Een echte echte beginner!

idoby

MF'er
19 jun 2017
107
42
Hallo beste motorliefhebbers,

Ik ben Ibrahim(25) en sinds kort geïnteresseerd in motors en motorrijden. Zoals al blijkt uit mijn titel heb ik 0 ervaring met motorrijden en kennis van motoren. Nou ja, oke heel klein beetje. Ik heb ongeveer een maand of twee geleden een proefles genomen bij de ANWB. Dit was mijn eerste ervaring op een motor en voorlopig ook nog de enige.

Ik ben geïnteresseerd geraakt in motoren dankzij motovlogs die ik op YouTube heb gezien. Ik ben zelfs van plan om zelf eventueel een motovlog te starten. Nu ik nog helemaal geen ervaring heb met motoren lijkt het mij wel leuk om mijn voortgang bij te houden met een motovlog, maar dat is nog maar een idee.

Ik dacht eraan om per direct te starten met lessen en voor mijn vakantie (25 juli) al het eerste deel (AVB) af te sluiten, maar misschien ben ik nu nog te enthousiast en is dat toch geen goed idee. Wat zouden jullie adviseren?

Groeten,
Ibrahim
 
Laatst bewerkt:
Hallo Ibrahim!

Als allereerste wil ik je welkom heten op het forum!
Wat leuk dat je zo enthousiast bent over het motorrijden en alles eromheen. Het is een leuk idee om inderdaad je progressie vast te leggen per Vlog!

Om terug te komen op je vraag; Je kunt natuurlijk al beginnen met je rijbewijs. Misschien is het wel verstandig om de lengte van je vakantie in acht te nemen. Dit kun je natuurlijk altijd met je rijschool bespreken. Hoe lang ga je weg? AVB is voor zover ik weet een jaar geldig. Mocht je echt lang weg gaan kun je misschien beter wachten tot je terug bent.

Je zou natuurlijk sowieso al aan je theorie kunnen beginnen!
Onderschat dit onderdeel niet en leer er goed voor, daar krijg je geen spijt van. Een theoriecertificaat is 1.5 jaar geldig.

Het leermateriaal (boeken en/of oefenexamens) is misschien wel inbegrepen in het pakket bij je rijschool. Daar kun je over informeren!

P.S. Heb je ook al een idee over wat voor motor je graag wil rijden?

Heel veel plezier en succes in ieder geval!
Mocht je nog vragen hebben kun je altijd op het forum terecht!
 
Bedankt EasyRiderZ750!

Ik ga weg voor ongeveer vijf weken. Maar nu twijfel ik zelfs of de komende weken wel voldoende zijn om mijn AVB te halen. Misschien moet ik maar na mijn vakantie het gewoon rustig aanpakken. Ik ben sinds afgelopen week afgestudeerd en heb dus voorlopig even wat vrije tijd.
Voordat ik echt ga beginnen met werken wil ik het liefst mijn motorrijbewijs op zak hebben!

Theorie is inderdaad een goed idee!

Aangezien ik altijd een autoliefhebber ben geweest kan ik gemakkelijk op een rijtje zetten waar ik in zou willen rijden. Maar helaas ken ik nog niet niet alle motoren. Laatst zag ik op internet een YAMAHA XSR 700/900. Dat is wel een type motor waar ik zeker op zou willen rijden!

PS. Na mijn registratie op het forum is de layout opeens veranderd, heel gek.
 
Laatst bewerkt:
:W Ibrahim
full
succes
:]
Als je ook een icoon wilt of resizen, even hier vragen. :)
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan