Laat je Aprilia Pegaso ff zien

Staat toch alweer 44k op de teller. Kan ook zijn dat het zadel iets doorgezakt is. Ik ben van een Cagiva V Raptor1000 naar de Pegaso factor gegaan. Dat is al een wereld van verschil.
 
Staat toch alweer 44k op de teller. Kan ook zijn dat het zadel iets doorgezakt is.

Je kan ook even een bezoekje plegen aan een auto bekledingen bedrijf (oid).
Heb ik ook weleens gedaan.
Kan je het zadel gewoon weer laten "vullen".
Of desgewenst kiezen voor een andere:

  • vorm (tweetraps of recht als een crosszadel)
  • kleur (gewoon iets anders, of twee kleurig bv)
  • overtrek (gladder of stroever)
  • hoogte
  • breedte
Gewoon vullen kost maar een paar tientjes hoor.
Wel verstandig om thuis eerst even uit te vinden hoeveel hoger of lager de zithoogte moet worden.
Gebruik hiervoor bv een handdoek oid, leg die op je zadel en ga proefzitten.
Op die manier kan je uitvinden hoeveel cm erbij moet.
Even langs gaan, vragen kost immers niets.
 
Laatst bewerkt:
Je kan ook even een bezoekje plegen aan een auto bekledingen bedrijf (oid).
Heb ik ook weleens gedaan.
Kan je het zadel gewoon weer laten "vullen".
Of desgewenst kiezen voor een andere:

  • vorm (tweetraps of recht als een crosszadel)
  • kleur (gewoon iets anders, of twee kleurig bv)
  • overtrek (gladder of stroever)
  • hoogte
  • breedte
Gewoon vullen kost maar een paar tientjes hoor.
Wel verstandig om thuis eerst even uit te vinden hoeveel hoger of lager de zithoogte moet worden.
Gebruik hiervoor bv een handdoek oid, leg die op je zadel en ga proefzitten.
Op die manier kan je uitvinden hoeveel cm erbij moet.
Even langs gaan, vragen kost immers niets.

Ik zal eens even kijken. Heb hem immers ook nog maar net.
Week 22 de Mivv's er eerst maar eens op zetten. Vaak is het zo dat je iets nieuws heb, gelijk veranderingen wil doen. Ik althans
 
Ready for take of!
Morgen op pad met kamaraad op Tiger 800XC.
Beetje een buienradar route, dus afhankelijk van waar de zon schijnt.
Maar het doel is:

- Melderslo
- Heimborn
- Utscheid
- Siebengewald

Tevens een beetje een budget toer, vanwege die dure koppakking reparatie ;(
PS: snoertjes worden nog weggestopt, en de topkoffer is overigens nog leeg ivm te boodschappen die we elke dag nog gaan doen (diner).

full
 
Laatst bewerkt:
Gaaf, goeie reis!
Mooie (en enorme) tas ook! Lijkt me handiger en fijner dan de set hardplastic koffers die ik heb.

Ready for take of!
Morgen op pad met kamaraad op Tiger 800XC.
Beetje een buienradar route, dus afhankelijk van waar de zon schijnt.
Maar het doel is:

- Melderslo
- Heimborn
- Utscheid
- Siebengewald

Tevens een beetje een budget toer, vanwege die dure koppakking reparatie ;(
PS: snoertjes worden nog weggestopt, en de topkoffer is overigens nog leeg ivm te boodschappen die we elke dag nog gaan doen (diner).

[afbeelding]
 
Lekker hoor!

Ik ging vanmorgen ook een lekker stukje touren, maar (uiteraard..) ging er ook meteen weer iets stuk. De snelheidsmeter stond inene op 0 km/h. Blijkt mijn snelheidsmeter-kabel ook overleden, kabel binnenin, op 't stukje net na de opnemer in het wiel, gebroken... Uiteinde viel ook van ellende vanzelf al bijna uit elkaar toen ik hem los draaide. Dus ook maar even bestellen bij WEMOTO, alleen ik heb een probleem:

full


Een stukje van de kabel zit vast in de opnemer, en ik krijg 't er met geen mogelijkheid uit(getrokken)...
Aan de nieuwe kabel zit toch een uitsteeksel dat je in de opnemer steekt?
Anders moet ik heel 't wiel er maar uithalen en de opnemer loshalen.
 
Wat je het beste kan doen, is gewoon het nieuwe onderdeel bestellen.
En dan kan je meteen zien hoe dat vast zittende gedeelte eruit ziet.

Hopelijk zal dat je helpen.
Was bij mij ook lastig, maar met wat gefrummel ging het toen wel los.
 
Eergister avond was het aarde donker op de camping in Utscheid.
Dus hebben we het gaspit maar gebruikt als kampvuurtje ... en een gaaf effect joh!
Komt helaas niet goed uit op de foto, maar toch leuk om te plaatsen:

full
 
Vanavond weer thuis gekomen hoor.
Van dinsdag tot vanavond 1300 heerlijke km's gereden.
Uurtje of 11 s'ochtends op pad, en meest rond 18uur op de volgende camping aankomen.
Totaal misschien 200km snelweg gehad.
Voor eenieder aan te raden, wel hopen dat je "het weer" mee hebt zoals wij: totaal 10 minuten regen gehad!
 
Klinkt als een mooie reis!

Mijn Pegaso staat helaas nog steeds zonder voorwiel.... Snelheidsmeter kabel is inmiddels binnen gekomen, maar de wielopnemer in 't voorwiel is officieel overleden... Het stukje afgebroken kabel was er met geen enkele mogelijkheid meer uit te krijgen (zelfs niet na 2 dagen weken in WD40), en ook het gele tandwiel binnenin is helemaal afgesleten door het metalen tandwiel in de opnemer zelf. Weer een echt Italiaans stukje kwaliteit dus. Maargoed, het ergste is nu dus dat dit onderdeel eigenlijk gewoonweg NIET meer verkrijgbaar is. Hier een daar staat er voor meer dan €35(!) een heel slecht 2ehands exemplaar te koop (met waarschijnlijk vergelijkbare slijtage). En op sommige onderdelen sites is het onduidelijk of ze 't nou wel/niet hebben, maar incl. verzenden kost het dan ook zo weer een euro of 40...

Zit mu te twijfelen om gewoon een compleet nieuwe (digitale) Aliexpress teller aan te schaffen, is goedkoper dan alleen de wielopnemer. Maargoed, dan heb ik die nieuwe snelheidsmeterkabel dus weer voor niks gekocht...
 
Aangezien de pegaso een broertje/zusje is van de bmw funduro vroeg ik me af of dit onderdeel toevallig niet hetzelfde is?

Had ik inderdaad 'ff niet aan gedacht! Het wiel e.d is inderdaad gelijk aan de Pegaso, en de drive ziet er vergelijkbaar uit alleen zit precies omgekeerd gemonteerd... Maar helaas, een snelle zoektocht op 't internet leert dat ook dit onderdeel inmiddels niet meer gemaakt en verkocht wordt... En voor de meest verlepte tweedehands exemplaren durven ze zo ruim 35euro te vragen...
 
Ook niet bij de bekende bmw onderdelen boeren zoals de knalpot of swift?

Het BMW onderdeel is een exacte spiegeling(?) van het Aprilia onderdeel, maar omdat het van dezelfde fabrikant is (lijkt me) ook overal uitverkocht...
Ik had van de week een Aprilia exemplaar besteld bij een onderdelen zaak, maar kreeg net mijn geld teruggestort, dus ook daar niet leverbaar... Heb nog bij twee Engelse zaken de vraag uitstaan, maar het lijkt wel of die dingen gewoonweg op zijn... (Gaat trouwens om part nr: AP8104469 voor de liefhebbers)
 
Hier een daar staat er voor meer dan €35(!) een heel slecht 2ehands exemplaar te koop (met waarschijnlijk vergelijkbare slijtage). En op sommige onderdelen sites is het onduidelijk of ze 't nou wel/niet hebben, maar incl. verzenden kost het dan ook zo weer een euro of 40....
Dan ben je toch weer op dit punt terug denk ik.
 
Helaas is de enige optie die überhaupt nog beschikbaar is een (veel te) dure Italiaanse ebay store...
$_57.JPG

Een dergelijk exemplaar is toch geen €45(!) waard...
 
Laatst met de hemelvaart ook weer een tripje gedaan naar de Eifel. Waarschijnlijk de laatste keer met de Pegaso want ik heb vorige week mijn A rijbewijs gehaald!

tumblr_os67qpvHaB1socslxo1_1280.jpg
 
Waarschijnlijk de laatste keer met de Pegaso want ik heb vorige week mijn A rijbewijs gehaald!
Zo dan; gefeliciteerd!
Maar dat hoeft toch niet het einde van jouw Pegaso tijdperk te betekenen?
Waar ben je naar op zoek?
Niets kritisch hoor, maar wel nieuwsgierig :-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan