Naar de Noordkaap en ik neem mee..?

Met een duo zou ik er zelfs nog een 2e plug maken aan de achterzijde van de motor.....

Ik ben blij dat ik met mijn cursus Handenarbeid toch nog iets heb opgestoken over elektriek. Ook daar Frans voor gevorderden.........eeeh, o nee dat was wat anders!

Het blijft heel jammer, ik weet weinig en heb ook niet veel bijgeleerd..............
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik het ook. Ik heb een GSA, heb aan de voorkant een 12V DIN stekker laten monteren. Vervolgens een DIN naar USB kabel, en ik kan alles in mijn tanktas zo 1-2-3 opladen. Mobiel (Ramblr logging), Powerbank, Tablet, Bulletcam, en whatever nog meer.

Ideaal. :Y :Y

Ik zie het als onmisbaar, anno 2017 heeft alles een USB ingang, alles een batterij en moet alles iedere dag herladen worden. Kwestie van bij iedere koffiepauze even volgend apparaat opladen en hopsakee, 's avonds werkt alles :)
 
Ik zie hier allemaal prachtige oplossingen voorbij komen.
Hoe simpel kan 't wezen. Eerst dacht ik voor €20 klaar te zullen zijn.
Nu blijkt, na effe een paar min op google, dat je voor een tientje al klaar bent.

This is all you need...................

USB-lader voor de auto | Winparts.nl - Aanstekerplug + accessoires

Contactdoos 12V waterdicht opbouw | Winparts.nl - Aanstekerplug + accessoires

Zelfs iemand met 2 linker handen, kan dit spul in een paar minuten op de motor schroeven.
Daar hoef je echt geen kern-geleerde voor te zijn!
 
Laatst bewerkt:
Ik zie hier allemaal prachtige oplossingen voorbij komen.
Hoe simpel kan 't wezen. Eerst dacht ik voor €20 klaar te zullen zijn.
Nu blijkt, na effe een paar min op google, dat je voor een tientje al klaar bent.

This is all you need...................

USB-lader voor de auto | Winparts.nl - Aanstekerplug + accessoires

Contactdoos 12V waterdicht opbouw | Winparts.nl - Aanstekerplug + accessoires

Zelfs iemand met 2 linker handen, kan dit spul in een paar minuten op de motor schroeven.
Daar hoef je echt geen kern-geleerde voor te zijn!

Ik heb het laten doen :$ (lui?)

Ding is 10A afgezekerd, maar kan nu een hoop opladen tijdens de reis in mijn tanktas. Het is echt grandioos want linksom of rechtsom, we hebben tegenwoordig gewoon een hoop meuk dat via USB moet worden opgeladen.

Ik ga er de aankomende weken zeker van genieten.
 
Afgezien van misschien wat extra warme kleding neem ik naar Noorwegen niets meer of minder mee dan naar een andere bestemming. Het is daar misschien wat minder dik bevolkt dan in het Zuiden, maar er wonen alsnog mensen genoeg. Die mensen moeten ook eten, drinken en tanken, hebben ook wel eens een autolampje kapot, en hebben ook last van muggen, kortom, alles is ook daar gewoon te koop. Alleen moet je er misschien soms iets verder voor rijden dan de straal van 10 kilometer waarbinnen je hier in Nederland gewend bent alles te kunnen vinden. Het belangrijkste is dus gewoon zorgen dat je de tank niet compleet leeg rijdt maar zodra de actieradius onder de 100 km komt langzaam op zoek gaan naar een pomp. Wat reserveonderdelen betreft gaat er toch altijd net stuk wat je niet mee hebt. Hooguit een bandenreparatiesetje mee, paar tie-wraps en wat duc tape.

Wat ik wel zou doen zoals hier ook al eerder gezegd, een paar spanbanden om je motor vast te kunnen zetten op een veerpont, want op lang niet alle overtochten zijn deze aanwezig. Ik heb ook altijd een kort riempje van een centimeter of 30 om de voorrem vast te kunnen zetten zodat je motor niet gaat rollen op een veerpont.

Niet speciaal voor Noorwegen, maar een reparatiesetje voor de tent is ook wel handig, met name zo'n pijpje om een gebroken tentstok te kunnen repareren.

En een andere tip, hou je in Noorwegen aan de snelheid, want als ze je pakken kost het serieus geld...
 
Laatst bewerkt:
Ik duik zo mijn mand in, mijn vakantie breekt nu aan :) :Y

Morgen naar Hirtshals, en de dag erop Noorwegen in.

Het plan voor de aankomende 4 weken in mspaint:
blaaa.png


Het valt semi-live te volgen via de URL in mijn handtekening.

:W
 
Laatst bewerkt:
Je denkt toch niet dat ik de hele vakantie met een ris opladers ga lopen slepen.
Trouwens dan moet ook nog 220 hebben................

Voor €20 ben je klaar met een sigarettenplug en een USB-omvormer. Meer heb je niet nodig!

Dat is waar. Maar er zijn er toch veel die hun macbook/ultrabook meedoen op reis. Om te bloggen ofzo of om de gopro leeg te halen. En dan heb je een oplader nodig. Mijn digitale camera kan ik ook niet met usb opladen...
 
Goede reis Joris.
Ik rijd precies tegengesteld. Mss kom ik je wel ergens tegemoet. Ik schat in Fin of in de Baltische landen. Kan ook zijn dat wanneer ik in St Petersburg ben dat je dan precies voorbij vaart.

Toch nog vraag: Waarom nog die lus naar oa Oostenrijk?
 
12V + USB plug heb ik ook, met draadje naar de tanktas.
(ook leuk die bijzondere BMW plug weer...)

Voor in hotels, dit ding gevonden, en achteraf mijn beste aanschaf:
34560423576_5c7eafffb4_b.jpg


Zo kan je 2x USB en 2x 220V uit 1 wandcontactdoosje halen.
En zo heb je bovendien ook nog maar 1x een UK-adapter nodig.

(let ook op het leuke Poolse behang, huiselijk jaren60, maar was goed hotelletje)

Wacht..., hier in Gdansk, in moderner hotel/appartement:
33805026623_c280890be5_b.jpg
 
Laatst bewerkt:
Het valt semi-live te volgen via de URL in mijn handtekening.

:W

Prachtig Plan !

maar eh: je moet even je signature nakijken en/of ramblr even je trips op "public" zetten...
bij 1e klik komen er geen trips..
wgEspnI.png

(na klik op je profiel: wel 1 trip, de zaterdag)

St Petersburg... zwaai even als je door de Baltics gaat.
Ik zit waarsch in St P van 4-8 July. Helaas niet met de motor.

In Lithuania: vraag naar een "zeppelin" - en eet smakelijk.
 
Laatst bewerkt:
Recentelijk de tip gehad om slangklemmen mee te nemen: als dan bijv. je motor omvalt en je schakelpook of hendel afbreekt, kan je hem met een slangklemmetje weer vastmaken :]
 
Recentelijk de tip gehad om slangklemmen mee te nemen: als dan bijv. je motor omvalt en je schakelpook of hendel afbreekt, kan je hem met een slangklemmetje weer vast maken :]
En gij geleuft da? Hoe had je dat gedacht? Dat gaat toch nooooit werken... _O- .
 
Daar heb ik ook een beetje mijn twijfels bij...
Maar goed, beter mee verlegen dan om verlegen! Ik heb ze ook altijd mee, maar dat is met de gedachte om er een slangetje mee te kunnen fixen, waarvoor ik ze overgens ook al eens nodig heb gehad.

Beter trouwens om gewoon je motor niet te laten omvallen :+
 
Dat is mooie dooddoener: Niet laten omvallen. Heb ik er nog eentje: Niet onderuit gaan!

Gebroken schakelpoot? Met de hand kan je de motor bijv wel in de 4 zetten om toch nog een afstand te kunnen overbruggen. Vwb deze schakelpook zou ik beginnen om te kijken of die gelast kan worden. Of anders draad in het restant tappen waar een lange bout als schakelpook kan dienen. Dwz iig je voet weer iets kan bedienen. Het hoeft niet mooi te zijn als 't maar werkt.

In het allerergste geval haal ik een vd slangklemmen van de benzineslang af. Die zitten er meer op als borg als dat ze echt het werk doen. Ik heb wel altijd naast tywraps en tape ook een stukje dun ijzerdraad bij me. Daar kan je ook van alles mee.

Voor de stroom heb ik altijd een multimeter bij me. Kan je iig nog IETS mee meten als er storing is. O ja dan ook nog een paar snoertjes met krokedillenbekjes om elek verbinding te kunnen blijven vasthouden.
 
Luitjes herhaling, sterke en flinke spanbanden zijn aan te raden, en: zet je fiets vast alsof die ferry door een orkaan moet.

Ik tik dit nu vanuit Bergen, heb de overtocht naar Kristiansand gemaakt vanuit Hirtshals en na 5 minuten varen kreeg iedereen een kotszakje uitgedeeld... 15 minuten later ging de ferry vol in een storm en alle motorrijders keken elkaar aan met een blik van 'dit meen je niet?', iedereen zei hetzelfde: "nu maar hopen dat we geen ravage aantreffen beneden.....".

Die ferry kreeg klappen, niet normaal. Ferry vaarde nog maar op halve snelheid, harder kon niet.

Eenmaal met vertraging aangekomen, iedereen vol spanning naar beneden hollen om te kijken of er een ravage was aangericht. Ik liep wat achterop, maar hoorde ineens 1 van de Duitsers vrolijk en opgelucht roepen: ITS ALIVE!!!!

Denk er dus niet te laks over :)
 
Goede reis Joris.
Ik rijd precies tegengesteld. Mss kom ik je wel ergens tegemoet. Ik schat in Fin of in de Baltische landen. Kan ook zijn dat wanneer ik in St Petersburg ben dat je dan precies voorbij vaart.

Toch nog vraag: Waarom nog die lus naar oa Oostenrijk?

Dat moet eigenlijk een stippellijn zijn. Als ik nog power ervoor heb/zin erin heb ga ik via Oostenrijk terug, maar ik gok dat ik na Auswitz depri genoeg ben om rechtsreeks naar huis te gaan :)
 
Bedankt voor advies!
Om op de boot zelf ziek te worden heb ik weinig angst.
Ooit bij marine een paar keer de oceaan over geweest met wat kleine golfjes.
Nou ja, ze waren mss ietsje groter!

Ik neem iig spanbanden mee om de brommerd vast te kunnen zetten.
Let op! Ook iets om de rem vast te zetten!

Ik heb mijn visum Rusland binnen, dus varen naar Helsinki is niet aan de orde.
Ik heb niks geboekt. Ga ik ook niet doen. Weet nog niet wanneer en waar ik uitkom in Zuid-Noorwegen. :W
Als ik eenmaal daar ben heb ik er al 8-10 duizend opzitten. Dus een paar km-tjes extra.....?
Geen kaartje mogelijk? No problemo, effe doorgassen naar brug Malmö.......... :]
 
Laatst bewerkt:
Ik ben al diverse keren met diverse maatschappijen meegevaren maar mijn ervaring is dat er voldoende banden op de boten beschikbaar zijn

Als je toch banden meeneemt let dan wel op de trekkracht die ze kunnen hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan