Het Grote NC 700 NC 750 topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb voor mijzelf als kruistoerental 3000 toeren als standaard genomen.. dit vind ik het prettigst rijden. (niet dat ik constant op de toerenteller zit te kijken)
Voor mijzelf rijd ik gemiddeld 1 op 27.. dit vind ik een net verbruik.

Wat ik mij wel eens af vraag wanneer jullie hem in z'n 6 zetten?
Ik doe dit meestal als ik rond de 105/110 km/h rij.
Als ik dit met een lagere snelheid doe, dan begin ik trillingen te voelen die ik normaal niet in de motorfiets voel.
Mijn vader heeft dat ook geprobeerd op mijn NC.. maar hij voelt daar niks van zegt hij.. Misschien zit het wel tussen de oren.

Meer mensen hier last van?
 
Wat voel je en wat wil je voelen. 2 verschillende dingen.
Sommige mensen letten er ook gewoon niet op. De NC trilt overigens niet zo veel. Dat valt reuze mee. Een 1-cilinder of oudere V-Twin schudden er lekker op los.

Overigens. De DCT is stand S (2015 model) zet de bak bij 90 km/u in de 6 In stand D gebeurt dit al 50 of 60. Dit erg laag en dan gebeurt er ook vrijwel niets in het blok als je gas geeft.
 
Wat voel je en wat wil je voelen. 2 verschillende dingen.
Sommige mensen letten er ook gewoon niet op. De NC trilt overigens niet zo veel. Dat valt reuze mee. Een 1-cilinder of oudere V-Twin schudden er lekker op los.

Overigens. De DCT is stand S (2015 model) zet de bak bij 90 km/u in de 6 In stand D gebeurt dit al 50 of 60. Dit erg laag en dan gebeurt er ook vrijwel niets in het blok als je gas geeft.

Daar heb je gelijk in.

Ik voel een trilling dat je ook hebt als je hem bijvoorbeeld in zijn 3 laag in de toeren hebt en wil accelereren. Dat hij meer zijn best moet doen.
Het zelfde principe heb je volgens mij als ik bijvoorbeeld 90 rij en hem in zijn 6 heb staan.
Dat hij meer zijn best moet doen om die snelheid aan te houden.

Wat ik wil voelen is het zelfde wat hij in alle andere versnellingen doet. Gewoon soepel loopt zonder bijkomende trillingen. Mijn oplossing is hier voor iets meer in de toeren te rijden in zijn 6.

Vandaar was ik wel benieuwd of andere mensen dit ook merkten met hun NC..
Ik rij trouwens met de 700. Misschien zit daar ook nog verschil in.

Mijn vader rijd op een V-Twin misschien merkt hij het daarom ook wel veel minder...
 
Het is feitelijk een doorgezaagd autoblok en voor een auto is 2000 rpm op kruissnelheid ook niet heel laag. Ik schakel meestal met 80.
 
Ik heb voor mijzelf als kruistoerental 3000 toeren als standaard genomen.. dit vind ik het prettigst rijden. (niet dat ik constant op de toerenteller zit te kijken)
Voor mijzelf rijd ik gemiddeld 1 op 27.. dit vind ik een net verbruik.

Wat ik mij wel eens af vraag wanneer jullie hem in z'n 6 zetten?
Ik doe dit meestal als ik rond de 105/110 km/h rij.
Als ik dit met een lagere snelheid doe, dan begin ik trillingen te voelen die ik normaal niet in de motorfiets voel.
Mijn vader heeft dat ook geprobeerd op mijn NC.. maar hij voelt daar niks van zegt hij.. Misschien zit het wel tussen de oren.

Meer mensen hier last van?

Ja.. ik.

Ik heb die trilling als ik in de 6e versnelling rij bij 80-85 en bij 100-110 ongeveer.

Dacht eerst dat het mijn ketting was.. voel de trilling voornamelijk in mijn voetsteuntjes.
 
Ik heb vorige week een rit naar Luxemburg gedaan met de NC750S, samen met 3 andere motorfietsen, 2 Triumph Tigers en een Suzuki GSX750F, motoren met een pak meer vermogen dan mij. En dit met een gemiddeld verbruik van 3.2l/100km ondanks het feit dat ik toch vaak alles eruit heb moeten persen om mee te kunnen. Als ik op m'n eentje gewoon rustig cruise en snelwegen vermijd haal ik zelfs met gemak 2.9 à 3.0 liter op 100km. Toch wel aangenaam om zo'n zuinige motorfiets te hebben :)

En ivm die trilling in 6de versnelling, dat heb ik ook bij acceleratie onder de 100km/u, of je moet het gas héél zachtjes open doen, dan valt het beter mee. Ik schakel pas in z'n 6 boven de 100 km/u.

Zijn er trouwens nog mensen bij wie de kilometerteller veel afwijkt? Ik merk dat volgens mijn gps, de teller gemakkelijk 15 km/u afwijkt, op hogere snelheden 150+ zelfs 20km/u.
 
Kan kloppen. Ik had 140 op de teller = 130 op GPS.
Achja, dan word je toch niet geflistst als je een beetje boven het snelheidslimiet zit op je teller :P
 
Middag, Ben benieuwd wat het verschil is in de stuurhoogte van een nc750s DCT bj 2014-2015 en die van een nc750x DCT 2014-2015. Gemeten al ie van de middenbok is. Als iemand een x wil meten graag.
Niet met 2 maten .. Groet/
 
Ik ben dus gelukkig niet de enige met een kleine trilling in zijn 6.
Ach, we mogen niet klagen, de NC blokjes lopen lekker rustig.

Klopt, Ik heb ook 8 km/h verschil tussen teller / GPS boven de 100. Die blijft ook zo als de snelheid hoger word af en toe richting de 9 km/h.
 
Leuke site maar je kan niet zien wat het stuur hoogte verschil is tussen de modellen.
Is hoofdzakelijk voor de knie hoek, been hoek. en zithouding.
 
Was eigenlijk van plan om wat dode vliegjes van m'n NC te wassen maar kan de moed niet opbrengen: pap in de benen v/d hitte......
 
Ik heb gisteren nog een fender extender voor gemonteerd, maar behalve knutselen kan ik ook niks, ik wacht nog op de kentekencard...
 
Vandaag witte velgstrip gekocht en geplakt. Ziet er wel gelikt uit moet ik zelfs zeggen :)

IMG_20170623_145004_zpsgm5onl9s.jpg


Heb de moeilijke set genomen i.p.v. een volledig doorlopende lijn, ziet er zo wat sportiever uit *D
 
Vandaag witte velgstrip gekocht en geplakt. Ziet er wel gelikt uit moet ik zelfs zeggen :)

[afbeelding]

Heb de moeilijke set genomen i.p.v. een volledig doorlopende lijn, ziet er zo wat sportiever uit *D

Staat netjes man. :Y . Wat is de tussen afstand van de stickers. Zag op Youtube dat ze op een 17 inch wiel , ik meen, 24 mm aanhielden. Om de tussen standen gelijk te houden. Zag op
Marktplaats een NC met wielstriping waarvan de tussen afstand niet gelijk was.
Dan had ik ze er weer afgehaald. Want dat ziet er niet uit!!
Ik heb er zelf van de week blauwe striping op geplakt. 7mm dikte. Maar dan doorlopend.
En reflecterend.
 
@blauwetulp: gewoon geplakt, en zo'n beetje gekeken (niet gemeten) wat zo'n beetje de afstand moet zijn :)
Aan de andere kant wel ff mis geplakt en zit een deeltje wel heel dicht bij de rand aan.
Op m'n XF had ik rode velglint (zo'n doorlopende lijn) zag er leuk uit, maar ook cheap.

De dikte van deze stripes is 6mm, omdat de winkel alleen deze dikte had :')
Achja, van ver zie je het niet, van dichtbij misschien wel :P
 
Vandaag de voorkant een 2tal centimeter verlaagd zodat ik een wat sportievere en responsievere handling heb. Moet wel zeggen dat dat geslaagd is :)
Gaat nu makkelijker met manouevreren en gaat lekker door de bocht.
 
Vandaag de voorkant een 2tal centimeter verlaagd zodat ik een wat sportievere en responsievere handling heb. Moet wel zeggen dat dat geslaagd is :)
Gaat nu makkelijker met manouevreren en gaat lekker door de bocht.

Ja, vond je dat merkbaar? Ik merkte er weinig van. Bij Hyperpro hadden ze mijn voorvork
een halve cm door laten steken. Ik merkte er nix van. :N En het ziet er niet uit.
Hem de voorvork weer halve cm terug ge z. :t
Maar dat kan bij elk model weer anders zijn.
 
Er is dus precies gebeurd waar ik bang voor was B|

In het begin drukte ik af en toe naast de richtingaanwijzer. Dat wende vrij snel, maar toen ik bijna overreden werd door een vrachtwagen kon ik op dezelfde manier de claxon niet direct vinden.

Driewerf bah :( :( :(
 
In ieder geval is het niet te laat om een andere rijstijl aan te leren zodat je zo min mogelijk langs vrachtwagens rijdt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan