Brembo imitatie rempomp ervaringen

jerryt

MF veteraan
14 aug 2005
23.418
57
Iemand die dit spul heeft en zijn ervaring wil delen met dit Chinese spul.
Uiteraard is echt beter maar is het echt bagger of is het wel prima werkend spul?
Tuurlijk is echt beter maar is ook tig keer zo duur.......... :+
 
Per geval dient het apart beoordeelt te worden, omdat er tussen het ene uiterste en het andere uiterste een wereld van verschil ligt.
:^


Wat betreft "gekeurd" zijn: kennis had contact met "China" over iets als knipperlichten oid. Kon hij hier niet verkopen want geen E keurmerk. Och zegt die Chinees, mail maar even een foto van zo'n keurmerk, dan zetten we die er wel in hoor. Erg klantvriendelijk toch O-)
 
Enorm verhaal

Heb je naast al het "horen zeggen", "op TV gezien" en een gezonde portie ongefundeerde aannames überhaupt wel eens in eigen beheer spullen laten maken in -en geïmporteerd uit China, waarna je de kwaliteit hebt vergeleken? ;)

Helaas zijn het dit soort barkruk verhalen die er voor zorgen dat mensen echt denken dat er geen kwaliteitsverschil zit tussen twee producten, zo lang ze op elkaar lijken. En dan vaak nog vol trots verkondigen dat de verkoper bevestigd "dat ze uit dezelfde fabriek komen".

Maar ja, iedereen met verstand weet dat dezelfde fabriek iedere kwaliteit kan maken waar de opdrachtgever om vraagt... Als de opdrachtgever Nederlands is, dan is dat vaak "goedkoop", dat vooroordeel klopt vaak wel.

Het kan zo genuanceerd zijn als gas-verbindingen die met lijm in plaats van PTFE tape zijn behandeld, kabels die met een tiewrap vast zitten in plaats van een trekontlasting, 1K natlak in plaats van poedercoating, hard plastic i.p.v slagvast ABS.. En om je uitlaten verhaal er bij te pakken, een China imitatie Norton Peashooter pijp is er in 3 kwaliteiten. De duurste zijn het best ;)
 
en ben super happy met bv m'n nep Hakko soldeerstation, ook van ali natuurlijk:
[afbeelding]

Maak het apparaat even open en controleer de bedrading en de aardedraad even. Heb diverse reviews gelezen en gezien over de soldeerstationnen.

O.a. een aussie (met een irritante manier van vertellen, maar wel heel veel filmpjes) test een soortgelijk apparaat. Zeker niet verkeerd maar nakijken is niet optioneel.
 
Laatst bewerkt:
Wauw.... Rob heeft nogal moeite met lezen. Toch wel bijzonder op een forum :)

Wie heeft hier nu gezegd dat Chinezen dom zijn? Volgens mij niemand?! :?


I rest my case....
 
Nog steeds merk ik hier dat de consument zich hier graag laat naaien en oplihten door zaken, die beweren origineel uit japan ofzo of uit italie.
Wees gewoon eerlijk ,ieder was verbaast over de prijzen bij een winkel hierzo in nederland en prijzen op,internet

Stel dat je bij Hyperpro zou werken, en je zou worden ontslagen omdat ze niets meer verkopen..?
 
Ik denk dat Hyperpro of Ohlins zich daar geen zorgen over hoeft te maken :+
De imitatie hyperpro of Ohlins dempers van Ali zien er alleen al k*dt uit (annodiseer kleur, afwerking). En dan heb ik het nog niet over het binnenwerk.

Maar er zijn mensen die het verschil niet zien en ze gewoon op Marktplaats kopen van mensen die beweren dat het een echte Ohlins is.

Idem voor de imitatie Brembo's.
Fatsoenlijke passing maken ho maar. Dat vullen ze gewoon op met een ringetje. Afbramen hebben ze ook nog nooit van gehoord. Komt echt niet in de buurt van een echte Brembo.

Rizoma potjes op Ali....1x geprobeerd. Bij het vullen liep aan de onderkant van het potje al de remvloeistof eruit _O- Klacht ingediend. Verkoper heeft zijn excuses aangeboden en geld terug gestort.

Zal maar met je rempomp gebeuren :z Of een beun de haas die niet ziet dat er vloeistof uit komt druppelen :X

Maar zo zijn er altijd mensen die er China spul van Ali op schroeven. Want ja lekker goedkoop he...
Beetje zoals de Action, geen topkwaliteit en soms ronduit slecht, maar wel goedkoop en dat zorgt dat je er elke keer weer met volle tassen naar buiten loopt.


In China kunnen ze echt wel dingen maken. Maar dan zit je niet in de goedkope regio's zoals Shenzhen. Of er moet een mannetje vanuit hier de kwaliteitscontrole uitvoeren (ik spreek helaas uit ervaring). Wil je top producten produceren dan moet je het in andere regio's zoeken, en danben je bijna hetzelfde kwijt als in Europa. Laat je ze zelf hun gang gaan? Gegarandeerd dat de volgende batch niet in orde is.
 
Laatst bewerkt:
Heb zo'n Brembo RCS neppert in mijn handen gehad en dat is werkelijk om te huilen.
Je zou zweren dat het een stukje kinderspeelgoed is.Die kleurtjes alleen al en dat logo wat lijkt alsof een kleuter het erop heeft geschilderd.
Bij ori Brembo krijg je tegenwoordig een certificaat met nummer erbij wat je kan checken op internet of dat het werkelijk bij Brembo vandaan komt.
 
~
Wat een gel^l _O-

Heb je ooit een china kuip-set of kapje in je handen gehad :X Mijn LIDl broodtrommel is beter.

Ooit een imitatie BREMBO pomp gezien _O- Kunnen zo de prullenbak in[/quote
Heb een kuip ,besteld uit china ,voor de vfr die ik toen had.
Honda kon dit niet eens meer leveren.
Ook zo iets origineel wil je en nergens meer te bestellen ".
Wekt een hoop iritatie dan op.
En tweede hands wel vindbaar ,maar met schade en ophangpunten en lipjes eraf gebroken,dus onbruikbaar.
Leuk als je schade hebt gekregen, door een stonede /dronken ,automobilist die je geparkeerde motor omver rijd,en de verzekering,van die vent hem total los wil verklaren ,want er zijn geen honda onderdelen meer om hem te maken.
Maar feit is de imitiatie kuip paste perfect.
Ophangpunten klopte precies ,en de lipjes zaten op goede plek,en de kwalitieit was zeer goed.
Zelfs de dealer ,waar ik toen kwam was verbaasd hoe goed die kuip paste en was.
Ook de kleur was precies zoals honda het uitgebracht had.
Zelfs de sticker was goed
,Dus mijn ervaring was wel goed.
Dat jij het nog minder dan lidl kwalitieit vind is jouw ding..WillemVonGrumble.
Bij verkoop van de vfr ,tjjd erna ,vroeg de koper ook ,heb je de kuip over laten spuiten,ziet er mooi uit,dus niet alles is slecht wat er van daan komt ,is mijn ervaring.
En het is gewoon vet irritant ,als je naar dealer gaat en originele spullen zijn niet meer leverbaar bij Honda nederland etc,dan baal je en ben je eigenlijk wel kwaad.
Wel een motor verkopen maar de onderdelen voorziening erna vond ik bedroevend laag van Honda.
Ik was blij dat er toen een china was die ook kuipen maakten voor mijn motor en wel in grote aantallen en leverbaar.
 
\
Heb een kuip ,besteld uit china ,voor de vfr die ik toen had.
Honda kon dit niet eens meer leveren.
Ook zo iets origineel wil je en nergens meer te bestellen ".
Wekt een hoop iritatie dan op.
En tweede hands wel vindbaar ,maar met schade en ophangpunten en lipjes eraf gebroken,dus onbruikbaar.

Ik was blij dat er toen een china was die ook kuipen maakten voor mijn motor en wel in grote aantallen en leverbaar.


Dan is de China kuip voor jou een mooie uitkomst geweest :t Mooi toch.

Het ging mij om de vergelijking OEM en China ;) Er zijn China fabrikanten die idd voor 400 euro een redelijke goede set leveren.Ga je vergelijken zul je algauw merken dat OEM 4 mm dik is en imitatie 3 mm en de pasvorm meestal ruk is.Tupperware uit China :+
 
nou ik vond de originele vfr kuip ruk en niks waard ,ook afdekkapje duo zit ,vreemd bevestigd met lipjes die bij een trilling op eenklinkerweg al afbraken.
Rij nu een suzuki en die kuip zit stukken beter in elkaar en degelijker,dus ze kunnen het wel in japan.
Of ook bij de jappaners gaat de techniek vooruit qua kuipen .
 
nou ik vond de originele vfr kuip ruk en niks waard ,ook afdekkapje duo zit ,vreemd bevestigd met lipjes die bij een trilling op eenklinkerweg al afbraken.
Rij nu een suzuki en die kuip zit stukken beter in elkaar en degelijker,dus ze kunnen het wel in japan.
Of ook bij de jappaners gaat de techniek vooruit qua kuipen .


Zeer zeker gaat de bij de Jappaners de techniek vooruit qua kuipen ! De meeste die een China kuip kopen is vaak vanwege de looks. Met de mooie Pepsie layout met allerlei race reclames etc etc erop en het kost geen drol.En als je China kuipen koopt dan moet je de spuit versie hebben de geperste zijn minder qua pasvorm.

Maar goed het topic gaat over imitatie BREMBO rempompen en da's techniek en dat moet goed zijn.
 
Het ging mij om de vergelijking OEM en China ;) Er zijn China fabrikanten die idd voor 400 euro een redelijke goede set leveren.Ga je vergelijken zul je algauw merken dat OEM 4 mm dik is en imitatie 3 mm en de pasvorm meestal ruk is.Tupperware uit China :+
Juist moderne motorfietsen uit Japan hebben meer en meer dunner en dunner kuipwerk.
Bij mijn 2008 ZX-10R schrok ik al, wat een verschil met een ZX-10R van 2004.. en die weer met een ZX-9R.
(Dat waren pas kuipen, kon je een feestje op geven :+ )
In testen lees ik dit meer en meer onder de gewichtsbesparingen.
Flinterdunne kuipen, even een thuisklusje kan huilen worden.

Kunnen ze daar in China wel bij meekomen? :+ :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan