Navigeren met de iPhone nog maar een keer

De MotoGP kijk ik gewoon op m'n tv... ;)


Vanaf het moment dat het mailtje opgehaald word gebeurd het inderdaad op een iPhone.
De gebruikte iPhone is een 6S+

Het lijkt zo makkelijk dat ik steeds minder begrip voor TomTom kan opbrengen en ik het idee heb dat ze ons een beetje aan het lijntje houden. Ik heb net m'n abbo voor drie jaar verlengd, had ik beter de cruiser applicatie van gekocht.

Ik kaartte dit ook aan in het openbare TomTom forum. DIE POST HEBBEN ZE VERWIJDERD....
Schijtlui.
 
Net even de route nagekeken maar ook de cruiser applicatie neemt de route niet 100% goed over. Kortom een leuke app maar doet gewoon wat hij zelf "wil".
 
Net even de route nagekeken maar ook de cruiser applicatie neemt de route niet 100% goed over. Kortom een leuke app maar doet gewoon wat hij zelf "wil".

Ai, dat is jammer. Mijn ideaal is denk ik route importeren of maken met MyRoute-app in de TomTom kaarten. Exporteren naar MyDrive en dan exporteren naar de TomTom app. Maar dan moet TomTom inderdaad wel meewerken.
 
Ai, dat is jammer. Mijn ideaal is denk ik route importeren of maken met MyRoute-app in de TomTom kaarten. Exporteren naar MyDrive en dan exporteren naar de TomTom app. Maar dan moet TomTom inderdaad wel meewerken.
Het zou zo moeten zijn dat alles gewoon werkt, welke ap je ook gebruikt, dat zou ideaal zijn.
 
Ik ben al jaren op zoek naar een app die me zonder voorbereiding gewoon een bochtige route geeft. In tegenstelling tot de meesten hier zit ik niet te wachten om m'n routes voor te bereiden. Daarom nu TomTom Go geprobeerd en dat is eindelijk precies wat ik zoek. Ik ben zeer te spreken over de kronkelroutes die hij me geeft. Ik denk dat het aangeschafte maandabonnement wel een jaarabonnement gaat worden.
 
Ik ben al jaren op zoek naar een app die me zonder voorbereiding gewoon een bochtige route geeft. In tegenstelling tot de meesten hier zit ik niet te wachten om m'n routes voor te bereiden. Daarom nu TomTom Go geprobeerd en dat is eindelijk precies wat ik zoek. Ik ben zeer te spreken over de kronkelroutes die hij me geeft. Ik denk dat het aangeschafte maandabonnement wel een jaarabonnement gaat worden.


Hoe goed TomTom ook is, probeer voor de gein ook Cruiser eens. Hier kun je een rondje instellen of de mate van bochtigheid. Ook leuk.
 
Ik ben al jaren op zoek naar een app die me zonder voorbereiding gewoon een bochtige route geeft. In tegenstelling tot de meesten hier zit ik niet te wachten om m'n routes voor te bereiden. Daarom nu TomTom Go geprobeerd en dat is eindelijk precies wat ik zoek. Ik ben zeer te spreken over de kronkelroutes die hij me geeft. Ik denk dat het aangeschafte maandabonnement wel een jaarabonnement gaat worden.



Is echt n geweldige app, perfecte file meldingen, kronkelroutes en 4 kaartupdates per jaar.
 
Is echt n geweldige app, perfecte file meldingen, kronkelroutes en 4 kaartupdates per jaar.
Het is een prima applicatie maar die filemeldingen kloppen niet altijd. Volgens die applicatie is er een file terwijl het niet eens druk is en er rustig 130 gereden kan worden. Heeft me er niet van weerhouden om een 3jarig abbonement af te sluiten.
 
Ik wacht op de app van Calimoto... Die is er al wel voor Android, schijnt ook goed te werken, je kan de app ook zelf een route laten maken, je geeft aan hoeveel km je ongeveer wil rijden en hij maakt zelf een rondrit...

calimoto

Ze zijn bezig om ook de app voor ios te maken maar staat niet bij hoe lang dat nog gaat duren :(
 
Ik wacht op de app van Calimoto... Die is er al wel voor Android, schijnt ook goed te werken, je kan de app ook zelf een route laten maken, je geeft aan hoeveel km je ongeveer wil rijden en hij maakt zelf een rondrit...

calimoto

Ze zijn bezig om ook de app voor ios te maken maar staat niet bij hoe lang dat nog gaat duren :(

Kan de android app gpx tracks importeren? Ik krijg de indruk van niet.
 
De zoveelste die het net allemaal niet kan.

_O-
Maar de spanning stijgt. Er moet tocht een moment komen dat er eentje komt die het wel allemaal kan (A naar B, kronkelwegen, files, routes importeren). Ben benieuwd. Ik gok toch dat TomTom de eerste zal zijn.
 
Het is een prima applicatie maar die filemeldingen kloppen niet altijd. Volgens die applicatie is er een file terwijl het niet eens druk is en er rustig 130 gereden kan worden. Heeft me er niet van weerhouden om een 3jarig abbonement af te sluiten.


Dat is opmerkelijk want dat gebeurt bijna nooit en ik gebruik m 8 uur per dag ;)
99% klopt perfect.
Natuurlijk, bij tomtom zien ze hoe snel hun tomtoms over de wegen gaan.
Is er dan net ff geen tomtom langs gegaan, kan t ff achter lopen, hoewel ze ook data van vodafone gebruiken.

Zonder dollen: zonder deze tomtom lijkt t alsof ik blind rijd.
Vorige week n telefoon probleem en dus de auto navigatie gebruikt pffff drama. Volgende dag was t gelukkig weer geregeld.
 
_O-
Maar de spanning stijgt. Er moet tocht een moment komen dat er eentje komt die het wel allemaal kan (A naar B, kronkelwegen, files, routes importeren). Ben benieuwd. Ik gok toch dat TomTom de eerste zal zijn.
Ik denk dat TomTom ermee komt vlak nadat ik terug ben van vakantie, een jaar extra naar de kløtń maar ruim op tijd voor volgend jaar, alleen dan, zul je net zien natuurlijk, komen ze met de de vernieuwd ep "TomTom going nowhere" ofzo die dan net weer niks kan en de oude is dan onbruikbaar...


Ofzo.
 
Dat is opmerkelijk want dat gebeurt bijna nooit en ik gebruik m 8 uur per dag ;)
99% klopt perfect.
Natuurlijk, bij tomtom zien ze hoe snel hun tomtoms over de wegen gaan.
Is er dan net ff geen tomtom langs gegaan, kan t ff achter lopen, hoewel ze ook data van vodafone gebruiken.

Zonder dollen: zonder deze tomtom lijkt t alsof ik blind rijd.
Vorige week n telefoon probleem en dus de auto navigatie gebruikt pffff drama. Volgende dag was t gelukkig weer geregeld.
Ik gebruik hem iets korter per dag maar toch nog altijd zo'n drie uur. Heel het scherm kleurt dan rood en elk moment kun je achterop een stilstaande file klappen die er niet staat :9
 
Natuurlijk, bij tomtom zien ze hoe snel hun tomtoms over de wegen gaan.
Is er dan net ff geen tomtom langs gegaan, kan t ff achter lopen, hoewel ze ook data van vodafone gebruiken.
Dat eerste is volgens mij niet waar want TT krijgt geen positie informatie terug van de navigatie.
Ze gebruiken sowiso de Vodafone (zendmast aanmelding) gegevens om te bepalen wat de doorstroom snelheid is.
Maar pas stond ik er toch van de kijken dat een file aangekondigd werd in de routebalk (niet in te TT Go App maar van mijn Rider 400), die tot op 20 meter nauwkeurig klopte.
Doorgaans vind ik de file informatie van Flitsmeister toch accurater. Weet niet hoe die aan hun data komen..
 
Ik heb de app calimoto op android (ook voor iOS beschikbaar). Je krijgt één kaart gratis. Je kunt rondjes rijden etc. en tot nu toe lijkt het best in orde :-)
 
via calimoto Tourenplaner

kun je een tour plannen (roundtrip functie) moest overigens wel 3x refreshen voor hij de Epenerbaan meepakte vanuit valkenburg...

Ook staat Nederland er nog niet helemaal op.

tours zijn als GPX file te downloaden en dus daarna in de meeste apps te gebruiken
 
via calimoto Tourenplaner

kun je een tour plannen (roundtrip functie) moest overigens wel 3x refreshen voor hij de Epenerbaan meepakte vanuit valkenburg...

Ook staat Nederland er nog niet helemaal op.

tours zijn als GPX file te downloaden en dus daarna in de meeste apps te gebruiken

Dan kun je beter Kurviger - Dein Motorrad-Routenplaner gebruiken. Werkt beter en daarmee beschik je over geheel Europa met export mogelijkheden.
 
Zijn er hier ook mensen die sygic gekoppeld aan hun icloud en daarmee routes inladen?

Sygic is namelijk de koppeling met dropbox aan het updaten waardoor die het niet meer doet, maar ik heb volgende week een toertocht gepland staan die ik moet navigeren. Ik heb inmiddels de verbinding tussen sygic en icloud wel tot stand gebracht maar ik krijg mijn routes niet ingeladen
 
Ik twijfel nog tussen een abonnement op tomtom go en een abonnement op navigon cruiser op iPhone. Wie heeft ervaring met beiden ? Ik heb zelf wel ervaring met scenic maar die is het toch net niet wat mij betreft.
 
Laatst bewerkt:
TomTom als je vooral A naar B navigatie doet. Routes is de iPhone versie (nog?) niet geschikt voor. Als vooral routes doet zou ik voor Navigon of Scenic gaan. Je mist dan wel de verkeersinformatie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan