Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 19 - Broaaap!!

En nu helemaal... ;-)


Eh ja... klopt e-Mille -O-
Had al wel een Oberon cylinder besteld. Een zwarte, dus de 'gouwe' van Cyntax is beschikbaar. Nu eerst het geneuzel met de dynamo/spanningsregelaar maar eens zien op te lossen B|
 
Laatst bewerkt:
35164306351_a17e405912_b.jpg


Nog even naar buiten gegaan voor een nachtfoto :9
 
Nice Carlos 😄
Ik had ook nog wat pics gemaakt..

34478106163_9697eb2c70_b.jpg

Deze zou wel in OP mogen.

Specs;
- Forged OZ wielen
- Carbon kappies
- Ohlins achter shock
- PC5
- Fabbri ruitje
- Titanium Aprilia Racing dempers
 
Goedemorgen,

Even opnieuw voorstellen. Ongeveer 2 jaar geleden heb ik me ook voorgesteld wegens de aankoop van een RSV Mille 2000. Na deze verkocht te hebben i.v.m. de aankoop van een Shiver waar ik 2 jaar op gereden heb ben ik overgestapt naar een BMW F 800 R, een heerlijke stuurfiets.

Toch wilde ik naast de BMW nog een brute motor hebben die toch een beetje het kippenvel naar boven bracht. Dus heb ik voor een goede prijs een leuke 2001 Mille op kunnen pikken met 39k op de klok. Je kan het een schuurvondst noemen want deze motor is in drie jaar niet of nauwelijks gereden (4k).

Nou ben ik van plan om de motor een klein beetje ''op te knappen''

Dit is wat ik van plan ben. (onderhoudshistorie is onbekend).

- Vloeistoffen verversen Blok olie (10w40), Remvloeistof, koelvloeistof e.t.c.
- Controleren of de spanningsregelaar is vervangen (anders overstappen naar die van Yamaha)
- Koplamp vervangen voor een goed exemplaar (deze heeft krassen/scheurtjes en verkleuringen door hitte van de lamp).
- Optisch: Knipperlichten, schermpje, (eventueel stickers), rem en koppelingshendels en stuurgewichten
- Het stuur lijkt lichtelijk getordeerd te zijn (stoepje,) maar rijdt wel kaarsrecht die dus uitgelijnd te worden.

Hebben jullie nog tips o.i.d. ? Ga weer rustig meelezen met dit topic!

19146206_1972062862819701_3211587185132174717_n.jpg
 
Geen idee. Welk bouwjaar Mille?
Ik heb voor een '04+ een seatcover met bagagerek gemaakt. Die heb ik nog.
Foto's staan ergens in dit topic.
 
Goedemorgen,

Even opnieuw voorstellen. Ongeveer 2 jaar geleden heb ik me ook voorgesteld wegens de aankoop van een RSV Mille 2000. Na deze verkocht te hebben i.v.m. de aankoop van een Shiver waar ik 2 jaar op gereden heb ben ik overgestapt naar een BMW F 800 R, een heerlijke stuurfiets.

Toch wilde ik naast de BMW nog een brute motor hebben die toch een beetje het kippenvel naar boven bracht. Dus heb ik voor een goede prijs een leuke 2001 Mille op kunnen pikken met 39k op de klok. Je kan het een schuurvondst noemen want deze motor is in drie jaar niet of nauwelijks gereden (4k).

Nou ben ik van plan om de motor een klein beetje ''op te knappen''

Dit is wat ik van plan ben. (onderhoudshistorie is onbekend).

- Vloeistoffen verversen Blok olie (10w40), Remvloeistof, koelvloeistof e.t.c.
- Controleren of de spanningsregelaar is vervangen (anders overstappen naar die van Yamaha)
- Koplamp vervangen voor een goed exemplaar (deze heeft krassen/scheurtjes en verkleuringen door hitte van de lamp).
- Optisch: Knipperlichten, schermpje, (eventueel stickers), rem en koppelingshendels en stuurgewichten
- Het stuur lijkt lichtelijk getordeerd te zijn (stoepje,) maar rijdt wel kaarsrecht die dus uitgelijnd te worden.

Hebben jullie nog tips o.i.d. ? Ga weer rustig meelezen met dit topic!

[afbeelding]

Deze stond bij mij in de buurt te koop voor een heel leuke prijs inderdaad.
De uitlaat is ook ingekort bij deze.

Wat betreft jouw vragen;

- Vloeistoffen verversen Blok olie (10w40) 15W50, Remvloeistof, koelvloeistof e.t.c.
- Controleren of de spanningsregelaar is vervangen (anders overstappen naar die van Yamaha)Mij is alleen het Yamaha startrelais bekend, niet de spanningsregelaar

Tips; zorg altijd voor een goed opgeladen Accu. Koud starten altijd met de "chocke" een heel klein beetje open. Geen gas geven. Warm start hij zonder choke.
 
Deze stond bij mij in de buurt te koop voor een heel leuke prijs inderdaad.
De uitlaat is ook ingekort bij deze.

Wat betreft jouw vragen;

- Vloeistoffen verversen Blok olie (10w40) 15W50, Remvloeistof, koelvloeistof e.t.c.
- Controleren of de spanningsregelaar is vervangen (anders overstappen naar die van Yamaha)Mij is alleen het Yamaha startrelais bekend, niet de spanningsregelaar

Tips; zorg altijd voor een goed opgeladen Accu. Koud starten altijd met de "chocke" een heel klein beetje open. Geen gas geven. Warm start hij zonder choke.

Thanks! Ik had al 10w40 besteld na lopen googlen.. had begrepen dat 15w50 wordt voorgeschreven maar dat voornamelijk voor de warmere temperaturen, dat wordt retourneren! Of valt het allemaal wel mee.
 
Iemand van hier naar de Nurburgring geweest afgelopen weekend? Ik zag een Nederlandse Mille. Zat ook te twijfelen om met de Appie over de Ring te gaan maar ik durfde niet :$ Er waren al een paar flinke klappers geweest en uiteindelijk ook een hoop olie op de baan waardoor motoren de baan niet meer op mochten.

Ben wel met een huurauto over de Ring geweest, 4 laps, erg vet. Nu ik er gereden heb ga ik er waarschijnlijk sowieso nooit meer proberen te rijden met de motor :X
 
Thanks! Ik had al 10w40 besteld na lopen googlen.. had begrepen dat 15w50 wordt voorgeschreven maar dat voornamelijk voor de warmere temperaturen, dat wordt retourneren! Of valt het allemaal wel mee.
Het kan geen kwaad verder hoor. Hij loopt er echt niet op stuk.
 
Laatst bewerkt:
Ik doe altijd Motul 5100 4T 10w50 in de Mille, 15w50 staat voorgeschreven voor de RSV tot 2004.

34811ec.jpg
 
Wat een mooi! Zoek toevallig ook een twin uitlaat systeem. Hoe/waar ben je aan deze gekomen?
 
Mannen, nadat m'n ktm in de soep is gedraaid, ben ik aan het zoeken naar een wat goedkopere vervanger en de mille heeft mijn interesse gewekt. Enkele vragen:
1 zijn er nog specifieke bouwjaren die je beter kan vermijden?
2 ik lees dat als hij ratelt met starten, je hem beter kan laten staan. Valt dit echt op, iemand wellicht een filmpje waarop dit te horen is?
3 er staan meerdere rode op marktplaats, soms met zwarte onderkuip en soms met grijze. Zijn dit verschillende bouwjaren?
4 Er staat er ook 1 tussen met speciale uitlaat, zou daar de originele demper zo weer oppassen of moet ook linkpipe dan vervangen worden? (Ivm circuitdagen)
http://link.marktplaats.nl/m1176181...ontent=app_android&utm_campaign=socialbuttons

Twijfel tussen deze en de volgende
http://link.marktplaats.nl/m1172527...ontent=app_android&utm_campaign=socialbuttons

http://link.marktplaats.nl/m1175268...ontent=app_android&utm_campaign=socialbuttons

Die van Roy r is ook nog in de running

5 Hoe vaak moeten kleppen gesteld worden? 1 van de verkopers zegt dat het niet nodig is omdat ze bijna altijd goed staan. .

Alvast bedankt!
 
RSV Mille rijders,

Ik ben net zoals mijn bovenbuurman momenteel aan het nadenken over het aanschaffen van een RSV Mille (in de prijscategorie van 2000 tot 3000 euro, dus een '99 tot '03 model). Nu ben ik een student met een handige vader en wij doen zelf het onderhoud (bougies, oliefilter, kleppenstellen). Echter zijn dit motorfietsen die mijn vader goed kent (japanners) en is hij pessimistisch over een Aprilia qua onderhoudskosten. Mij lijkt de RSV Mille niet de standaard Italiaanse jaren 90 fiets gekeken naar het Rotex motorblok en de elektronica van Japanse afkomst.

Ik heb gelezen dat om de 30.000 km de kleppen gesteld moeten worden.
- Is dit zelf te doen aan de hand van een werkplaatshandboek? Dit ligt natuurlijk aan de vaardigheden van mijn vader en ik, maar bij de ene motor is het makkelijk dan de ander.

- Heeft iemand een idee hoe duur het is om de kleppen te laten stellen door een garage?

- Zijn er nog andere dingen qua onderhoud die lastig zouden kunnen zijn en waarvoor ik wellicht naar de dealer zou moeten?

- Zijn de RSV Mille motoren ('99-'03) waar je relatief makkelijk zelf aan kunt sleutelen?


Alvast bedankt voor jullie hulp!
 
Aangezien jullie beiden vragen hebben, zal ik beide posts zoveel mogelijk proberen te beantwoorden.

De RSV Mille heeft niet echt bouwjaren die je echt moet mijden.
De 99-00 Milles hebben wat dingetjes zoals de slangen in de tank en de startkoppeling die je in de gaten moet houden. Daarentegen is de kwaliteit en afwerking erg hoog, en blijven ze lang mooi (lakwerk en stickers). De 2001+ modellen zijn weer iets doorontwikkeld maar de stickers staan er om bekend snel lelijk te worden.

Kleppen stellen moet volgens boekje dacht ik om de 15.000 maar in de praktijk wijkt de klepspeling niet zo veel af. Maar wel raadzaam om bij een hogere km stand een keer gedaan te hebben. Het is wel een pittig klusje maar niet veel anders dan bij Japanse motoren.

De Mille's zitten verder mooi in elkaar achter het kuipwerk. Er is redelijk goed aan te sleutelen alhoewel sommige onderdelen (zoals de bougies) redelijk lastig bereikbaar zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan