is...

Klem van dempers losgetrild, nu ben ik rubberen band voor een akrapovic klem kwijt + spacer.

Iemand enig idee waar te vinden, ebay/marktplaats krijg ik niks gevonden, zal wel verkeerd zoeken.

Vraag bolski even, die kunnen misschien wel losse onderdelen leveren!
 
Sinds gister bar end spiegels gemonteerd.
Als ik het goed heb zijn er speciale boutjes die je oude spiegelschroefgaten afdichten, weet iemand toevallig hoe ze dat noemen of waar deze te koop zijn? ik wil eigenlijk niet zo'n standaard zilver boutje erin hebben.
 
Sinds gister bar end spiegels gemonteerd.
Als ik het goed heb zijn er speciale boutjes die je oude spiegelschroefgaten afdichten, weet iemand toevallig hoe ze dat noemen of waar deze te koop zijn? ik wil eigenlijk niet zo'n standaard zilver boutje erin hebben.

Wat voor merk/type heb je? Rijd het goed?
Ik vond de mijne nog al veel trillen, maar dit was wel een goedkoop spul van aliexpress :P
 
Wat voor merk/type heb je? Rijd het goed?
Ik vond de mijne nog al veel trillen, maar dit was wel een goedkoop spul van aliexpress :P

Op marktplaats stond een setje van Rizoma te koop, normaal 80 euro p/s ofzo. Nog niet mee gereden, maar het voelt massief aan zot ook redelijk wat gewicht aan. Morgen of zaterdag ga ik rijden, daarna zal ik even laten weten over het trillen. Al kan het voor mij alleen maar meevallen aangezien bij de vorige het glas wat los zat. Trilde zo hard dat ik niet een iemand achter mij bij het stoplicht helder kon zien.
 
Ik heb Aprilia DPM spiegels.
Ook deze trillen maar is gewoon prima in te zien. Gewoon zo hard rijden dat je harder dan de rest gaat, hoef je ook niet naar achter te kijken 8-)

Wel raakt het spiegeltje (weer) een beetje losser en als ik dan hard gas geeft gaat hij heel irritant trillen (geluid, alsof er ergens een boutje los gaat ofzo), maar als ik tijdens het gas geven mijn hand op de spiegel doe hoor ik het niet meer
 
Vandaag een kort rondje gereden, spiegels blijven scherp en trillen erg weinig tot niks.

Helaas zweet mijn remvloeistof reservoir nog wel. Druppels lopen eruit, zelfs na vervanging van de pakkingen. Moeten de afdek kapjes ook vervangen worden? het gaat om het 2009 model.
 
Ik heb het toen wel gedaan. Deksel + pakking. Echter na een paar jaar begonnen ze toch weer te zweten en later iets te lekken. Dat het lekken is overigens om 2 redenen niet gunstig
1. Remvloeistof is rare spul, het heeft een bijtend effect
2. Door het lekken kan er dus ook makkelijker vocht bij waardoor je remvloeistof er "op" is.
 
Ik heb het toen wel gedaan. Deksel + pakking. Echter na een paar jaar begonnen ze toch weer te zweten en later iets te lekken. Dat het lekken is overigens om 2 redenen niet gunstig
1. Remvloeistof is rare spul, het heeft een bijtend effect
2. Door het lekken kan er dus ook makkelijker vocht bij waardoor je remvloeistof er "op" is.


ja dat is waar, dan moet ik het maar proberen om de kapjes te vervangen en kijken of dat werkt.
 
Potjes niet te vol zitten? Snelle redenatie geeft te vol + remmen is te hoge druk waardoor het door de rubbers geperst wordt

Zweten bij mij een beetje het randje tussen potje en deksel is vochtig maar geen problemen mee gehad tot dusver
 
Potjes niet te vol zitten? Snelle redenatie geeft te vol + remmen is te hoge druk waardoor het door de rubbers geperst wordt

Zweten bij mij een beetje het randje tussen potje en deksel is vochtig maar geen problemen mee gehad tot dusver

Er is al wat vloeistof uitgehaald, het komt er ook doorheen als ik niet rij.
Zodra ik rij komt er af en toe een druppel uit, bij het kleine gaatje aan de linkerkant van het remvloeistof reservoir.
 
Bij mij zijn die deksels vervangen. Is blijkbaar een terugroepactie voor geweest. Kostte me geld. Want buiten de garantie. Geloof €35 per deksel...
 
Ik heb van de winter hetzelfde probleem gehad met de deksels die lekte, nieuwe rubbers tussen gezet en de deksel met scotch gladgeschuurd. Nu zijn ze droog, met de originele deksels.
 
Bij mij zijn die deksels vervangen. Is blijkbaar een terugroepactie voor geweest. Kostte me geld. Want buiten de garantie. Geloof €35 per deksel...

Ja dat dacht ik al, deksel besteld en komt deze week binnen.
Kostte mij 18 euro dacht ik, alleen die pakking was 28 euro pfff wat een geld.

Hopelijk is het daarna opgelost.
 
a.s. vrijdag ga ik de slofjes van de shiver weer vervangen voor de angel GT.
leveren en monteren van de slofjes kosten 350,- is dit beetje redelijke prijs denken jullie?

Gaan er nog mensen naar de TT dit weekend?
 
a.s. vrijdag ga ik de slofjes van de shiver weer vervangen voor de angel GT.
leveren en monteren van de slofjes kosten 350,- is dit beetje redelijke prijs denken jullie?

Gaan er nog mensen naar de TT dit weekend?

De bandenprijs van de angel GT weet ik niet
Ik heb voor Pirelli Diablo Rosso 3 voor + achter, 370,- betaald.
Dus ik denk dat het wel redelijk klopt met de prijs.
 
De bandenprijs van de angel GT weet ik niet
Ik heb voor Pirelli Diablo Rosso 3 voor + achter, 370,- betaald.
Dus ik denk dat het wel redelijk klopt met de prijs.

voorband: http://www.zeelandbanden.nl/motorbanden/pirelli-angel-gt-120-70zr17-58w-f-tl.html

achterband: http://www.zeelandbanden.nl/motorbanden/pirelli-angel-gt-180-55zr17-73w-r-tl.html

samen een slordige 245 euro. Dus dan is omzetten en balanceren 125 euro. Veel geld voor 20-30 min werk. Ik zou ergens anders heen gaan of zelf de banden bestellen en velgen van de motor halen. Ik was vaak 12,50 per band kwijt als ik zelf de velgen er al onderweg had gehaald.
 
Laatst 190 voor setje michelin pilot road 4, zelf even velgen losgegooid, maat van een maat heeft ze erom gelegd voor 2 tientjes en klaar.
 
Nieuwe banden moeten voor ongeveer 280-320 euro per set (afhankelijk van merk en model/maat) opgelegd kunnen worden. De complete motor wordt dan gebracht. Alleen wielen is een paar tientjes goedkoper.
 
Terug
Bovenaan Onderaan