KTM 690 SMC (-R) DEEL 8 Let the sun shine!

Voor de kenners > Ik ga volgende week m'n achterbrug en motorsteunen laten poedercoaten maar ik zit nou een beetje te kijken in het werkplaatshandboek en naar m'n motor zelf en ik vraag me af of m'n blok nou naar beneden komt zodra ik die motorsteunen en achterbrug heb verwijderd...?

Iemand hier ervaring mee?
 
ik heb mijn tomtom rider 40 op de draden achter de koplamp aangesloten die stroom geven wanneer hij op contact staat. als ik de motor aan doe gaat de tomtom automatisch ook aan. wanneer ik de motor uit zet blijft de tomtom gewoon aan op de accu. zo kan de motoraccu ook niet langzaam leeg lopen wanneer ik de motor stil zet met de tomtom er nog op.

Zo'n vaart zal het niet lopen met leegtrekken van de accu.
Ik zal de motor niet lang stil zetten met de tomtom er nog op.
 
Afgelopen weekend op mijn bek gegaan in Luxemburg. Zat al langer te twijfelen over de voorband van Conti (die originele SM band), heb er expres afgelopen week nog een nieuwe opgelegd omdat de andere geen vertrouwen gaf. Het mooiste was er ook af, maar hij was zeker niet op. Toch maar een nieuwe, het vertrouwen was niet goed.

Zaterdag weer een paar momentjes gehad met de nieuwe voorband, de laatste was raak. Insturen van een bocht, in combinatie met remmen en hij was in 1 keer weg! Vantevoren al een paar keer iets schuiven aan de voorkant gevoeld, leek wel minder te worden als de band echt goed warm was, maar vertrouwen gaf het niet.

Anyway, ik ben op zoek naar de volgende onderdelen voor m'n 2012 SMCR:
- goede set handkappen
- onderste kroonplaat
- koplamp inclusief ophanging
- km-teller
- spiegels
- Valblokken voor + achter
- eventueel rempomp, mocht ik deze niet meer netjes kunnen krijgen
- stuur --> moet nog checken of hij recht is.

Heeft iemand van jullie nog iets liggen, neem even contact met me op via PB.
 
Ik heb altijd erg goede ervaring met de Bridgestone S20 en S21 EVO gehad op mijn DRZ.(ongeveer zelfde gewicht, maar minder vermogen) Hier kon ik tot diep in de bochten goed mee remmen. In de Eiffel dikwijls nodig gehad.

Heb nu ook Conti SM's op de SMCR, voorband is aardig op en ik heb ook al een momentje gevoeld. Ga die nog wel, voor mijn vakantie in de Dolomieten begint, wisselen voor een S21 EVO.
 
Heb ook de conti's op mn 701 en heb afgelopen weekend in de Eifel geen problemen mee gehad en heb toch een paar momentjes gehad. :$
 
Afgelopen weekend op mijn bek gegaan in Luxemburg. Zat al langer te twijfelen over de voorband van Conti (die originele SM band), heb er expres afgelopen week nog een nieuwe opgelegd omdat de andere geen vertrouwen gaf. Het mooiste was er ook af, maar hij was zeker niet op. Toch maar een nieuwe, het vertrouwen was niet goed.

Zaterdag weer een paar momentjes gehad met de nieuwe voorband, de laatste was raak. Insturen van een bocht, in combinatie met remmen en hij was in 1 keer weg! Vantevoren al een paar keer iets schuiven aan de voorkant gevoeld, leek wel minder te worden als de band echt goed warm was, maar vertrouwen gaf het niet.

Anyway, ik ben op zoek naar de volgende onderdelen voor m'n 2012 SMCR:
- goede set handkappen
- onderste kroonplaat
- koplamp inclusief ophanging
- km-teller
- spiegels
- Valblokken voor + achter
- eventueel rempomp, mocht ik deze niet meer netjes kunnen krijgen
- stuur --> moet nog checken of hij recht is.

Heeft iemand van jullie nog iets liggen, neem even contact met me op via PB.

Dat is altijd zuur :X. Ik heb eventueel wel een nieuw setje handkappen en valdoppen. Stuur maar een pb met wat je er voor wil geven.
 
Voor de kenners > Ik ga volgende week m'n achterbrug en motorsteunen laten poedercoaten maar ik zit nou een beetje te kijken in het werkplaatshandboek en naar m'n motor zelf en ik vraag me af of m'n blok nou naar beneden komt zodra ik die motorsteunen en achterbrug heb verwijderd...?

Iemand hier ervaring mee?

Nee je blok zit dan achter nog vast. Voordat je de motorsteunen aan de voorkant loshaalt moet je wel eerst het voorwiel beetje liften aan het stuur. En een bok onder motorblok natuurlijk.
Lagers moeten eruit, te hoge temperatuur met coaten. Evt gelijk vervangen. Smeer ook alle andere lagers in het achterveer link systeem nu je er toch bij kunt

Ik heb deze bok gekocht, degelijk ding.
 
Laatst bewerkt:
Nee je blok zit dan achter nog vast. Voordat je de motorsteunen aan de voorkant loshaalt moet je wel eerst het voorwiel beetje liften aan het stuur. En een bok onder motorblok natuurlijk.
Lagers moeten eruit, te hoge temperatuur met coaten. Evt gelijk vervangen. Smeer ook alle andere lagers in het achterveer link systeem nu je er toch bij kunt

Ik heb deze bok gekocht, degelijk ding.

Top thanks! Lagersetje is al onderweg, en bokjes en dergelijke heb ik gelukkig. Ik had vanochtend al even een paar metalen plaatjes geknipt en er een paar gaatjes in geboord om de motor steunen even tijdelijk te vervangen haha. Morgen even alles er onder vandaan halen en wegbrengen :}
 
Top thanks! Lagersetje is al onderweg, en bokjes en dergelijke heb ik gelukkig. Ik had vanochtend al even een paar metalen plaatjes geknipt en er een paar gaatjes in geboord om de motor steunen even tijdelijk te vervangen haha. Morgen even alles er onder vandaan halen en wegbrengen :}

Het blok wordt dus juist naar boven gedrukt door de middenbok he.. Het zakt niet naar beneden. Dus die plaatjes moeten redelijk stevig zijn, of je moet de voorkant hangen.
Middenbok zo veel mogelijk aan de achterkant van het blok plaatsen.
 
Laatst bewerkt:
dit weekend 20000km beurt gedaan.

Zo zien de bougies eruit na 20k km met evo1 Kit en Akra map.



Kleppen hoeft niets aan te gebeuren. Prima binnen toleranties.
Kan niet de kruisjes op de tuimelaars vinden in mijn 2015. Hebben ze toen nog steeds de 'oude' tuimelaars gebruikt in de nieuwe modellen? (zie bewerking onder)

Olie filters, screens en olie plug waren brandschoon, geen slijpsel te vinden eigenlijk.
op naar de volgende 10k voor een nieuwe beurt nodig is. Eens kijken of deze ook veel olie verbruikt zoals de meesten schijnen te ervaren, maar ik heb alle vertrouwen erin dat dit een super gezond blok is.

Bewerking: Zie net in de KTM 690 WIKI dat de kruisjes de oude tuimelaars zijn en die met een punt in de as de nieuwe.
Rocker2.jpg
 
Laatst bewerkt:
iemand nog een goed adresje om voor een nette prijs een kentekenplaathouder te kopen?
ik vind €61,(ex verz) nog al aan de prijs voor een stukje allu
 
Is het mogelijk om in een smc-r enduro wielen te zetten? Ik kan namelijk de enduro wielen kopen van een smc maar pas dat zo in een keer.

Kan, maar voorwiel moet je een stukje off-center zetten (2mm naar rechts) anders raakt de klauw de spaken. Schijf moet dan weer 2mm naar links gespaced.
Ik heb nog een extra setje custom wiel spacers hiervoor liggen. Heb ik ooit laten CNC frezen.
PM maar bij interesse.
Ik heb vanaf eind augustus trouwens de complete wielset ook te koop, inclusief SMC remschijven en bijna nieuwe michelin noppenbanden.
 
Laatst bewerkt:
Word ook tijd voor een nieuwe foon geloof ik, toetsenbord krijgt kuren, dubbelpost :X
 
Laatst bewerkt:
dit was tijdens de landelijke motordagen, ideale kans om dan ff te over assen te knallen :] ! enige nadeel is wel dat het in het begin van het seizoen is en het dan vaak koud is waardoor je niet tot de max kunt gaan in de bochten. toen ik hier in het filmpje reed was het 9 graden :'). maarja toch een leuke tijd neer gezet deze sessie en 6 racers eruit gereden qua snelste rondetijd _O- :P
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan