Motorrijles: kletsen over lessen 14: volgas door het achtje!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Succes, Richard!!

Welkom Leroy! Succes met je lessen!

Pumke, ik ging dood van de zenuwen voor mijn AVD (voor AVB trouwens ook, haha). Ik had gelukkig goed weer en een chille examinator (zei mijn instructeur). Maar zodra ik op weg was, vielen de zenuwen van me af. Mezelf wel hardop er door heen gepraat, dus wat mijn instructeur normaal gesproken zei, zei ik nu zelf. Voor ik het wist was ik al bij het CBR. Probeer het hoofd koel te houden en doe wat je tijdens de les ook laat zien. En denk om je knippertje, daar was ik bijna op gezakt!
 
Nog een weekje en dan AVD examen. Iemand nog goede tips? Is het examen moeilijk of valt het wel mee ?

Vooral goed vooruit kijken, let op de borden en de voorrangswegen..

Zie het gewoon als een lekker ontspannen stukje rijden, in principe kan er niks misgaan als je maar veilig doorrijdt (ze willen graag wat pit zien, dus houd de vaart erin).
 
AVD-examen: ogentest, BRAVO, opstappen en wegwezen, onderweg nog even 'stop&go' en weer terug naar het cbr-hok. Alles bij elkaar nog geen uurtje. Laat zien dat je kijkt! Dus verdraai je hoofd als je kijkt. Rijd als een motorrijder en niet als een automobilist die 'toevallig' op een motor zit. Let NIET op de auto van de examinator! Het is jouw feestje, jij zit op de motor, hij in een koekblik. Weet wat er om je heen gebeurt, wat er achter je zit. Vermijd wegenverf, putdeksels en bitumen. Examinator wil niet dat je daar overheen rijdt. Wat je er na je examen mee doet mag je zelf weten.

Succes!
 
Daaraan kan je toch zien dat het hele examen niet meer dan een geldkloppende poppenkast is.225 euro voor een uurtje is lekker verdiend voor het CBR.en dan heb je nog muggenziftende examinators ook die vinden dat je aan de verkeerde kant van het putdeksel voorbij gaat terwijl er een auto staat en je er anders dicht langs moet en denkt dan pak ik hem links beter ..mij niet gebeurd maar ken de verhalen wel..en ze weten ook wel dat jij gaat knallen als je je papiertje eenmaal hebt. ik zie hier motorrijders helemaal niet kijken voordat ze richting aan geven.daarvoor ga je niet motorrijden om steeds in de spiegels en dode hoek te kijken voordat je de bocht in gaat en daarna nog eens nacontrolle uit te voeren als je de bocht en elk straatje uitkomt gereden.daar word je eerder misselijk van dan lekker ontspannen.
 
Hierbij wil ik het Felicitatie team even wakker schudden,
en de duimclub van harte bedanken!

Het heeft geholpen *O*

De langzame slalom mocht even opnieuw
(Laatste pionnetje grrr) daarna gelukt.

Verder foutloos. 7/7 :)
 
Gefeliciteerd BikerRichard! De langzame slalom heb ik over moeten doen,
maar ook de tweede keer was deze onvoldoende. Nu op naar het AVD.
 
Ik had ook les in de hitte. Is nog wel te doen met 'n sportief pak. Vooral niet teveel woonwijken door, maar de buitenwegen nemen :)
Na afloop was ik wel erg zweterig, maar niet licht in m'n hoofd. Instructeur kwam al aangelopen met limonade voordat ik m'n pak goed en wel uit had.
Hij is tevreden over me :)
Altijd fijn om te horen, want dat geeft wat meer zelfvertrouwen voor het examen dat steeds dichterbij komt.
 
Nog redelijk te doen, wel érggg warm.
Concentratie ging achteruit bij de 2 lesuren vooraf.

Gelukkig ging het met het examen goed.
(Even afgekoeld, schone kleding aan, gedronken, gewassen)

M'n gedachten zaten vaker bij de weersomstandigheden,
dan bij de verrichtingen....
gelukkid had ik sochtends een banaan op ;)
 
Gefeliciteerd Richard!

Bij mij was het ook zo warm, dreef zo ongeveer uit mijn pak.

Vandaag overigens een doorwaai broek en handschoenen gekocht, zal wel wat schelen :D
 
Leroy welkom bij de club en samen veel lesplezier!

Richard! Topperrrrrrr gefeliciteerd en nu lekker genieten gaan!

Pumke, ik was alle keren bloednerveus maar helaas helpt het je niet...probeer rustig adem te halen en zoals Saabert altijd zegt, je eigen rit rijden met aanwijzing in je oor.

Lima lekker doorgaan, het betere weer voor motor rijden komt eraan

Cabo hoe is het nu met je?
 
Wat ik van mijn instructeur heb begrepen rijden ze niet dezelfde vaste route. Ik heb de laatste lessen veel woonwijken en dijkjes gedaan. Heb precies 1 stukje woonwijk gekregen en 0 dijkjes. Voor de rest alleen ringweg.
 
Met mij gaat het langzaam beter. Morfine afgebouwd, Buurtzorg gestopt, want ik kan mezelf weer in de kleren hijsen. Lopen in huis gaat al redelijk zonder hulpmiddelen en slapen gaat ook redelijk goed. Dus er zit een mooie stijgende lijn in.
 
Gefeliciteerd BikerRichard!!

@Cabogirl: Fijn dat er een stijgende lijn in zit! Heb je nog veel pijn? En hoe lang moet je nog revalideren?
 
Wat ik van mijn instructeur heb begrepen rijden ze niet dezelfde vaste route. Ik heb de laatste lessen veel woonwijken en dijkjes gedaan. Heb precies 1 stukje woonwijk gekregen en 0 dijkjes. Voor de rest alleen ringweg.

Gok toch dat ze grotendeels wel wat favoriete routes hebben? Zo van 'oh daar kan ik mooi een lange bocht op snelheid zien, daar een overhaakse, daar stopbord'?

Kan natuurlijk ook een student huren om een paar dagen achter de examinatoren aan te rijden ;)
 
De pijn is draaglijk, maar ik moet wel rustig aan doen en oppassen dat ik niet over mijn grenzen ga.
Voor het herstel staat 6-12 weken en vandaag is het 4 weken geleden, dus moet nog even doorbijten.
 
Gok toch dat ze grotendeels wel wat favoriete routes hebben? Zo van 'oh daar kan ik mooi een lange bocht op snelheid zien, daar een overhaakse, daar stopbord'?

Kan natuurlijk ook een student huren om een paar dagen achter de examinatoren aan te rijden ;)

Hmm, mijn AVD route was best wel saai. Stukje snelweg, stukje dorp en heel veel plattelandswegen die niet erg spannend waren :P
 
Gok toch dat ze grotendeels wel wat favoriete routes hebben? Zo van 'oh daar kan ik mooi een lange bocht op snelheid zien, daar een overhaakse, daar stopbord'?

Kan natuurlijk ook een student huren om een paar dagen achter de examinatoren aan te rijden ;)


De meeste rij instructeurs kennen de favorieten toch wel? Vaak doen ze hier in de laatste lessen ook extra hun best om daar dan langs te gaan, onder de noemer 'examenroutes rijden'
 
en heel veel plattelandswegen die niet erg spannend waren :P
En toch is dat het type weg waarbij m'n instructeur enkele jaren van z'n levensverwachting heeft mogen afhalen. Schijnt dat ik daar een paar keer bijna op m'n muil lag omdat ik grind niet had gezien. Is ook de 1e keer dat hij de tip aan een leerling gaf om méér naar de grond te kijken.
 
Wat examenroutes in Zaandam betreft - je kan in ieder geval knooppunt Zaandam met het korte weefstrookje verwachten. Ik zal het vertellen als ik het weet :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan