Het is er doorheen. Geen motoren meer lekdijk bij Lopik

Geniet nog maar even van de bloemen, straks mag je hier alleen nog met een auto of fiets komen...
[afbeelding]
Zolang er een clubje idioten is wat vast blijft houden aan hun herriepijpen, krijg je gelijk inderdaad. Je kan het ook zien als een kans om daadwerkelijk aan te tonen dat het wel meevalt... Maar das waarschijnlijk te moeilijk, erover zeiken is makkelijker B|
 
Al iets gehoord van de krant?

Er zijn stukjes in NL waar je net dat ene mooie weggetje hebt waar iedereen langs wil. Maar jij weet ook dat Noord Holland (zeg maar West Friesland) een labyrint van dijkjes en rustige polderweggetjes is. Af en toe kom je een stukje tegen met veel fietsers, maar dan sla je na een paar km links of rechtsaf en is het weer lekker rustig.

Maar zoals gezegd, als de eerste afsluiting er eenmaal is kan de tweede, de vijfde en de tiende volgen.

Hij zou me bellen voor een afspraak, maar ik heb nog niets gehoord. Ik wacht nog een paar weken en dan krijgt hij een mail van me.

Het kan ook zijn dat hij in overleg is met de gemeente en het waterschap, want er zou een artikel komen over die dijk.
 
Als je die idioten probeert duidelijk te maken wat de consequentie is van hun idiote handelen, dan ben je een zeikerd of nog erger. :r

Maar ja, we zijn wellicht ook een beetje zot om te denken dat we volslagen idioten enige vorm van intelligent gedrag kunt bijbrengen. |(

Jammer is het wel want de consequenties zijn voor ons allemaal. '(
 
Als je die idioten probeert duidelijk te maken wat de consequentie is van hun idiote handelen, dan ben je een zeikerd of nog erger. :r

Maar ja, we zijn wellicht ook een beetje zot om te denken dat we volslagen idioten enige vorm van intelligent gedrag kunt bijbrengen. |(

Jammer is het wel want de consequenties zijn voor ons allemaal. '(


Krasse taal man,je lijkt wel een open demper :W
 
...... jij weet ook dat N Holland een labyrint van dijkjes en rustige polderweggetjes is.
Maar zoals gezegd, als de eerste afsluiting er eenmaal is kan de tweede, de vijfde en de tiende volgen.

Geniet nog maar effe van de weggetjes nu 't nog kan. Straks wordt alles als natuurgebied betiteld en wordt ook bij jullie de boel dicht gegooid.

Op de Veluwe en de Utr.Heuvelrug hadden we ook veel leuke weggetjes. Helaas heel veel mooie zijn nu afgesloten voor motorvoertuigen. Vaak net daar waar een motorrijder graag zou willen rijden ===>

Bijv: Veluwe: Lange Juffer (Posbank),Rozenbos en Snippendaalse weg (Rheden), v 't Hoff weg (Harskamper Dennen), Weg nr de Kreel (Ginkelse Heide), weg door de Loenermark, Warnsborn (Arnhem). Op de Ut. Heuvelrug: Hoogstraat en Ruiterberg, Maarnse Grintweg...............
 
Laatst bewerkt:
Geniet nog maar effe van de weggetjes nu 't nog kan. Straks wordt alles als natuurgebied betiteld en wordt ook bij jullie de boel dicht gegooid.

Op de Veluwe en de Utr.Heuvelrug hadden we ook veel leuke weggetjes. Helaas heel veel mooie zijn nu afgesloten voor motorvoertuigen. Vaak net daar waar een motorrijder graag zou willen rijden ===>

Bijv: Veluwe: Lange Juffer (Posbank),Rozenbos en Snippendaalse weg (Rheden), v 't Hoff weg (Harskamper Dennen), Weg nr de Kreel (Ginkelse Heide), weg door de Loenermark, Warnsborn (Arnhem). Op de Ut. Heuvelrug: Hoogstraat en Ruiterberg, Maarnse Grintweg...............

Je weet waar de oorzaak ligt.
 
In mijn redelijk sarcastische post zat wel een duidelijke boodschap.

Die "verbodsbordjes" gelden wat mij betreft alleen voor de mensen die echt overlast veroorzaken. Ik rij rustig door.

Handhaving is geen geld voor, dus wie houden ze nu eigenlijk voor de gek?
Boete is volgens mij 90,- , wat ook een risico is dat te overzien is.

En nogmaals: ben altijd vrolijk en vriendelijk benaderd door bewoners.
Ook in het bos, ook in het buitenland (Duitsland, Denemarken), overal.

Je krijgt terug wat je geeft, zie hierboven :+
 
jou bijdrage wel ? :N

Ach, ik heb het eerder geprobeerd met een beroep op gezond verstand.
Dat is echter ook een onmogelijke missie gebleken bij deze groep.

Als jij een slim idee hebt hoe we deze groep duidelijk kunnen maken dat ze het voor iedereen en zichzelf verzieken dan wil ik daar graag aan meehelpen. :Y

Ik ben een positief ingesteld mens en hoop oprecht dat het goed gaat komen zodat ook mijn kinderen en wellicht ook kleinkinderen kunnen genieten van motorrijden.
(en terwijl ik dit schrijf komt er weer zo'n debiel met een openppijp voorbij... of moet ik meer schrijven een intellectueel mindervalide medemens...ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat hij niet te hard reed...dat dan weer wel.)

Eerlijk gezegd geloof ik alleen in handhaving. De boetes zijn best pittig dus dat zal ook niet probleem zijn. De pakkans is blijkbaar nihil en het heeft daarom geen afschrikkende werking.
Met wat de boetes kunnen opleveren kan je eenvoudig een ploegje agenten betalen en zal het toch snel afgelopen zijn met deze vreemde hobby.
 
Ach, ik heb het eerder geprobeerd met een beroep op gezond verstand.
Dat is echter ook een onmogelijke missie gebleken bij deze groep.

Als jij een slim idee hebt hoe we deze groep duidelijk kunnen maken dat ze het voor iedereen en zichzelf verzieken dan wil ik daar graag aan meehelpen. :Y

Ik ben een positief ingesteld mens en hoop oprecht dat het goed gaat komen zodat ook mijn kinderen en wellicht ook kleinkinderen kunnen genieten van motorrijden.
(en terwijl ik dit schrijf komt er weer zo'n debiel met een openppijp voorbij... of moet ik meer schrijven een intellectueel mindervalide medemens...ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat hij niet te hard reed...dat dan weer wel.)

Eerlijk gezegd geloof ik alleen in handhaving. De boetes zijn best pittig dus dat zal ook niet probleem zijn. De pakkans is blijkbaar nihil en het heeft daarom geen afschrikkende werking.
Met wat de boetes kunnen opleveren kan je eenvoudig een ploegje agenten betalen en zal het toch snel afgelopen zijn met deze vreemde hobby.


Kijk ,dit gaat goed, ik geloof er niet in om ze idioten te noemen,
waar ik wel in geloof is duidelijkheid en handhaving.
 
Kijk ,dit gaat goed, ik geloof er niet in om ze idioten te noemen,
waar ik wel in geloof is duidelijkheid en handhaving.

Het probleem is alleen dat handhaving waarschijnlijk niet gaat gebeuren. De kans op een totaalverbod is veel groter. :Y
 
Het registeren/tellen/analyseren is begonnen op de Lekdijk. A raison van 12,000 is er een bedrijf ingehuurt.


[afbeelding]

[afbeelding]


[afbeelding]


Geniet nog maar even van de bloemen, straks mag je hier alleen nog met een auto of fiets komen...
[afbeelding]

legaal dan tenminste...reden temeer om je er niks van aan te trekken...gelukkig heb ik de Ardennen en Luxemburg voor de deur... :Y
 
Ach, ik heb het eerder geprobeerd met een beroep op gezond verstand.
Dat is echter ook een onmogelijke missie gebleken bij deze groep.

Als jij een slim idee hebt hoe we deze groep duidelijk kunnen maken dat ze het voor iedereen en zichzelf verzieken dan wil ik daar graag aan meehelpen. :Y

Ik ben een positief ingesteld mens en hoop oprecht dat het goed gaat komen zodat ook mijn kinderen en wellicht ook kleinkinderen kunnen genieten van motorrijden.
(en terwijl ik dit schrijf komt er weer zo'n debiel met een openppijp voorbij... of moet ik meer schrijven een intellectueel mindervalide medemens...ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat hij niet te hard reed...dat dan weer wel.)

Eerlijk gezegd geloof ik alleen in handhaving. De boetes zijn best pittig dus dat zal ook niet probleem zijn. De pakkans is blijkbaar nihil en het heeft daarom geen afschrikkende werking.
Met wat de boetes kunnen opleveren kan je eenvoudig een ploegje agenten betalen en zal het toch snel afgelopen zijn met deze vreemde hobby.
Je geeft zelf al eigenlijk het antwoord. Veel meer handhaven dus!

Lui die als een idioot over de dijk heen komen=>
Direct een bon voor wat ze hebben misdaan en daarnaast een EMG. (1000 euries?)
Verder bij een te luide pijp (dan nog subjectief geconstateerd) direct mee naar bureau voor een dB-test.
Bij aantoonbaar te luid daarna alle gevolgen die op dat moment mogelijk zijn.
Gasten die nog net binnen het wettelijk kader blijven worden na 5x een uren durende controle er ook schijtziek van en ruilen dan om voor een tamme pijp.
 
Laatst bewerkt:
Niemand verdient een bekeuring omdat zijn motor 280km/u kan, ergo db meten langs de dijk zou de meest eerlijke manier zijn.

Misschien straks zelf maar eens een filmpje maken om te checken hoe erg de mijne is. Zit een vol systeem op maar met e-keur open dempers.
 
Het grappige is dat iedereen denkt 'als ik een e-keur demper heb, heeft men dus geen last van me.' Denk je nou echt dat iemand een onderscheid maakt tussen een demper die legaal 95 dB produceert en eentje die illegaal 95 dB maakt? Bovendien zijn al die waarden gemeten bij de helft van het maximum toerental...

Bottom line is dat een (niet-elektrische) motorfiets meer geluid maakt dan een (niet-elektrische) auto. Daardoor val je per definitie op en menig niet-motorminnend persoon zal dat als overlast ervaren. Kortom het enige wat je kan doen is zorgen dat je binnen het zicht van mensen (bijvoorbeeld binnen de bebouwde kom) je zo onopvallend mogelijk te gedragen. En dan nog als iemand heeft 'besloten' dat ie last heeft van het geluid van motoren, zal deze steeds weer bevestigd worden door die ene motorrijder die zich net wat minder netjes gedraagt. Ga maar eens rode auto's tellen op de snelweg en op een gegeven moment lijken er bijna alleen nog maar rode auto's bestaan...
 
Laatst bewerkt:
...Niemand verdient een bekeuring omdat zijn motor 280km/u kan, ergo db meten langs de dijk zou de meest eerlijke manier zijn.....
En dat werkt dus niet want je kunt nooit aantonen welk deel van het geluid veroorzaakt wordt door de motorfiets.
Ik hoor ze al roepen: "ik was het niet, dat lawaai komt van die krekels".

Rijden met zo'n ding is genoeg om strafbaar te zijn, en terecht.
 
Het grappige is dat iedereen denkt 'als ik een e-keur demper heb, heeft men dus geen last van me.' Denk je nou echt dat iemand een onderscheid maakt tussen een demper die legaal 95 dB produceert en eentje die illegaal 95 dB maakt? Bovendien zijn al die waarden gemeten bij de helft van het maximum toerental...
Voor meten van geluidsdruk bestaat er toch een protocol?
 
Voor meten van geluidsdruk bestaat er toch een protocol?
Klopt maar dat wil niet zeggen dat het voor een buitenstaander ook maar iets uitmaakt of die 95dB nou wel of niet legaal is. Afhankelijk van de cilinderinhoud zijn er namelijk andere wettelijke maxima. Echter in optiek van een buitenstaander is het 'gewoon' te luid en reden voor 'een terechte' bron van irritatie
 
Het grappige is dat iedereen denkt 'als ik een e-keur demper heb, heeft men dus geen last van me.' Denk je nou echt dat iemand een onderscheid maakt tussen een demper die legaal 95 dB produceert en eentje die illegaal 95 dB maakt? Bovendien zijn al die waarden gemeten bij de helft van het maximum toerental...

"Iedereen" komt wat ongenuanceerd over, maar ze zullen er zeker zijn. Voor wat betreft toerental, mee eens. Gezien de power van moderne motoren zal de bovenste helft van het toerengebied, denk ik, niet zo veel gebruikt kunnen worden.

Daardoor val je per definitie op en menig niet-motorminnend persoon zal dat als overlast ervaren. Kortom het enige wat je kan doen is zorgen dat je binnen het zicht van mensen (bijvoorbeeld binnen de bebouwde kom) je zo onopvallend mogelijk te gedragen. En dan nog als iemand heeft 'besloten' dat ie last heeft van het geluid van motoren, zal deze steeds weer bevestigd worden door die ene motorrijder die zich net wat minder netjes gedraagt.

Zojuist heb ik een opname gemaakt zonder verkeer maar met wind. Dat is al weer heel anders dan tussen het overige verkeer. In een omgeving als de eifel, waar het op veel plekken waarschijnlijk rustig is qua verkeer en geen zuchtje wind is dat contrast vast veel groter.

Met een ongunstige wind en weinig versnelling is de mijne gelukkig niet zo opvallend. Met een stevige acceleratie was het wel iets meer dan ik had gedacht. Zover op te maken van een telefoon opname. Ten opzichte van sommige machines die eigenlijk al niet stil zijn bij stationair, kom ik dan misschien nog door de ballotage commissie. Lettende op gezichten van mensen die ik passeer lijkt het vooralsnog in orde.. :)

Ik hoor ze al roepen: "ik was het niet, dat lawaai komt van die krekels".

Ookwel: ik weet dat ik fout zit maar ik probeer ermee weg te komen.. wat mij betreft de eerste die ze pakken.

Lijkt me dat er wel iets op te verzinnen is. Als ze krekels niet overstemmen dan is er ook niets aan de hand.

Rijden met zo'n ding is genoeg om strafbaar te zijn, en terecht.

Zo'n ding, een motor? :P
 
Laatst bewerkt:
Voor meten van geluidsdruk bestaat er toch een protocol?



En bij Klein Scheveningen, Salmsteke en Wilgerak aan de Lekdijk zijn grote parkeerplaatsen waar men dit kan uitvoeren.
Alles door de fuik, verifieer keurmerk en meet dba tov type goedkeuring. Alles wat zeg +5dba is mag blijven staan.

Maar zoals Trump al zegt "won't happen"...
 
Laatst bewerkt:
Mag je er niet doorheen lopen met de motor aan de hand? Niet dat ik het wil doen maar volgens mij ben je dan gewoon voetganger.
 
Mag je er niet doorheen lopen met de motor aan de hand? Niet dat ik het wil doen maar volgens mij ben je dan gewoon voetganger.

Theoretisch wel, maar in de praktijk heeft een agent jou zien rijden voor dat jij hem hebt zien staan. Dan alsnog stoppen en gaan lopen gaat dan niet meer helpen...
 
Klopt maar dat wil niet zeggen dat het voor een buitenstaander ook maar iets uitmaakt of die 95dB nou wel of niet legaal is. Afhankelijk van de cilinderinhoud zijn er namelijk andere wettelijke maxima. Echter in optiek van een buitenstaander is het 'gewoon' te luid en reden voor 'een terechte' bron van irritatie
Zelf heb ik niets met (huis)dieren om te hebben. Beesten horen op een boerderij of in de vrije natuur als je het mij vraagt. Maar wie ben ik om iemand zijn of haar plezier met die dieren te ontnemen en ik kan mij goed voorstellen hoeveel plezier een ander daar aan heeft.

Net als met soorten uitlaten kun je ook onderscheid maken tussen rassen van honden. In de praktijk is het de eigenaar die het verschil maakt of bijvoorbeeld een hond overlast of gevaar oplevert.
 
"Iedereen" komt wat ongenuanceerd over, maar ze zullen er zeker zijn. Voor wat betreft toerental, mee eens. Gezien de power van moderne motoren zal de bovenste helft van het toerengebied, denk ik, niet zo veel gebruikt kunnen worden.

Sterker nog met ca. 1/3 van je gas zit je meestal aan de maximum snelheid die is toegestaan op dergelijke dijkjes (vaak 60km/h) en als je dan in een lagere versnelling gaat rijden, dan valt dit ook onder onnodig geluid maken waarop ook een boete van € 370 staat.

Zelfs gezien dat auto's hiervoor een bekeuring hebben gekregen dus waarom motoren niet.
Was een Mercedes AMG die stond te revven voor een stoplicht. Stoer doen wordt dan in eens duur ondanks dat de uitlaat standaard en legaal was.

In principe zou je zelfs kunnen stellen dat iemand die te hard rijdt per definitie te veel toeren maakt en dus onnodig geluid maakt. *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan