A-28 Honda rijder

yscoboer

Rookie
7 jul 2013
7
0
Vanmiddag op de A-28 tussen Nieuwleusen en Zwolle een gestrande Honda rijder geholpen. Was druk aan het steppen op de vluchtstrook. Geen benzine meer. Steuntje uitgeklapt en gezamenlijk naar de Shell pomp.

Ik hoop wanneer ik een keerje stil kom te staan dat er dan ook ff stopt en mij helpt.

Steppen met deze temperaturen is geen pretje.
 
Vanmiddag op de A-28 tussen Nieuwleusen en Zwolle een gestrande Honda rijder geholpen. Was druk aan het steppen op de vluchtstrook. Geen benzine meer. Steuntje uitgeklapt en gezamenlijk naar de Shell pomp.

Ik hoop wanneer ik een keerje stil kom te staan dat er dan ook ff stopt en mij helpt.

Steppen met deze temperaturen is geen pretje.

Moest ik jou ooit steppend op de pechstrook tegenkomen zal ik zeker stoppen om jou een handje te helpen!
:t :Y
 
Vanmiddag op de A-28 tussen Nieuwleusen en Zwolle een gestrande Honda rijder geholpen. Was druk aan het steppen op de vluchtstrook. Geen benzine meer. Steuntje uitgeklapt en gezamenlijk naar de Shell pomp.

Ik hoop wanneer ik een keerje stil kom te staan dat er dan ook ff stopt en mij helpt.


Steppen met deze temperaturen is geen pretje.

Dat zal je gaan tegenvallen waarschijnlijk :+
 
Domme aktie.

Sowieso kan je een boete krijgen als je zonder benzine strandt op de snelweg.
Daarbij is het duwen dmv je voet op een stepje niet toegstaan.

Er is vast wel een agent op mf die je gaat vertellen hoeveel geld dit had kunnen kosten. :9~


Als ik hem had geholpen dan had ik een beetje benzine overgeheveld of een tankje benzine gaan halen.
 
Domme aktie.

Sowieso kan je een boete krijgen als je zonder benzine strandt op de snelweg.
Daarbij is het duwen dmv je voet op een stepje niet toegstaan.

Er is vast wel een agent op mf die je gaat vertellen hoeveel geld dit had kunnen kosten. :9~


Als ik hem had geholpen dan had ik een beetje benzine overgeheveld of een tankje benzine gaan halen.

Fijn als iedereen zo gaat denken he ;) gebeurd er helemaal niks meer
 
Domme aktie.

Sowieso kan je een boete krijgen als je zonder benzine strandt op de snelweg.
Daarbij is het duwen dmv je voet op een stepje niet toegstaan.

Er is vast wel een agent op mf die je gaat vertellen hoeveel geld dit had kunnen kosten. :9~


Als ik hem had geholpen dan had ik een beetje benzine overgeheveld of een tankje benzine gaan halen.

Zoiets doe je natuurlijk ook expres...

*het is echt super heet vandaag, laat ik eens expres zonder benzine komen te staan op de snelweg, zodat ik 12km kan steppen met een motor van 175kg naar het benzinestation*

En waag het niet om na 5km een zonnesteek te krijgen, want dat is op de snelweg ook strafbaar :+
 
Vorige week helaas iemand laten staan aan de A6, ik stond op tijd voor een uitvaart (ja ok, dooier worden ze niet).. maar normaliter stop ik wel.

Vorig jaar nog in contact gekomen met een leuke dame die ik van de afrit heb geplukt en daarna naar huis heb gereden..
 
Er staan deze week aan de lopende band motoren op de vluchtstrook. Ik denk dat het toch iets met onderhoud en planning te maken heeft.
Halflive wacht met stoppen en helpen wel weer tot de herfst.
 
Domme aktie.

Sowieso kan je een boete krijgen als je zonder benzine strandt op de snelweg.
Daarbij is het duwen dmv je voet op een stepje niet toegstaan.

Er is vast wel een agent op mf die je gaat vertellen hoeveel geld dit had kunnen kosten. :9~


Als ik hem had geholpen dan had ik een beetje benzine overgeheveld of een tankje benzine gaan halen.

Nou echt niet hoor, er staat nergens dat je niet mag duwen mbv het steppe van de andere motor. Ooit iemand zo over de van Brienenoordbrug geduwd op de meest rechter rijbaan inclusief een auto erachter met de alarmlichten aan. We kregen een compliment van zowel politie als anwb dat we de strook zo adequaat en snel hadoen vrijgemaakt.
 
Laatst bewerkt:
Ik snap niet dat je jouw motor naar een tankstation gaat drukken.
Even de vangrail over en je staat vaak al bij een boer met benzine op het erf.
 
Tsja... daarom heb ik een flesje met 0.75l benzine bij... kan je met wat voorzichtig rijden toch nog bij een pomp komen...

Ik niet... Ik heb een slangetje en een klein plat plastic flesje. Benzine hoort in je tank, niet in je bagage ;) Al was het maar omdat het zo'n troep geeft als dat in je bagage gaat lekken, nog afgezien van het brandgevaar.

On-topic: hulpvaardigheid is natuurlijk mooi. Beter dan je fellow weggebruiker, ondanks eigen schuld, dan maar hulpeloos achter te laten. Maar... Ik zou zelf hebben aangeboden om even heen en weer te rijden voor een slangetje of een jerrycannetje. Helaas... Ik ben vaak gestopt voor mensen met pech, maar uiteindelijk maar één keer iemand zonder benzine getroffen en dat was een blikker. Maar die heb ik toen dan wel weer met een andere passant naar de pomp 100 meter verderop geduwd :')
 
Vorig seizoen ook gestopt voor een rijder, liep met een MV Agusta langs de kant van de snelweg. (Italiaanse motor, kan niet missen natuurlijk)
Motor deed het niet meer, en hij was mobiel vergeten om de dealer te bellen, aangezien de motor 3 dagen geleden was gekocht. Dus mijn mobiel even uitgeleend, probleem opgelost :Y

Het is zo'n kleine moeite om even 5 minuten langer onderweg te zijn, en je bespaart iemand anders er ook mooi een rotdag mee. Net zoals de bovenstaanden aangeven: even een litertje benzine overhevelen/ophalen en je bent klaar.
 
Sounds good, doesn't work. Als ik op de snelweg rijd, ben ik je al gepasseerd voor ik überhaupt kan bedenken of ik kan stoppen: of het mag of niet, ik rijd graag ~130km/u en dus vaak op de linkerbaan. Als ik je zie op afstand zal ik wel even kijken of ik assisteren kan, dan heb je nog de tijd en mogelijkheid om m aan de kant te zetten.

Dit is één van de nadelen van in de randstad wonen en vooral de a4 te moeten rijden.
 
Met zulk weer gered worden door een yscoboer.....hoeveel mazzel kun je hebben!
 
Vanmiddag op de A-28 tussen Nieuwleusen en Zwolle een gestrande Honda rijder geholpen. Was druk aan het steppen op de vluchtstrook. Geen benzine meer. Steuntje uitgeklapt en gezamenlijk naar de Shell pomp.

Ik hoop wanneer ik een keerje stil kom te staan dat er dan ook ff stopt en mij helpt.

Steppen met deze temperaturen is geen pretje.


En dat met een banaanscore van 0,0 % :}
 
Als ik iemand met pech zie aan de kant van de weg stop ik altijd. FF kijken of je kunt helpen is kleine moeite en je kunt eventueel zo weer verder rijden. Soms kùn je niet helpen, maar dan scheelt het alsnog hooguit 5 min van je tijd.

voor tzelfde geld is er iemand onwel en ligt ie schuimbekkend aan de kant.
 
Ik heb het helaas laatst moeten ervaren hoe het is om 2km voor de pomp stil te vallen op de A16. Ik ben nog steeds verbaasd over de behulpzaamheid van de gestopte klusbus bestuurder. Er kwam een litertje benzine achter uit de bus en was binnen 10 min weer op weg. Op de valreep zelfs nog op tijd op werk. En dat allemaal om 05.45 in de ochtend! Nog nooit zo opgelucht en dankbaar geweest.
 
Domme aktie.

Sowieso kan je een boete krijgen als je zonder benzine strandt op de snelweg.
Daarbij is het duwen dmv je voet op een stepje niet toegstaan.

Er is vast wel een agent op mf die je gaat vertellen hoeveel geld dit had kunnen kosten. :9~


Als ik hem had geholpen dan had ik een beetje benzine overgeheveld of een tankje benzine gaan halen.

Nog ff volhouden,. het is bijna weekend..
 
Terug
Bovenaan Onderaan