Het grote motorkamperen Topic Deel 3

waar slaapt men

  • Slaapmatje

    Stemmen: 60 53,6%
  • Slaapzak

    Stemmen: 9 8,0%
  • Alleen thuis

    Stemmen: 0 0,0%
  • Mag partner niet weten..

    Stemmen: 7 6,3%
  • luchtbed....

    Stemmen: 36 32,1%

  • Totaal aantal stemmers
    112
Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat al eerder genoemd is, misschien werkt zo'n reflecterend isolatie/nood'deken'over de tent ook best goed..


Zulke gedachtes heb ik ook wel eens gehad.
Waar mij de grootste vragen blijven hoe dit spul ademd.
Naar mijn idee is het zo dicht als een muur. En krijg je wellicht weinnig luchtverversing enz.


Wel erg benieuwd naar mensen die dit al geprobeerd te hebben :]
 
Zulke gedachtes heb ik ook wel eens gehad.
Waar mij de grootste vragen blijven hoe dit spul ademd.
Naar mijn idee is het zo dicht als een muur. En krijg je wellicht weinnig luchtverversing enz.


Wel erg benieuwd naar mensen die dit al geprobeerd te hebben :]


En hoe krijg je het een beetje fatsoenlijk vast? Zonder dat alles aan gort scheurt bij de eerste windvlaag, of dat je midden in de nacht je nest uit mag om die zooi aan de andere kant van de camping uit de zwemvijver te vissen...

Nah, 20 euro, ik wist het wel, daar ga ik niet voor lopen k*tten. Is het niet alleen voor koeler binnenklimaat dan wel dat het lekker donker is.
 
Laatst bewerkt:
Wat al eerder genoemd is, misschien werkt zo'n reflecterend isolatie/nood'deken'over de tent ook best goed..

Tuurlijk, wordt je 's morgens niet wakker, omdat je de hele nacht wakker hebt gelegen van het gekraak en geritsel van de folie....

Niet geprobeerd, maar ik kan het me zo voorstellen. :z
 
Zulke gedachtes heb ik ook wel eens gehad.
Waar mij de grootste vragen blijven hoe dit spul ademd.
Naar mijn idee is het zo dicht als een muur. En krijg je wellicht weinnig luchtverversing enz.


Wel erg benieuwd naar mensen die dit al geprobeerd te hebben :]
een nylon tent ademt zowieso niet bezijdens de ventilatiegaten. Ik laat meestal de 'deur'open/opgevouwen en alleen de hordinges van de binnentent dicht.
 
Tuurlijk, wordt je 's morgens niet wakker, omdat je de hele nacht wakker hebt gelegen van het gekraak en geritsel van de folie....

Niet geprobeerd, maar ik kan het me zo voorstellen. :z
egeltjes ritselen ook, de bomen ook.. lijkt me geen probleem...
 
En hoe krijg je het een beetje fatsoenlijk vast? Zonder dat alles aan gort scheurt bij de eerste windvlaag, of dat je midden in de nacht je nest uit mag om die zooi aan de andere kant van de camping uit de zwemvijver te vissen...

Nah, 20 euro, ik wist het wel, daar ga ik niet voor lopen k*tten. Is het niet alleen voor koeler binnenklimaat dan wel dat het lekker donker is.

Wasknijpers.. :Y
 
Houden jullie vooral jezelf niet voor de gek!

Warmteoverdracht in de tent door convectie, radiatie of conductie.
convectie=warmtestroming dmv materiaalverplaatsing
radiatie=warmteoverdracht door straling
conductie=geleiding via het materiaal

Straling zal in zo'n zwart-wit-tent idd wel iets minder zijn.
Conductie en convectie gaan zeker niet verminderen.
Als in de ochtenduren de zon vol op je tent staat te stralen, dan wordt het in elke tent al snel onleefbaar. Dan is het in een zw-wit-tent mss 10 min later bloedheet.

Als je in Z.Europa je tentje op wil gaan zetten dan is het 1e om te kijken of je tent bij een buitje niet vol gaat lopen en het 2e of je niet in de ochtenduren vol in de zon gaat staan. Dat is mijn ervaring na 40 jaar kamperen in het zuiden..................

Zwart-wit-tentje lijkt leuk maar is voor mij een nep-oplossing!!

Ik ga dit jaar voor het eerst naar Noord-Europa. Of ik de zon ga weren of juist maximaal ga gebruiken dat ga ik na enkele nachten wel ervaren.
 
Laatst bewerkt:
Houden jullie vooral jezelf niet voor de gek!

Warmteoverdracht in de tent door convectie, radiatie of conductie.
convectie=warmtestroming dmv materiaalverplaatsing
radiatie=warmteoverdracht door straling
conductie=geleiding via het materiaal

Straling zal in zo'n zwart-wit-tent idd wel iets minder zijn.
Conductie en convectie gaan zeker niet verminderen.
Als in de ochtenduren de zon vol op je tent staat te stralen, dan wordt het in elke tent al snel onleefbaar. Dan is het in een zw-wit-tent mss 10 min later bloedheet.

Als je in Z.Europa je tentje op wil gaan zetten dan is het 1e om te kijken of je tent bij een buitje niet vol gaat lopen en het 2e of je niet in de ochtenduren vol in de zon gaat staan. Dat is mijn ervaring na 40 jaar kamperen in het zuiden..................

Zwart-wit-tentje lijkt leuk maar is voor mij een nep-oplossing!!

Ik ga dit jaar voor het eerst naar Noord-Europa. Of ik de zon ga weren of juist maximaal ga gebruiken dat ga ik na enkele nachten wel ervaren.

Ik neem dit 1 op 1 van je over :t

De praktijk bij mij:
- Shit ik heb geen idee waar de zon vandaan gaat komen....
- Shit... ah ik pleur hem maar gewoon weg, dit is een mooi stekkie
- Shit... ('s ochtends), wat is het tyfusheet...........
- Whatever... Opladen en doorrijden

:+
 
Laatst bewerkt:
als ik in Italie op camping ga kamperen dan vragen de mensen die me naar men staanplaats begeleiden meestal of ik mijn tent in de ochtendzon wil hebben of in de avondzon , ik kies altijd voor avondzon en dat scheelt heel wat smorgens als mijn tent aan de juiste kant van de boom staat .
 
iemand ervaring met solar opladers voor telefoon en tablet, die ook echt werken?


ik heb er één van het merk Suaoki . 25watt en toch lekker compact , om je een idee te geven : mijn smartphone is op anderhalf uur volledig opgeladen . ik hang het gewoon aan de zijkant van mijn tent op . (super makelijk met de 8 voorziene ophangpunten aan de solar , ik gebruik hem soms al rijdend dan hangt ie vast over mijn bagagerol.
Ik ben super tevreden van suaoki , sterk en degelijk gemaakt en komt heel goed uit de testen , kheb er bij amazon zo'n 43€ voor betaald verzending inclusief en na 6 dagen thuis geleverd
Ik had het gekocht omdat ik meestal meerdere dagen op dezelfde camping blijf en dan weer verder trek . En vermits ik dus enkele dagen niet rijd is de motorbatterij geen optie om 2 cameras , intercom , smartphone , tomtom , coyote , JBL charge3 , tablet en 2 kampeerlampjes opgeladen te houden :( , ik vroeg dus telkens een staanplaats met elektriciteit en dat kost in Italie meestal 3.5€ per dag en dan moest ik zelf nog een verlengsnoer meezeulen :( . Elke vakantie koste dit me meer dan een solar pannel , en het zonnepaneel neemt minder plaats in de bagage dan het verlengsnoer . nee ik ga nooit meer zonder solar oplader *O* , kruip ik in de hitte tot op het strand dan gaat ie ook mee en kan ik blijven muziek spelen en internetten :P
 
Laatst bewerkt:
- Shit ik heb geen idee waar de zon vandaan gaat komen....
Ja, 't is ook niet makkelijk.
Al heb je wél een idee waar de zon vandaan komt dan nog wil je dat de zon wat later wel op de tent staat om het kondenswater van de binnenkant buitentent te stomen.
(of lekker nat inpakken, hmmm, en dan de hele dag garen in die zwarte rol op de motor, ah, da's pas aroma!) :P
 
Ja, 't is ook niet makkelijk.
Al heb je wél een idee waar de zon vandaan komt dan nog wil je dat de zon wat later wel op de tent staat om het kondenswater van de binnenkant buitentent te stomen.
(of lekker nat inpakken, hmmm, en dan de hele dag garen in die zwarte rol op de motor, ah, da's pas aroma!) :P
Dát bedoelde ik bij mijn vorige opmerking van max gebruiken of juist max weren van de ochtensdzon.

Meestal kan ik wel goed inschatten waar de zon zal schijnen de volgende ochtend. De zon is voor mij altijd een vast ijkpunt. Daarom ben ik in de tropen of op het zuidelijk halfrond altijd gedesoriënteerd. Bijv in Z.Afrika gaat de zon overdag over de Noord in tegenstelling tot hier waar die over de Zuid gaat.
 
Laatst bewerkt:
Hoer was dat ook alweer ? de kleine wijzer van je horloge op de zon richten en dan is 12 uur het Noorden ? Ben hoe het echt was vergeten trouwens.


Dát bedoelde ik bij mijn vorige opmerking van max gebruiken of juist max weren van de ochtensdzon.

Meestal kan ik wel goed inschatten waar de zon zal schijnen de volgende ochtend. De zon is voor mij altijd een vast ijkpunt. Daarom ben ik in de tropen of op het zuidelijk halfrond altijd gedesoriënteerd. Bijv in Z.Afrika gaat de zon overdag over de Noord in tegenstelling tot hier waar die over de Zuid gaat.
 
Ik heb een 12000mah solar Powerbank van aliexpress,koste volgens mij iets van 11 euro.
Gebruik hem niet vaak want mijn telefoon gebruik ik bijna niet tijdens vakantie en ik laat dingen op tijdens het rijden.
Maar een knap led lampje brand uren met dat ding.
 
Wat een gedoe allemaal, ik pleur mijn tent gewoon neer waar het uitkomt, waar de ondergrond het mooist vlak is, maar ik verste weg van eventuele herrie van restaurant sta, of waar ik het mooiste uitzicht heb. Sta ik in de avondzon dan is het lekker en heb je een lange avond, sta je in de ochtendzon dan ben je vroeg wakker en heb je nog een hele lange dag voor je. Is de tent droog dan is het mooi meegenomen, is hij nat dan maakt het ook geen zak uit want aan het einde van de dag staat hij toch alweer op een andere camping. Van nat inpakken gaat je tent echt niet schimmelen of stinken, zolang je hem maar niet langer dan een dag of twee ingepakt laat. Gaat al jaren prima, de tent doet het nog altijd goed en ik ben zelf ook nog nooit ernstig gewond geraakt doordat het warm in de tent is.
 
Wat een gedoe allemaal, ik pleur mijn tent gewoon neer waar het uitkomt, waar de ondergrond het mooist vlak is, maar ik verste weg van eventuele herrie van restaurant sta, of waar ik het mooiste uitzicht heb. Sta ik in de avondzon dan is het lekker en heb je een lange avond, sta je in de ochtendzon dan ben je vroeg wakker en heb je nog een hele lange dag voor je. Is de tent droog dan is het mooi meegenomen, is hij nat dan maakt het ook geen zak uit want aan het einde van de dag staat hij toch alweer op een andere camping. Van nat inpakken gaat je tent echt niet schimmelen of stinken, zolang je hem maar niet langer dan een dag of twee ingepakt laat. Gaat al jaren prima, de tent doet het nog altijd goed en ik ben zelf ook nog nooit ernstig gewond geraakt doordat het warm in de tent is.

Zelfde hier, uiteindelijk slaap en schuil je in de tent, en that's it. 's Ochtends ben ik toch vroeg uit de veren :)

En als het te warm is -> negeren en accepteren, en doorslapen :)
 
Laatst bewerkt:
mag ik hier ook een tent te koop aanbieden ?
Coleman Avaris 3 , nieuw in de tas, gekocht in een opwelling bij vervat in mei omdat het een hele mooie en sterke tent is, maar ik ga hem niet gebruiken omdat ik toch een stukkie voortent wil...
Nieuwprijs 145 euro, gekocht voor 99 in de uitverkoop, mag weg voor 75 euro...

full
 
Grappig ding, maar de instap/inkruip is wel laag.. je knienen worden nat in de ochtend/met regen als je er in/uit gaat..
maar als je een gebruikte tent wil verkopen moet je wellicht iets zakken met de prijs. ;)
 
Ik snap je argument om 'm weg te doen.
In het voorjaar heb ik juist een tent gekocht met een riante voorruimte.
Of de tent nu 5.1kg (mijn Vango) of zoals die van jou 3.3kg weegt dat maakt op de totale vakantiebagage ook niet echt veel uit.
Hij is niet gebruikt, hij is gloednieuw.
Wel ongebruikt maar toch 2e hands..............!
Succes met de verkoop.
 
Laatst bewerkt:
Bij mij ies iedere kilo er weer een minder. Maar dat is ook afhankelijk van wat voor motor je meeneemt op vakantie. Neem ik mijn Strom mee, dan zou ik daar in principe een De Waard achterop kunnen binden.
Mijn Vango Tempest (ik weet effe niet meer of ik de 200 of de 300 heb) is op de Vespa ideaal! Maar er komt altijd zo'n extra berg meuk bij kijken wat ook mee moet...
 
Maakt een kilo meer/minder op de motor wat uit? Ik zou niet weten waarom.
Zelfs niet op mijn barrels.. Je gaat toch ook niet op dieet voordat je op vakantie gaat?
Ik zit zelf te denken aan een paraplutent.. zouden die er ook zijn in zo'n 'fresh & black'uitvoering?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan