Het grote suzuki V-strom topic deel 3

Dank je.
Is idd een prachtfiets, en rijdt een stuk lichter dan de DL.
Die was op zijn beurt wel weer lekker stabiel.

Maar na 5 jaar en 60.000km wilde ik een keer wat nieuws en een DCT stond hoog op de lijst.
De nieuwe DL1000 rijdt trouwens ook erg goed.
Iig geen dag spijt gehad van de aankoop van een Vstrom 1000.

Dit is de opvolger, toch weer een beetje in de trend van de XTZ750 Super Tenere die ik 7 jaar heb gehad.

at_zpskrxgk5g6.jpg
 
Vind al de andere kleuren ook mooi maar mn DL was ook zwart en dacht dat de vrouw het niet zou zien maar die zag dat er een ander embleem op de tank zat. :+
 
Laatst bewerkt:
Je moet vrouwen nooit onderschatten :X

Maar wel gefeliciteerd met deze mooie bike. Daar ga je ongetwijfeld veel plezier aan beleven *O*
 
Het is m'n eerste motor dus plezier ga ik er toch wel aan hebben schat ik zo in. Of het nu de 1000 of de 650 wordt.

Als ik de bovenstaande zo lees is de 650 misschien een tikkie economischer en praktischer qua grootte. En heeft het voordeel dat ik na 1-2 jaar nog steeds kan overstappen naar de 1000 die dan weer een hogere funfactor heeft ;)

Even een follow up op deze: ik ben sinds vandaag trotse eigenaar van een vstrom 650. Uit 2006, 18k gelopen, gloednieuwe banden (glibber de glibber). Alleen... hij is verlaagd. Ik ga hem maandag ophalen vermoedelijk...

Iemand enig idee hoeveel moeite het is om hem terug naar de normale hoogte te zetten? (Gezien de prijs waar ik hem voor heb gekregen is dit echt geen issue... Maar het moet wel ff gebeuren :P)

Foto's volgen als ie er is :)
 
Welkom. Voor hebben ze de vorkpoten waarschijnlijk een stuk doorgestoken. Die zet je zo weer terug. Achter idd de dogbones van het linksysteem. Ook niet heel veel werk. Je moet alleen een paar originelen opsporen. En dan de boel vervangen.
 
Precies dat is het, niet meer en niet minder.
Hoogte en hoek van je ruit serieus te verstellen met dit systeem.
 
Klinkt best interessant. Moet nu weg, ben woensdag pas weer terug, dan neem ik even contact op per PB.
 
Zo... vandaag de strom opgehaald en meteen maar even een ritje gemaakt. Weliswaar met de complete kofferset erop... en dat merk je... aantal dingen vallen me op:

- bij snelheden van 100+ veel turbulentie en een enorm vervelende fluittoon (ondanks dopjes...) een ander ruitje gaat dat vermoedelijk wel verhelpen.
- de motor is verlaagd en dat is duidelijk... Ik vermoed zelfs dat er een verlaagd zadel op zit maar eigenlijk weet ik het niet zeker.
- vergeleken met de thundercat mis ik toch een tikje power... maar dat wist ik van tevoren.

Dan de goeie dingen:
- ondanks de verlaging is de houding nu al 10x rustiger en relaxter als op mn Thundercat.
- geen of nauwelijks rijwind meer wat heel erg scheelt.
- veel minder snelheidsgevoel als op de cat. Hierdoor geneigd de bochten met een hogere snelheid te nemen :-D

Kortom ik ben erg blij met mn aankoop :-D nog even laten verhogen en een paar kleine modificaties (middenvoor, ander ruitje, handvatverwarming, navigatie en er6n spiegels) en dan is ie er helemaal klaar voor.

Oh ja... foto's volgen.
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen allen! Wegens het wijzigen van werk ook een motor nodig voor woon-werk in plaats van alleen maar voor het plezier en heb mijn Ducati749 ingeruild voor de Strom uit 2008 met 26 dkm op de teller... mijn bevindingen zijn dat het een super makkelijke motor is waar je leuk mee kan sturen! Heb nu 120km gereden met veel snelweg en ook dat rijdt fijn, wel meer bandenlawaai dan ik gewend ben en hij is groter en in de file is dat nog ff wennen maar zal wel lukken!
full
 
Goedemorgen allen! Wegens het wijzigen van werk ook een motor nodig voor woon-werk in plaats van alleen maar voor het plezier en heb mijn Ducati749 ingeruild voor de Strom uit 2008 met 26 dkm op de teller... mijn bevindingen zijn dat het een super makkelijke motor is waar je leuk mee kan sturen! Heb nu 120km gereden met veel snelweg en ook dat rijdt fijn, wel meer bandenlawaai dan ik gewend ben en hij is groter en in de file is dat nog ff wennen maar zal wel lukken![afbeelding]



Welkom ..

Leuke fiets!

In Tubbe gekocht bij Jos ?
 
Inderdaad bij Jos gekocht! Goeie kerel... vorige eigenaar komt uit Losser en was volgens Jos militair, dus als jij in dat profiel past RL71....
 
Inderdaad bij Jos gekocht! Goeie kerel... vorige eigenaar komt uit Losser en was volgens Jos militair, dus als jij in dat profiel past RL71....

Ow wacht, ik bedoelde niet dat hij van mij zou zijn geweest, maar dat hij op mijn huidige lijkt... ;-)
 
Aloha,

Iemand nog een goede schokbreker van een 650 liggen die in mijn 2005 model past?

Mijne is gaar.

Reactie mag via pb of nul zes 523 negen 8 6 negen nul.
 
vandaag mijn v strom 650 xt voor en beetje verlate inrijbeurt weggebracht 2400 km in nog geen 4 weken , wordt meteen de scotoiler gemonteerd die bij aflevering niet beschikbaar was.tot nu toe heel tevreden over de v strom , kom trouwens van een bmw r 1150 rt af
 
Terug
Bovenaan Onderaan