racen op een pc40 / pc37 2017

Om even aan te halen bij de tandwiel discussie: ik wil hier ook eens mee experimenteren voor 2 dagen Zandvoort, Zolder en Bilsterberg.

Ik heb de keus uit 15 voor en 42,43 en 45 achter. Ik dacht aan de 15/43 voor bovenstaande circuits, en kleinere banen zoals Mettet en Croix 15/45.

Qua snelheid zit ik meestal midden in groep 3 (Advanced/snel). Tips?

Zolder kun je wel 15/45 pakken.
Assen 15/43. Heb volgens mij op assen ook wel eens met 44 gereden maar kwam voor mij net niet uit.
Het is alweer even geleden de PC40 voor me dus moet diep spitten ;-)
 
Ik heb weer een mooie:

full
 
De 43 en 44 zijn in bestelling.. Ben benieuwd hoe dat zal rijden! De 44 is misschien handig om op Croix te gebruiken? Met een 45 moet je toch gelijk weer je standaard ketting verlengen? Vandaar ik eerst de 44 afwacht.

Gaan er volgende week donderdag 29-6 nog meer van jullie naar Spa? Misschien handig om eens tips en ervaringen uit te wisselen..:) Jullie mogen ze natuurlijk nu ook al geven!
 
De 43 en 44 zijn in bestelling.. Ben benieuwd hoe dat zal rijden! De 44 is misschien handig om op Croix te gebruiken? Met een 45 moet je toch gelijk weer je standaard ketting verlengen? Vandaar ik eerst de 44 afwacht.

Gaan er volgende week donderdag 29-6 nog meer van jullie naar Spa? Misschien handig om eens tips en ervaringen uit te wisselen..:) Jullie mogen ze natuurlijk nu ook al geven!


15 44 past net.

15 45 niet :+

gooi je tank vol van te voren, je niet de eerste zijn die stil staat met 5 liter .. sessie 's zijn lang

diggie is nog het meeste op spa geweest ;)
 
Ik heb nog een splinternieuw Afam racetandwiel 11618-44 liggen voor de 600rr. Mocht iemand interesse hebben?

Daarnaast ook een Ohlins ttx. Stuur maar een PB mocht je meer info willen.

Beide van een 2007.
 
Heren,
gister weer een dagje Zandvoort gedaan.
Na de eerste sessie ben ik overgezet naar groep 4, wat mij eigenlijk niet echt beviel. Ik heb gister 2.07 gereden, maar kwam niet echt in mijn ritme. Bijna elke sessie een rode vlag en verschillende gele.

Ik had wel jullie advies gevolgd en een 43 tandwiel achter gestoken, kwam idd. veel beter uit :t
Ook maar de quickshifter gemonteerd die ik al een tijdje had liggen. Wat een rust geeft dat met opschakelen :t

Al met al wel tevreden met de 2.07, maar ik denk dat er die dag nog veel meer inzat.
Het 'aanhaken' met de grote jongens en mooi op de achterkant blijven zitten lukte aardig, denk je dat je een wereldtijd gaat neerzetten....-> gele of rode vlag net voor de finish of een hond op de baan -O-

Maargoed, wel weer erg veel lol gehad en alles heel gehouden, daar gaat het uiteindelijk om.
 
Laatst bewerkt:
Bijna elke sessie een rode vlag en verschillende gele.

-> gele of rode vlag net voor de finish of een hond op de baan -O-

Sorry! De tweede (!) rode vlag in sessie 4 heb ik veroorzaakt..... :$ Lowsider in de Renaultbocht |(
Maar inderdaad; het was wel iedere sessie raak!

Ik heb gelukkig wel m'n pr flink scherper gezet op 2:06 en een beetje totdat ik ineens onderuit ging. Weet nog steeds niet wat er gebeurde. Gelukkig alleen stepje weg en de onderkuip afgeschreven maar verder lijkt het met de motor mee te vallen. M'n pak en helm zien er een stuk minder uit ;(
 
Daar hoef je geen excuses voor te maken, iedereen overkomt dat wel een keer. Ik heb een keer een sessie aan het begin stilgelegd, omdat ik zo nodig K.O. op het asfalt moest gaan liggen na een highsider _O- .

Rij jij altijd in groep 4, of was je ook een van de gelukkige die van 3 naar 4 moest?
Ik rij zonder bandenwarmers, dus de eerste ronde in groep 4 voelt een beetje als het spelletje frogger :X

als het goed is ben jij dit:



gelukkig stond je weer rechtop.

Ik rij met een grijze kuip en oranje spatbord.


Helaas wel weer mijn kuip aan de grond gereden. net weer gepolyesterd, geplamuurd en gespoten, een stuk meer naar binnen gebracht en weer de grond weten te raken -O- moet er dus nog meer als een aap naast hangen.
 
Haha ja klopt, dat ben ik. En het mooie is dat 'leukopdefoto' daar ook stond....Fijne plek om onderuit te gaan _O- Ik had de foto's nog niet gezien maar ze schijnen bij groep 3 te staan.

Ik had pas 3x eerder op Zandvoort gereden, de eerste 2 keer half verregend en de laatste keer alweer ruim een jaar geleden met een pr van ± 2:12 dus was van plan me in groep 3 in te schrijven maar die was al vol dus ben voor groep 4 gegaan, ook omdat ik op Assen inmiddels ook meestal in de snelste groep meedoe. Beetje opportunistisch maar erg leerzaam!

Als een aap ernaast hangen moet ik ook nog meer gaan doen. Ik zit continue met m'n tenen en stepjes aan de grond dus ik moet meer aan m'n positie gaan werken.
 
Heren,
gister weer een dagje Zandvoort gedaan.
Na de eerste sessie ben ik overgezet naar groep 4, wat mij eigenlijk niet echt beviel. Ik heb gister 2.07 gereden, maar kwam niet echt in mijn ritme. Bijna elke sessie een rode vlag en verschillende gele.

Ik had wel jullie advies gevolgd en een 43 tandwiel achter gestoken, kwam idd. veel beter uit :t
Ook maar de quickshifter gemonteerd die ik al een tijdje had liggen. Wat een rust geeft dat met opschakelen :t

Al met al wel tevreden met de 2.07, maar ik denk dat er die dag nog veel meer inzat.
Het 'aanhaken' met de grote jongens en mooi op de achterkant blijven zitten lukte aardig, denk je dat je een wereldtijd gaat neerzetten....-> gele of rode vlag net voor de finish of een hond op de baan -O-

Maargoed, wel weer erg veel lol gehad en alles heel gehouden, daar gaat het uiteindelijk om.
Het was een ontzettend rommelige dag met al die rode vlaggen. Ik was er gisteren ook ;)
Het aantal zwarte vlaggen was ook weer om te janken. Dat waren er echt veel en ook ik viel in de prijzen, terwijl ik dit jaar nog geen enkel probleem heb gehad op Zandvoort en Assen. De wind zal wel verkeerd hebben gestaan ofzo. Dan maar in de vijfde versnelling het rechte stuk op.

Die eerste rode vlag in de vierde sessies begreep ik al niet totdat ik de foto's zag van die hond op de baan. Hoe is die daar gekomen :?

Toch was het een hele geslaagde dag, want we hadden perfect weer, het was gezellig en bovendien is mijn pr ruimschoots verbeterd naar een 1:58,083 8-) . Dat is met tandwielverhouding 15/43 dus voor Zandvoort zit je daarmee zeker goed.
 
Haha ja klopt, dat ben ik. En het mooie is dat 'leukopdefoto' daar ook stond....Fijne plek om onderuit te gaan _O- Ik had de foto's nog niet gezien maar ze schijnen bij groep 3 te staan.

Ik had pas 3x eerder op Zandvoort gereden, de eerste 2 keer half verregend en de laatste keer alweer ruim een jaar geleden met een pr van ± 2:12 dus was van plan me in groep 3 in te schrijven maar die was al vol dus ben voor groep 4 gegaan, ook omdat ik op Assen inmiddels ook meestal in de snelste groep meedoe. Beetje opportunistisch maar erg leerzaam!

Als een aap ernaast hangen moet ik ook nog meer gaan doen. Ik zit continue met m'n tenen en stepjes aan de grond dus ik moet meer aan m'n positie gaan werken.
Het belangrijkste is dat je er zelf niks aan over hebt gehouden. Gelukkig valt de schade zo te lezen mee, maar je held is wel zuur als je die moet vervangen.
Het beste om aan je houding te werken is als je niet op de max aan het rijden bent, maar op 80%. Je kan dat altijd een keer proberen als je aan je houding wilt werken.
 
Daar hoef je geen excuses voor te maken, iedereen overkomt dat wel een keer. Ik heb een keer een sessie aan het begin stilgelegd, omdat ik zo nodig K.O. op het asfalt moest gaan liggen na een highsider _O- .

Rij jij altijd in groep 4, of was je ook een van de gelukkige die van 3 naar 4 moest?
Ik rij zonder bandenwarmers, dus de eerste ronde in groep 4 voelt een beetje als het spelletje frogger :X

als het goed is ben jij dit:

[~[url="http://i172.photobucket.com/albums/w24/maartenpaardekooper/vlcsnap-2017-06-27-10h23m14s089_zpslqhmhpif.png"]afbeelding~][/URL]

gelukkig stond je weer rechtop.

Ik rij met een grijze kuip en oranje spatbord.


Helaas wel weer mijn kuip aan de grond gereden. net weer gepolyesterd, geplamuurd en gespoten, een stuk meer naar binnen gebracht en weer de grond weten te raken -O- moet er dus nog meer als een aap naast hangen.
Dan heb ik je ook zien rijden :Y
 
Dan heb ik je ook zien rijden :Y

Zien rijden of in de weg zien rijden :X jij met 1.58 en ik met 2.07 _O-

Jammer genoeg was een groot deel van groep 3 erg langzaam. Ik vind dat ik nog niet in groep 4 hoor, Maar ik kon lullen als brugman, hielp niets, ik moest naar groep 4.

Wel leerzaam, daar niet van
 
Dat had ik op Assen ook. Je bent vaker bezig met mensen een beetje normaal in te halen dan met echt aan jezelf werken. Ik ben gewoon brutaal in de snelste groep gegaan begin dit jaar en, hoppa: 5 seconden eraf en nog maar een paar honderdsten verwijderd van de magische 2:00. Ging een beetje tegen m'n bescheidenheid in (ahum) maar zoo leerzaam om de echt snelle jongens proberen bij te houden!!
 
Sorry! De tweede (!) rode vlag in sessie 4 heb ik veroorzaakt..... :$ Lowsider in de Renaultbocht |(
Maar inderdaad; het was wel iedere sessie raak!

Ik heb gelukkig wel m'n pr flink scherper gezet op 2:06 en een beetje totdat ik ineens onderuit ging. Weet nog steeds niet wat er gebeurde. Gelukkig alleen stepje weg en de onderkuip afgeschreven maar verder lijkt het met de motor mee te vallen. M'n pak en helm zien er een stuk minder uit ;(

Kleding is ook kut, dat zijn dure grappen inderdaad. Als het goed is komt morgen mijn nieuwe pak binnen, berik overall.. Weten jullie toevallig of er ook verzekeringen zijn die schade aan kleding dekken op het circuit? Of heeft iemand dit hier toevallig?
Motor is hier inmiddels ook bijna opgelapt. Dan maar weer even een dag inplannen :Y

Nog ff een piccie vanhet nieuwe leer
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan