Het is er doorheen. Geen motoren meer lekdijk bij Lopik

Rijstijl en gedrag wegen zwaarder dan de uitlaat an sich. Ik heb veel liever dat mijn overbuurman zijn semi luide chopper start en direct rustig weg rijdt, dan de jongen 10 deuren verderop die zijn kraak originele 3 cilinder direct na het starten 6x in de toeren begrenzer jaagt en vervolgens zo puberaal mogelijk weg rijdt. Dat laatste wekt evengoed irritatie op bij voorbijgangers, maar het eerste niet.

Het is bijna een vorm van gemakzucht om te stellen dat de configuratie van de motor bepaalt of je een asociale lul bent, of niet ;)
 
open pijp = illegaal. Simpel.
Net zo illegaal als op de stoep rijden en in Rusland hebben ze daar een mooie oplossing voor gevonden.

Aangezien de politie geen mogelijkheid tot handhaven heeft, moet je als burger helaas heft in eigen hand nemen. Doen ze in andere 3e wereldlanden ook, dus waarom niet in Nederland?

Ik stel voor:
- 1 persoon aan iedere kant van de dijk die geluid meet (beetje op gevoel, je hoort snel genoeg of het een blerpijp is)
- groepje techneuten aan iedere kant van de dijk die de doorgang blokkeren op afroep van deze persoon.
- Motorrijder wordt staande gehouden en heeft 2 opties: pijp inleveren of politie bellen.
- Bij escalatie (lees agressie vanuit motorrijder) zelf politie bellen. Bedreigingen komen ze sowieso voor.

Dit hoef je als bewoners 1 weekend te doen. Je haalt het nieuws en aso's weten meteen dat ze niet meer welkom zijn.

Ik als motorrijder word niet goed van al de afsluitingen en rij gewoon rustig door. Met mijn legale uitlaat en snelheden wordt ik overal welkom geheten, ook in afgesloten gebieden. Mocht bovenstaande georganiseerd worden, kom ik graag helpen.

Het moet maar eens afgelopen zijn met asocialen die het voor anderen verpesten. :+

Onjuist. Simpel.
 
Je hebt gelijk dat het waarschijnlijk een minderheid is van de motorrijders. Het is echter dan wel een minderheid die het gruwelijk kan verpesten voor de meerderheid.

Ik snap dan ook oprecht niet waarom men het gedrag van deze zeer irritante groep goed zou willen praten.

Veel gebruikte excuses voor open- en brulpijpen is dat men toch ook wel een pleziertje mag hebben en dat het zo veilig zou zijn omdat ze je horen aankomen.

Beide argumenten zijn regelrechte onzin.
Als je kunt rijden en enig verkeersinzicht hebt, dan zie je de "fouten" van andere weggebruikers al nog voor dat ze deze maken.
Voor het hebben van je pleziertje geldt eenvoudig weg dat dit pleziertje nooit ten kosten van een ander mag gaan.

Het belangrijkste is toch dat je plezier kunt hebben en blijven houden met je motor. Waarom zou je dit in de waagschaal willen leggen door doelbewust een meerderheid van de mensen te willen provoceren. Een minderheid die een meerderheid provoceert is, op de lange duur, nog nooit goedgekomen voor de minderheid.

Dus doe iedereen een plezier en ga lekker rijden :] maar veroorzaak geen overlast.
Je zult zien dat iedereen een motor ineens heel leuk vindt.

Ach...ik zie het een beetje als met roken, eerst moesten de rokers het café en restaurant uit (laatste is begrijpelijk), nu willen ze ook al dat als ze op het terras zitten dat de rokers maken dat ze weg komen...iets met vinger en hand. Is idd het gevolg van teveel mensen op een kluit die allemaal op hetzelfde moment dezelfde leefruimte willen benutten...wat krijg je dan...dat mensen schijt krijgen aan anderen...ik ook dus...
 
Ach...ik zie het een beetje als met roken, eerst moesten de rokers het café en restaurant uit (laatste is begrijpelijk), nu willen ze ook al dat als ze op het terras zitten dat de rokers maken dat ze weg komen...iets met vinger en hand. Is idd het gevolg van teveel mensen op een kluit die allemaal op hetzelfde moment dezelfde leefruimte willen benutten...wat krijg je dan...dat mensen schijt krijgen aan anderen...ik ook dus...

Ben ik de enigste die het nu enorm zuur vind ruiken in kroegen.....
Was het nog ergens goed voor die rokers..
 
Man, man, man, als ik dit zo lees... We zijn wel toe aan nieuw virus wat hier 75% van de bevolking uitroeit.
 
Ben ik de enigste die het nu enorm zuur vind ruiken in kroegen.....
Was het nog ergens goed voor die rokers..

Er zijn al ruim voldoende discussies over dat roken, maar persoonlijk vind ik die dranklucht veel minder erg dan die rookstank.

Ik heb twee CD's opgenomen met een bluesband waarvan de zangeres 60 sigaretten per dag rookte en dan ook nog van die zware tabak er in.

Van de week las ik dat ze is overleden na een zware strijd van anderhalf jaar. Toch niet helemaal onbelangrijk om te weten. Zonder die meuk zou ze nog hebben gezongen denk ik.
 
Ach...ik zie het een beetje als met roken, eerst moesten de rokers het café en restaurant uit (laatste is begrijpelijk), nu willen ze ook al dat als ze op het terras zitten dat de rokers maken dat ze weg komen...iets met vinger en hand. Is idd het gevolg van teveel mensen op een kluit die allemaal op hetzelfde moment dezelfde leefruimte willen benutten...wat krijg je dan...dat mensen schijt krijgen aan anderen...ik ook dus...


Hier ben ik het wel mee eens. Minder zeikerds aub :t
 
Er zijn al ruim voldoende discussies over dat roken, maar persoonlijk vind ik die dranklucht veel minder erg dan die rookstank.

Ik heb twee CD's opgenomen met een bluesband waarvan de zangeres 60 sigaretten per dag rookte en dan ook nog van die zware tabak er in.

Van de week las ik dat ze is overleden na een zware strijd van anderhalf jaar. Toch niet helemaal onbelangrijk om te weten. Zonder die meuk zou ze nog hebben gezongen denk ik.

Gecondoleert,

Maar ik ken ook iemand die zonder motor nog steeds zou rondrennen...
Maar je hebt gelijk.. roken is slecht voor je.. Ik hoef het ook niet terug in kroegen.

Vooral omdat ik een mee roker ben in de slechtste zin,... ik koop geen eigen peuken maar zodra er bier in het spel is jat ik ze bij iedereen.. Is dat gelijk ook klaar,.. fijn voor mij (scheelt een hoop in de kater), en voor de rokers
Maar die zure zweet/drank lucht nu in kroegen.. daar ga ik spontaan meer van drinken.. :r
 
Gecondoleert,

Maar ik ken ook iemand die zonder motor nog steeds zou rondrennen...
Maar je hebt gelijk.. roken is slecht voor je.. Ik hoef het ook niet terug in kroegen.

Vooral omdat ik een mee roker ben in de slechtste zin,... ik koop geen eigen peuken maar zodra er bier in het spel is jat ik ze bij iedereen.. Is dat gelijk ook klaar,.. fijn voor mij (scheelt een hoop in de kater), en voor de rokers
Maar die zure zweet/drank lucht nu in kroegen.. daar ga ik spontaan meer van drinken.. :r


Damn kerel, wat ben ik jaloers op je :Y ,alleen roken in de kroeg pffft ik wou dat ik dat kon -O- ,
dan maar helemaal niet,wel loop ik als een bloedhond te snuffelen, als er ergens een pakje zware v nelle opengaat :9
 
Damn kerel, wat ben ik jaloers op je :Y ,alleen roken in de kroeg pffft ik wou dat ik dat kon -O- ,
dan maar helemaal niet,wel loop ik als een bloedhond te snuffelen, als er ergens een pakje zware v nelle opengaat :9

Nou ja,.. ik ren dan wel om het uur een cafe binnen,. das dan weer een nadeel :+ :+ ;)
 
Laatst bewerkt:
Grote woorden. Leg eens uit, ben benieuwd wat jou mening is (oprecht) :)

Mensen zoeken (vooral in dit land) altijd wel iets om te zeiken. Vervolgens wordt er gekozen voor de makkelijkste oplossing (dijk afsluiten in dit geval). Daar komt bij dat dit land (maar ook de aarde) zwaar overbevolkt is. En zo dicht op elkaars lip zitten komt de sfeer vaak niet ten goede.
 
Welnee man, ruimte zat, alleen kruipen ze allemaal bij elkaar.
 
Laatst bewerkt:
Hoe gaat het dan in India en China?
Wel grote landen maar ze hebben beide meer dan een miljard inwoners.

China heeft 3x zoveel leefruimte als Nederland. India weet ik niet, China is iig bijna 3x zo groot als India.
 
Welnee man, ruimte zat, alleen kruipen ze allemaal bij elkaar.

Omdat dat vaak de goedkopere / betaalbare optie is. Of het is waar de werkgelegenheid. Het hoeft allemaal geen probleem te zijn. Ware het niet dat we een natie van klagers zijn.
 
.....Mensen zoeken (vooral in dit land) altijd wel iets om te zeiken....
Vreemd, ik heb dat precies nooit. Elke morgen rijd ik voor zessen met de motor de straat uit en er is niemand die zich er aan stoort. Ik heb er zelfs wel eens complimenten over gekregen.

....Daar komt bij dat dit land (maar ook de aarde) zwaar overbevolkt is. En zo dicht op elkaars lip zitten komt de sfeer vaak niet ten goede....

Het gaat hier om de Lekdijk.... Wat verspreid staande boerderijen, woonhuizen en hier en daar een klein dorpje. Als heel Nederland zo dunbevolkt was hadden we misschien net 2 miljoen inwoners.
 
Laatst bewerkt:
Vreemd, ik heb dat precies nooit. Elke morgen rijd ik voor zessen met de motor de straat uit en er is niemand die zich er aan stoort...

Ik ook niet hoor, bij de originele uitlaat valt het allemaal wel mee.
Netjes aankleden en opstappen.

Starten, direct rijden en gewoon netjes met 20/30 de straat uit, nog nooit een klacht gehad/gehoord.
 
Na rondje Maarssen, Rijnauwen, Zeist, Austerlitz, Doorn, Wijk bij Duurstede, Nieuwegein, ff de Lekdijk verder af naar Schoonhoven......

Bij Lopik draaide een bus van een installatiebedrijf en een Audi voor mij de dijk op. die vervolgens met 100-120 over de dijk aan het jassen waren...
Ja ik ben ze even gevolg om te klokken, maar dit ging echt hoekend de bocht door....

Wat was nou de urgentie Installatie bedrijf JDU???
 
Welnee man, ruimte zat, alleen kruipen ze allemaal bij elkaar.
Al iets gehoord van de krant?

Er zijn stukjes in NL waar je net dat ene mooie weggetje hebt waar iedereen langs wil. Maar jij weet ook dat Noord Holland (zeg maar West Friesland) een labyrint van dijkjes en rustige polderweggetjes is. Af en toe kom je een stukje tegen met veel fietsers, maar dan sla je na een paar km links of rechtsaf en is het weer lekker rustig.

Maar zoals gezegd, als de eerste afsluiting er eenmaal is kan de tweede, de vijfde en de tiende volgen.
 
Het registeren/tellen/analyseren is begonnen op de Lekdijk. A raison van 12,000 is er een bedrijf ingehuurt.


full


full



full



Geniet nog maar even van de bloemen, straks mag je hier alleen nog met een auto of fiets komen...
full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan