Triumph Tiger 800 en 800XC deel 4

Waarom zit daar een gat?
Aan de rechterkant van mijn XRx zit net boven de demper een gat in de plastic bak onder het zadel. Hoort die daar? Want volgens mij heb ik een probleem als in mijn volgende stortbui beland.
Tiger800gat1.jpg
 
Werkt dat hoge ruitje goed? Ik moet ook nog op zoek naar wat beters.

En nog wat anders: ik ben nog niet echt tevreden over de stabiliteit boven de 160 en daar had ik bij de proefrit geen last van. Heeft er iemand tips? Bandenspanning hoger of juist lager? Veervoorspanning omhoog of juist omlaag? Of is het toch die topkoffer?

Rijden en proberen, dat snap ik. Maar ik rijd niet dagelijks 160+ dus als iemand me alvast op het goede spoor kan zetten is dat best prettig.
 
Werkt dat hoge ruitje goed? Ik moet ook nog op zoek naar wat beters.
Ik heb het originele ruitje nooit geprobeerd, maar het verhoogde ruitje wel. Die vind ik behoorlijk waardeloos, zit midden in de turbulentie met mn hoofd bij dat ruitje. Is wel afhankelijk van je lengte natuurlijk, verschilt per persoon. Heb er nu een heel klein ruitje opzitten en dat bevalt prima!
En nog wat anders: ik ben nog niet echt tevreden over de stabiliteit boven de 160 en daar had ik bij de proefrit geen last van. Heeft er iemand tips? Bandenspanning hoger of juist lager? Veervoorspanning omhoog of juist omlaag? Of is het toch die topkoffer?

Rijden en proberen, dat snap ik. Maar ik rijd niet dagelijks 160+ dus als iemand me alvast op het goede spoor kan zetten is dat best prettig.
Ik zou gokken op de topkoffer, die van mij rijd ook niet zo lekker meer op die snelheden wanneer ik met topkoffer rijd. Probeer het eens zonder, dan weet je het zeker :)
 
Laatst bewerkt:
Werkt dat hoge ruitje goed? Ik moet ook nog op zoek naar wat beters.

En nog wat anders: ik ben nog niet echt tevreden over de stabiliteit boven de 160 en daar had ik bij de proefrit geen last van. Heeft er iemand tips? Bandenspanning hoger of juist lager? Veervoorspanning omhoog of juist omlaag? Of is het toch die topkoffer?

Rijden en proberen, dat snap ik. Maar ik rijd niet dagelijks 160+ dus als iemand me alvast op het goede spoor kan zetten is dat best prettig.
Kans is groot dat het door de topkoffer komt. Volgens mij wordt een hoge snelheid ook afgeraden met een topkoffer.
 
Het voelde gisteren al beter met vijf klikjes extra veervoorspanning maar het was een te kort stukje om echt een conclusie te trekken.

En dat afraden, tsja, in het boekje staat ook dat er met "...een van accessoires voorziene motorfiets, of een motorfiets die op een of andere wijze beladen is..." nooit harder dan 130 gereden mag worden. Dus mistlampen: max 130. Stokbrood achterop: max 130.

En verderop gaat het ook nog over een "...absolute snelheidslimiet van 130 km/h...." (pagina's 110 en 111 voor de geïnteresseerden)

Ik probeer dus zelf mijn gezond verstand maar te gebruiken. Dat motor rijden gevaarlijk is heb ik al van mijn moeder gehoord.
 
Laatst bewerkt:
Weer terug uit Molveno.(hotel Lory) Heul veul gereden en gezien.
Heb o.a. de volgende passen gereden:Timmelsjoch,Gampensjoch,Monte Grappa,Tonale,Gavia,Stelvio,Umbraill,Manghen,Bondone,Rolle,Staulanza,Duran,Cereda,Giau,
Falzarego en Grossglockner.
FF een paar telefoonpiccies ter illustratie.

full

Uitzicht op meer van Molveno.

full

Passo Manghen.

full

Monte Grappa. Stuurfeest! Gereden vanuit Feltre.

full

Monte Bondone. Hillclimbparcour!

full

Halverwege de Gavia.

full

Op de top een hagelbui op mijn kop. Koud!

full


full

Stelvio alleen wat lichte sneeuwval.

full

Brassaschlucht en natuurlijk het terrorterras van Hotel Paradiso in Tremosine.

full

Passo Giau.

full


full

Passo Falzarego.

full

Grossglockner. Zuidkant was prima weer maar de top en noordkant een ramp. Dichte mist en regen. Nog geen 50 meter zicht.
 
Weer terug uit Molveno.(hotel Lory) Heul veul gereden en gezien.
Heb o.a. de volgende passen gereden:Timmelsjoch,Gampensjoch,Monte Grappa,Tonale,Gavia,Stelvio,Umbraill,Manghen,Bondone,Rolle,Staulanza,Duran,Cereda,Giau,
Falzarego en Grossglockner.
FF een paar telefoonpiccies ter illustratie.

[afbeelding]
Uitzicht op meer van Molveno.

[afbeelding]
Passo Manghen.

[afbeelding]
Monte Grappa. Stuurfeest! Gereden vanuit Feltre.

[afbeelding]
Monte Bondone. Hillclimbparcour!

[afbeelding]
Halverwege de Gavia.

[afbeelding]
Op de top een hagelbui op mijn kop. Koud!

[afbeelding]

[afbeelding]
Stelvio alleen wat lichte sneeuwval.

[afbeelding]
Brassaschlucht en natuurlijk het terrorterras van Hotel Paradiso in Tremosine.

[afbeelding]
Passo Giau.

[afbeelding]

[afbeelding]
Passo Falzarego.

[afbeelding]
Grossglockner. Zuidkant was prima weer maar de top en noordkant een ramp. Dichte mist en regen. Nog geen 50 meter zicht.
Wow, wat gaaf! #jaloers ;)
 
@ jos 16 : Die camera in mijn nieuwe telefoon heeft verdorie meer megapixels als mijn semiprof Nikon.
Moet ik die ook nog eens gaan resizen. @luxeprobleem. :)
Ben niet in het museum geweest. Heb de timmelsjoch op de heenweg gedaan. Was verdorie net de transalp cycletour aan de gang. Werd gek van al die fietsmalloten. Levensgevaarlijk soms. Eentje dacht nog stoer te doen om mij vlak voor een hairpin ff in te halen....Karma! Bats onderuit. sukkel. Stuk verderop was er een van zijn fiets gereden. Politie stond er met een zeil voor dus dawasniebest.
 
Laatst bewerkt:
@ jos 16 : Die camera in mijn nieuwe telefoon heeft verdorie meer megapixels als mijn semiprof Nikon.
Moet ik die ook nog eens gaan resizen. @luxeprobleem. :)
Ben niet in het museum geweest. Heb de timmelsjoch op de heenweg gedaan. Was verdorie net de transalp cycletour aan de gang. Werd gek van al die fietsmalloten. Levensgevaarlijk soms. Eentje dacht nog stoer te doen om mij vlak voor een hairpin ff in te halen....Karma! Bats onderuit. sukkel.
Gelukkig zegt het aantal megapixels niet zo veel over de kwaliteit van de foto's. Maar mooie pics, zeker!
Ja, wielertoeristen zijn soms echt f#cking asociaal. Hier laatst een meisje onderuit gereden en ze hadden niet eens het fatsoen om even te stoppen en vragen of het ging. Sorry roepen en weer door. Heel bijzonder volk.
 
Vandaag mijn 2 weken geleden gekocht bmw f650gs alweer ingeruild. Je kunt je soms vergissen.

Ik heb me de kop gek laten maken door een Tiger 800 venom yellow. Wat een verschil en wat een soepele fiets is dat. Snelweg rijden gaat al een stuk prettiger dan met de bmw.

Inmiddels druk info aan het verzamelen. Helaas krijg ik op 2 vragen na mezelf suf zoeken geen antwoord en misschien kunnen jullie helpen.

1. Hoe zet ik beide knipperlichten aan voor het filerijden? Kan dat wel?
2. In het display staat net rechts van temp meter een icoon dat lijkt op een zonnetje of tandwiel.

Ook zit ik te denken aan aanpassingen. Stuurverhogers en een spoiler op het ruitje.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag mijn 2 weken geleden gekocht bmw f650gs alweer ingeruild. Je kunt je soms vergissen.

Ik heb me de kop gek laten maken door een Tiger 800 venom yellow. Wat een verschil en wat een soepele fiets is dat. Snelweg rijden gaat al een stuk prettiger dan met de bmw.

Inmiddels druk info aan het verzamelen. Helaas krijg ik op 2 vragen na mezelf suf zoeken geen antwoord en misschien kunnen jullie helpen.

1. Hoe zet ik beide knipperlichten aan voor het filerijden? Kan dat wel?
2. In het display staat net rechts van temp meter een icoon dat lijkt op een zonnetje of tandwiel.

Ook zit ik te denken aan aanpassingen. Stuurverhogers en een spoiler op het ruitje.
1. Niet. Is geen optie op de eerste generatie ('11-'14). Maar het mag eigenlijk ook niet hé.
Om verwarring bij automobilisten te voorkomen gebruikt u geen richtingaanwijzers of alarmlichten als u tussen de file doorrijdt.
bron:
Samenspel in de file - Motorplatform

2. Versnellingsindicator, hiernaast staat het nummer van je versnelling
 
Laatst bewerkt:
Tegenwoordig kunnen die alarmlichten wel aan als je tussen de file door rijdt. Kunnen, niet mogen :P. In theorie althans: op de 2016 zit de knop onbereikbaar ver weg naast het digitale display, op de 2016 zit die naast de startknop, dus bij de rechter stuurhelft waar het bedienen ervan ten koste gaat van de bediening van gas en rem. En daar kies ik niet voor op het moment dat ik de file in duik.

En er zijn modules te koop die de alarmlichten in laten schakelen als je eerst richting naar rechts aan geeft en direct daarna naar links (of was het nou andersom :?). Dat had ik op de Sprint ST en werkte best ok
 
Laatst bewerkt:
Er bestaat een hele simpele en goedkope mod om toch alarmlichten te hebben.
2 pinnen kortsluiten daar waar je triumph alarmconnector zou zitten. Als je dat doet via een schakelaartje op je stuur heb je het geregeld. Zoals ik.
Duurdere variant is mototronix knipperunit er op zetten. Kost iets van €50-60
Kan je laten doen dan kost het uiteraard nog iets meer
 
Vanmorgen kwam de pakketjesman een nieuwe uitlaatdemper brengen. *D
Omdat ik een zo licht mogelijke demper wilde [ivm met het hoge zwaartepunt vd tiger] is er
veel tijd besteed om dat uit te zoeken.
De standaard demper weegt 5,8 kg deze van MTC weegt 1,6kg en is de lichtste die ik kon vinden.
En zeker niet lelijk ;)

Het origineel



De MTC

 
Vandaag in stilstand de Tiger effe neergelegd.
Hij mij eigenlijk. Vraag me niet waarom, ik weet het niet.

Schade valt mee. Beetje verf van de plastiek vooraan en een kapotte pinker.
Pinker heb ik al besteld. Wel voor de pre-15 Tiger, maar gok dat het op de nieuwe ook wel werkt.

Iemand ervaring met plaatsing? Het lijkt erop dat ik de hele kappenhandel vooraan eraf moet halen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan