Het Honda CBR600F/FS Topic deel 101 "Vergane glorie...?"

Goedemorgen!

Mijn vrouw rijdt een CBR600F uit 1990:
honda_cbr_600_f_1990_10_lgw.jpg


De motor deed het altijd perfect, starten en lopen, tot gisteren... Gisteren viel de motor stil na een halve dag touren. De motor wilde niet meer starten. Met de choke open pruttelde de motor een paar tellen en viel dan weer uit.

-Benzinetank zit vol (met de juiste benzine ;) )
-Olie is op niveau

Voordat ie uitviel was er geen vermogenverlies op 1 of 2 cilinders. Ze vielen allemaal tegelijk uit.

Mijn vermoeden gaat uit naar een verstopte benzineleiding. Maar wellicht dat jullie andere ideeën hebben?
 
Ik zou deze vraag in rubriek "techniek" stellen, dan is de groep die meedenkt veel groter,en dit is niet een specifiek cbr600f punt.

Het kan een hoop zijn.
 
Mijn F3 staat te koop maar de reacties zijn er nog niet veel.
Daarnaast heeft mijn partner liever dat ik volgend jaar een andere motor ga kopen. (zit verder niet onder de plak maar we zijn ook aan het sparen voor wat anders dus ze heeft wel gelijk :P )

Daarom vraagje; het bekende kwaaltje, de ratelende NAKS, wil ik laten verhelpen. Wat zou zoiets ongeveer moeten kosten bij een motorzaak?
 
Goedemorgen!

Mijn vrouw rijdt een CBR600F uit 1990:
[afbeelding]

De motor deed het altijd perfect, starten en lopen, tot gisteren... Gisteren viel de motor stil na een halve dag touren. De motor wilde niet meer starten. Met de choke open pruttelde de motor een paar tellen en viel dan weer uit.

-Benzinetank zit vol (met de juiste benzine ;) )
-Olie is op niveau

Voordat ie uitviel was er geen vermogenverlies op 1 of 2 cilinders. Ze vielen allemaal tegelijk uit.

Mijn vermoeden gaat uit naar een verstopte benzineleiding. Maar wellicht dat jullie andere ideeën hebben?

Ik heb een zelfde soort probleem gehad. Doet de brandstofpomp het nog? Zit links onder het zadel. Een soort zwart rond blik. Deze moet een tikkend geluid geven als je de motor start. Kan moeilijk te horen zijn, dus eventueel even demonteren en met twee losse draadjes op de accu plaatsen (weet niet of + / - zijde uitmaakt, moet je even opzoeken) Als je dan nog geen tikkend geluid hoort, is hij kapot. Er bestaand revisiesetjes voor. Zijn gemakkelijk zelf te monteren.
 
Goedemorgen!

Mijn vrouw rijdt een CBR600F uit 1990:
[afbeelding]

De motor deed het altijd perfect, starten en lopen, tot gisteren... Gisteren viel de motor stil na een halve dag touren. De motor wilde niet meer starten. Met de choke open pruttelde de motor een paar tellen en viel dan weer uit.

-Benzinetank zit vol (met de juiste benzine ;) )
-Olie is op niveau

Voordat ie uitviel was er geen vermogenverlies op 1 of 2 cilinders. Ze vielen allemaal tegelijk uit.

Mijn vermoeden gaat uit naar een verstopte benzineleiding. Maar wellicht dat jullie andere ideeën hebben?

Vaccumslang van carbs naar benzinekraan los geschoten of gescheurd, verstopt filter in de tank, mogelijk verstopt filter ergens anders. Ik zou in ieder geval wel kijken naar het traject -tank-leidingen-carbs-.
 
Ik heb een zelfde soort probleem gehad. Doet de brandstofpomp het nog? Zit links onder het zadel. Een soort zwart rond blik. Deze moet een tikkend geluid geven als je de motor start. Kan moeilijk te horen zijn, dus eventueel even demonteren en met twee losse draadjes op de accu plaatsen (weet niet of + / - zijde uitmaakt, moet je even opzoeken) Als je dan nog geen tikkend geluid hoort, is hij kapot. Er bestaand revisiesetjes voor. Zijn gemakkelijk zelf te monteren.

De f en f2 hebben geen benzinepomp, werkt op vacuüm.
 
Laatst bewerkt:
Hallo iedereen,
Ik ben opzoek naar een standaard demper voor mijn cbr600 f2 (1992).
Heeft iemand er nog eentje liggen welke ik kan overnemen voor een zachtprijsje :+
Groeten Mitchel
 
Hallo iedereen,
Ik ben opzoek naar een standaard demper voor mijn cbr600 f2 (1992).
Heeft iemand er nog eentje liggen welke ik kan overnemen voor een zachtprijsje :+
Groeten Mitchel
Nou.....ik hoop niet dat je zonder rijdt, het loopt geen storm bij de aanbiedingen
 
Hallo iedereen,
Ik ben opzoek naar een standaard demper voor mijn cbr600 f2 (1992).
Heeft iemand er nog eentje liggen welke ik kan overnemen voor een zachtprijsje :+
Groeten Mitchel

Hallo Mitchel

Als je nog een uitlaat zoekt.
Ik heb nog een standaard demper en een bos uitlaat liggen.
Stuur maar even een pm.
De bos uitlaat staat op Marktplaats.
 
EDIT: Zoekfunctie binnen topic gebruiken is wel handig |( |(

Goedemiddag allen! Als nieuwkomer (ben nog aan het lessen) kan ik het uiteraard niet laten om alle informatie te verzamelen omtrent mijn eerste motor, nu is mijn oog gevallen op de CBR600 Fs! Om alvast op de feiten vooruit te lopen wil ik de motor in de schuur hebben staan voor dat mijn rijbewijs binnen is, want ja.. als je hem hebt wil je natuurlijk direct op pad.

Nu ben ik benieuwd, ik heb de volgende motor gezien wat exact is wat ik zoek https://link.marktplaats.nl/m1175375950

Kunnen jullie mij voorzien van advies waar ik specifiek op moet letten bij aankoop van dit model om geen miskoop te doen?

Mijn dank is groot :D
 
Laatst bewerkt:
hallo iedereen die leest
ik ben met mijn cbr600f pc19 onderuit gegaan en heb nu een andere voorvork nodig.
nu kan ik aan een cbr600f pc23 komen maar wat zijn de verschillen tussen de twee ?
bij de een lees ik dat het alleen een andere kleurstelling is , bij de andere dat je de onderdelen niet onderling uit kunt wisselen.
wie kan mijn helpen?
 
Mijn pc19 gaat over 2maanden voor weinig de deur uit, ik wil er eerst een circuit dagje mee rijden. Dus mocht je dan een voorvork nodig hebben, dan hoor ik het wel.

Heeft er iemand trouwens ervaring met het ophogen van de achterkant van een pc19? Hij is wel erg jaren negentig laag aan se achterkant.
 
Klopt,
de motor heeft vanwege een gezinsuitbreiding van de vorige eigenaar 8 jaar in de garage staan wachten. Vervolgens is er een grote beurt en nieuwe accu aan toegevoegd, en rijd ie weer als een zonnetje.

Zo dat zijn wel heel weinig kilometers. :/

Laatst eens geprobeerd mijn F3 in te ruilen op een andere motor. Prijs die ik er voor kreeg was wel heel laag. B|
 
inmiddels toch eigenwijs een pc 23 gekocht als donormotor en wat blijkt?
alles past 1 op 1 op mijn pc 19
dus ik ben heel blij en kan dadelijk weer rijden
 
Wie kan mij helpen? Ik heb een CBR 600 Fs uit 2002 en de vorige eigenaar heeft het briljante plan gehad om de inwendige stuurgewichten te verwijderen. Na het proberen (en onderweg verliezen) van allerlei verschillende universele gewichtjes ben ik nu dus op zoek naar de originele, maar die schijnen erg prijzig te zijn. Heeft iemand deze misschien nog liggen? Of bestaan er toevallig ook handvaten waar dit soort gewichtjes aan vast zitten? Het probleem is namelijk dat ik de rechter kant niet heel erg vast kan draaien, omdat m'n gas dan blijft hangen. En als ik die daarom ook iets minder vast maak raak ik hem binnen de kortste keren kwijt..
 
Ik heb m'n stuurgewichtjes nooit los gehaald, dus zeg dit ff met een behoorlijke voorbehoud, maar is het probleem niet opgelost als je een klein stukje van je handvat afhaalt?
 
De afstand tussen het einde van het stuur en de gashendel is opzicht geen probleem. Ik heb een aantal varianten van universele gewichtjes gevonden die lang genoeg zijn om het staal van m'n stuur ruimschoots te halen.

Het probleem zit hem in het feit dat het staal van het stuur redelijk dun is, dus op het moment dat ik zo'n gewichtje echt flink vast draai zet dit iets uit, waardoor de gashendel klem komt te zitten. En omdat ik die niet echt goed vast kan zetten valt ie er in loop van tijd uit. Ik zal zo even een foto maken om de situatie wat te verduidelijken :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan