yamaha majesty 250 abs

Chrizzz76

Rookie
19 jun 2017
5
0
amsterdam
*O*

Ik hoop dat de echte kenners mij een goed antwoord kan geven voordat er morgen 4 man uren aan het discussiëren zijn wat het probleem wel of niet kan zijn. Daar is het te mooi weer voor ;-)
Het gaat om het volgende.

Yamaha Majesty 250 abs 2004 reed zonder problemen totdat afgelopen week de v snaar het begaf.
Vandaag nieuwe snaar op laten zetten bij een scooter auto handelaar waar ik bij toeval tot stilstand kwam.

Nu trekt mijn scooter zeer langzaam op, eenmaal op toeren rijd het wel door, scooter/motor schokt en als ik de scooter op z'n bok zet begint het wiel al te draaien.

ABS lampje knippert, stopt met knipperen als ik rem.

Deze issues had ik voor het breken van de riem niet. Nu ben ik zelf totaal niet technisch dus hoop dat jullie mij het antwoord kunnen geven, zodat ik en mijn redders gelijk tot actie over kunnen gaan ipv een theekransje ;-)

groet en ieder geval bedankt voor het lezen
 
resten van de riem in de koppeling gekomen ?
te korte riem waardoor je al op stationnair op een groter verzet zit (koppeling draait dan sneller en wil dus reeds aangrijpen) ?

zonder het open te doen en alles na te kijken ga je in alle geval niet tot een oplossing komen.
 
Abs knippert, beschadigde sensor door knappen riem? Weet niet of de riem bloot ligt of helemaal in een behuizing zit. Een ketting kan bijv. heel wat schade aanrichten.
 
Laatst bewerkt:
Dan gaat het niet op. Snelheidsverschil door te brede of korte riem kan wel een abs storing veroorzaken toch?
welk snelheidsverschil ? die van de wielen verandert niet (tov elkaar), enkel het toerental van de motor kan anders zijn tov het toerental van het achterwiel. maar vermits de vario tussen beide inzit kan je de snelheid van de "uitgaande as" (in dit geval de krukas) niet gebruiken voor snelheidsmeting (tov motoren met een geschakele bak).
 
Terug
Bovenaan Onderaan