Welke rare vraag kreeg jij van een koekblikker? deel 10

Receptioniste: "O, is dat uw motor? Ja, ik zag u al aan komen rijden en ik dacht al u komt waarschijnlijk de helling naar de parkeergarage niet eens op?"

[afbeelding]

Ik: "... inderdaad, daarom heb ik 'm maar op de stoep gezet. 't Is natuurlijk ook maar een licht dingetje hè?"

[afbeelding]

(ja, het is al jaren geleden :) )

Receptioniste: "Nee inderdaad, dat haalt het natuurlijk niet bij een auto. Ik heb er met mijn Fiatje soms ook al last mee, dan gaat het met zo'n motor natuurlijk al helemaal niet lukken."
Best verbazingwekkend dat men dit echt denkt. Ik merk soms dat automobilisten extreem veel afstand nemen wanneer zij, op een helling, achter een motor staan bij een stoplicht. Ze denken volgens mij dat er een grotere kans is dat de motorrijder naar achter rolt eer hij/zij accelereert en de helling op kan gaan. Echter zie ik dit nooit bij motorrijders en zijn het juist automobilisten die het koekblik wat naar achter laten rolen voordat ze vooruit komen op een helling.
 
Nou snap ik op zich ook wel dat als je er helemaal niets mee hebt dat je dan niet meteen inziet wat de relaties tussen vermogen, koppel en gewicht en zo zijn.

That reminds me _O- Ik heb onlangs ook van een langswandelende politieagent in Amersfoort de opmerking gehad over mijn geparkeerde FJR1300: "mooie brommer"! Ik dacht eerst dat 'ie gewoon joviaal deed, maar toen hij daarna vroeg of dat nou een brom- of een snorscooter was (o, wacht, hij heeft een geel nummerplaatje, dus brom) was ik toch wel licht verbaasd.

Maar goed, ik kan een brandnetel ook niet van een tulp onderscheiden b.w.v.s. :) En zo hebben we allemaal zo onze dingen waar we geen bal van weten. En dat is maar goed ook, anders zouden de mensen die er wel wat van weten niemand hebben om uit te lachen :P
 
"Nu ik eindelijk eens een motorrijder spreek, ik vraag me altijd al af hè. Krijgen motorrijders nou geen bekeuringen? Want altijd als ik ze zie, rijden ze zo hard voorbij."
Nee, motorrijders krijgen vrij weinig bekeuringen omdat door de kleinere frontale oppervlakte het voor de laser bedieners het zo moeilijk is om raak te schieten. *O*
 
Receptioniste: "O, is dat uw motor? Ja, ik zag u al aan komen rijden en ik dacht al u komt waarschijnlijk de helling naar de parkeergarage niet eens op?"

[afbeelding]

Ik: "... inderdaad, daarom heb ik 'm maar op de stoep gezet. 't Is natuurlijk ook maar een licht dingetje hè?"

[afbeelding]

(ja, het is al jaren geleden :) )

Receptioniste: "Nee inderdaad, dat haalt het natuurlijk niet bij een auto. Ik heb er met mijn Fiatje soms ook al last mee, dan gaat het met zo'n motor natuurlijk al helemaal niet lukken."
_O- _O- _O-

Maar verder was het een hele lieve meid :+
 
Nee, motorrijders krijgen vrij weinig bekeuringen omdat door de kleinere frontale oppervlakte het voor de laser bedieners het zo moeilijk is om raak te schieten. *O*

Ik was eens in Oostenrijk, op de weg voor ons huis stond een lasermenneke.
Ik heb de vrijheid genomen me even bij hem te voegen en een praatje te maken.
Ik heb dus ook meegekeken door zijn lasergeval.
Het bleek mij dat het kinderlijk eenvoudig is om op 900 meter afstand een motor te schieten. Dus ik zou er niet te vast oprekenen....
 
Ik was eens in Oostenrijk, op de weg voor ons huis stond een lasermenneke.
Ik heb de vrijheid genomen me even bij hem te voegen en een praatje te maken.
Ik heb dus ook meegekeken door zijn lasergeval.
Het bleek mij dat het kinderlijk eenvoudig is om op 900 meter afstand een motor te schieten. Dus ik zou er niet te vast oprekenen....
Waar denk je waar die schiet training voor is :+
 
Dán is het ook lief *D
En als het geen oud dametje was ?
Was het dan irritant? :+

Krijg in de winter wel vaak dat liu in een keer een epilepsie aanval bij je proberen op te wekken. :')

En er is niks mis met mijn verlichting. (dit toen gelijk laten checken )

Als ze nu ook eens zo enthousiast zijn met hun knipperlichten maar die worden nier gebruikt helft van de tijd :')
 
Ik werd door een oud vrouwtje aangesproken dat een van mijn koplampen het niet deed. Ik vond het lief! :j
Kreeg vroeger ook dikwijls die opmerking ...
... ben ik nu eindelijk vanaf, omgebouwd naar 2xbi-xenon projectors, symetrisch uiterlijk en geen gemekker meer zoals "1 van je koplampen gaat niet!" *O*
 
"Doet ie 't nog?" Alsof men verwacht dat m'n motor elk moment uit elkaar kan vallen? :?

En geen vraag, maar telkens als m'n vriend (die eigenlijk zo goed als geen interesse heeft in motoren, behalve dat ie de gp inmiddels wel leuk vindt) en ik naar motorgerelateerde evenementen/winkels/oid gaan lijken mensen er van uit te gaan dat hij degene is die motor rijdt.. want meisje wel en jongentje niet, dat bestaat toch niet. :+
 
"Doet ie 't nog?" Alsof men verwacht dat m'n motor elk moment uit elkaar kan vallen? :?

En geen vraag, maar telkens als m'n vriend (die eigenlijk zo goed als geen interesse heeft in motoren, behalve dat ie de gp inmiddels wel leuk vindt) en ik naar motorgerelateerde evenementen/winkels/oid gaan lijken mensen er van uit te gaan dat hij degene is die motor rijdt.. want meisje wel en jongentje niet, dat bestaat toch niet. :+
Ja, dat is idd weer zo een vooroordeel :')

Ik zou willen dat mijn vrouwtje wat groter was, en vlot met haar voeten aan de grond kon bij mijn motor, dan kon ik haar leren rijden.

Al is het wel jammer dat bij omzetting van haar rbw naar een EU rbw ze wel alleen haar auto rbw heeft gekregen, en dat van de motor er af gehaald is B|

Daardoor heb ik haar, na het behalen van haar rbw, enkel met de auto kunnen leren rijden en niet met een (lichte) motor -O-
 
"Doet ie 't nog?" Alsof men verwacht dat m'n motor elk moment uit elkaar kan vallen? :?

En geen vraag, maar telkens als m'n vriend (die eigenlijk zo goed als geen interesse heeft in motoren, behalve dat ie de gp inmiddels wel leuk vindt) en ik naar motorgerelateerde evenementen/winkels/oid gaan lijken mensen er van uit te gaan dat hij degene is die motor rijdt.. want meisje wel en jongentje niet, dat bestaat toch niet. :+

_O- _O- _O-
 
Ach het zijn misschien wel "domme" vragen maar het is wel gewoon belangstelling nieuwsgierigheid.
 
Hee oma :W

Laatst even naar het TTcircuit geweest; even kijken naar het truckstarfestival (was trouwens binnen half uurtje weer weg; niet mijn ding. maar da's wat anders.) Ik was op de motor, dus volledig in pak.

Ik had mijn motor vlak voor de tunnel geparkeerd; in het gras. Stond niemand in de weg, maar toch maar even een controleur gevraagd of het ok was.
Vraagt hij of ik niet op de weg sta en ik zeg nee. Dan is het goed, zegt hij, en ik loop door. Vervolgens komt hij me 3 tellen later alsnog achterna gerend:" Is die blauwe bestelbus soms van jou?"
Dus ik til m'n helm even op en vraag hem: "wat denk je zelf?"
:')
 
Laatst bewerkt:
Hallo oma. :W

Kwam met het span op de camping. Van een afstandje komt een jochie van een jaar of 10 aangelopen, duidelijk onder de indruk van het vehikel.

"Meneer, is die echt?"
"eh, ja"
"Oh, ik dacht dat die alleen in films bestonden"
 
Hallo oma. :W

Kwam met het span op de camping. Van een afstandje komt een jochie van een jaar of 10 aangelopen, duidelijk onder de indruk van het vehikel.

"Meneer, is die echt?"
"eh, ja"
"Oh, ik dacht dat die alleen in films bestonden"
_O-

Maar wel leuk, en van een kind mag je zulke vragen verwachten natuurlijk ;)
 
Hallo oma. :W

Kwam met het span op de camping. Van een afstandje komt een jochie van een jaar of 10 aangelopen, duidelijk onder de indruk van het vehikel.

"Meneer, is die echt?"
"eh, ja"
"Oh, ik dacht dat die alleen in films bestonden"
Best een wijs ventje dat hij niet zomaar alles geloofd wat je op televisie ziet :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan