Cagiva - "The Raptors Nest" - deel 4

Het is mij eindelijk gelukt om de FI storing uit te lezen waar ik al een tijd last van had. *O* Bleek dat dit alleen kan als de motor nog draait, je moet dus met de reservesleutel de het zadel eraf halen om de "paperclip" truc te doen.

Als storing gaf hij C15 aan: Engine coolant temp. sensor malfunction.
Dit klink ook wel logisch omdat ik last had van onverklaarbare schommelingen in koelwatertemperatuur.

Net ff de spanning doorgemeten op de bedrading, dat is volgens het boekje. Vanavond maar proberen te weerstand in de sensor zelf te meten. Ik denk dat ik op zoek moet naar een nieuwe sensor.
full
 
Ik heb daar een schakelaar, dus hoef er geen paperclip in te vrotten. :+ :+
Maar waarom moet je het zadel met de reservesleutel eraf halen. :? ;)

Maar u heeft dus enige duidelijkheid. *O* :t
 
Laatst bewerkt:
Net een foto gekregen van Don Pjotr waar ik mijn Raptor wegens tijdgebrek - en zijn extra vaardige handen - heb geparkeerd maandag.

Peter is helemaal los op de TL1000 blokken en in te huren. :P



Die is redelijk doorgebrand. :P

Verder heeft hij al remblokken vervangen voor en wordt de motor nog gesynchroniseerd + de thermostaat vervangen.
Heb ik weer wat minder huiswerk op de bucketlist. :$ :t

Liever rijden dan sleutelen. *O*
 
Laatst bewerkt:
Oei, die laadt weinig meer bij zo ;) Thermostaat preventief, of omdat de motor gewoon te koud bleef?
Inderdaad _O- vanavond ophalen.. *O*
Geen idee of de juiste thermostaat er al in zat.. het leek er niet op, maar ik had weinig klachten. :+
(Ben dus benieuwd of mijn "markings" onderweg nu wat hoger in °C gaan zitten)
 
Laatst bewerkt:
Gisteravond laat de Raptor opgehaald, was tien uur thuis.
Helaas vanochtend niet testen @woon-werk circuitje met het matige weer, maar het belooft wel wat.
Peter heeft zelfs de ECU geflasht met een sportieve mapping, en het blok trilt nog minder.

Alleen hopen dat ik geen bekeuring heb opgelopen. Weer ongemerkt 130 km/u+ gereden @ 100 km/u wegen. :$
 
Laatst bewerkt:
Ben benieuwd! Binnenkort gaat die van mij ook naar Peter, nu maar hopen dat ik em deze keer wel rechtop hou ;)
Hopen? Heb je nog geen rijbewijs? :+

Piccies van de stepjes / rempedaal zien er netjes uit. *O*
Ik ben wel benieuwd of mijn voetsteunen ook zo hoog zitten - minder in lijn met het pedaal. :? :)
 
Laatst bewerkt:
Er zitten aangepaste schetsplaten op, waarbij de delen voor de uitlaatophanging weggelaten zijn. Ik zie nu ook dat de voetstepjes ook een stuk hoger/verder naar voren zitten, dat verklaart ook wel dat ik wat last van m'n knieën krijg na een lange rit..
 
Er zitten aangepaste schetsplaten op, waarbij de delen voor de uitlaatophanging weggelaten zijn. Ik zie nu ook dat de voetstepjes ook een stuk hoger/verder naar voren zitten, dat verklaart ook wel dat ik wat last van m'n knieën krijg na een lange rit..
Da's met de standaard stepjes ook.. B|
 
Ik heb vorige week nog een stukje met een originele gereden, zithouding verschilt eigenlijk vrij weinig, maar ik merkte wel dat ik redelijk snel met mijn laars aan de grond kwam O-) Ik laat het lekker zo.
 
Ik heb vorige week nog een stukje met een originele gereden, zithouding verschilt eigenlijk vrij weinig, maar ik merkte wel dat ik redelijk snel met mijn laars aan de grond kwam O-) Ik laat het lekker zo.
Zet je dan wel met de bal van je voet op de step, of zit je met de hak. :? (De zogeheten flaporen)

full
 
Laatst bewerkt:
Hier was het even wat rustig door twee weken Kreta. *O* Aanrader van een vakantie. *O*

Maandag weer het eerste ritje met de Raptor gedaan, de ECU is geflasht door een programma van een TL1000S met open uitlaten.
Het meest opvallende is de choke die nu 800 toeren hoger loopt. (Herken ik van mijn vier eerdere TL1000R motorfietsen)
Maar de choke is nu ook regelbaar..

Verder trilt het blok nog wat minder door synchronisatie van de injectie.
En met de nieuwe thermostaat komt ze sneller op temperatuur.

De eerste tank moet ik nog leegrijden, even kijken of het verbruik anders gaat worden.
Rijdt in ieder geval wederom als de brandweer. :}
 
Laatst bewerkt:
Hebben jullie wel eens de kroonplaat los gemaakt?
Is dat veel werk?
Moet je dan de motor op bokken zetten?
In de takels hangen?

Ik moet namelijk een koplamp monteren.
En dan moet hij dus tussen de kroonplaat. 🤓
 
Hebben jullie wel eens de kroonplaat los gemaakt?
Is dat veel werk?
Moet je dan de motor op bokken zetten?
In de takels hangen?

Ik moet namelijk een koplamp monteren.
En dan moet hij dus tussen de kroonplaat. 🤓
Alleen de vorkpoten eruit is niet genoeg. :?
De kroonplaat kan er zo vanaf als je de vorkpoten op die plek en de balhoofdmoer bovenop los maakt.
Het is wel handig als je de poten iets laat zakken naar de onderste kroonplaat.
Dan trek je hem er boven iets makkelijker vanaf.

Veel werk :? voor de ene wel, voor de ander niet.
Ik stem voor niet. ;)
 
Laatst bewerkt:
Alleen de vorkpoten eruit is niet genoeg. :?
De kroonplaat kan er zo vanaf als je de vorkpoten op die plek en de balhoofdmoer bovenop los maakt.
Het is wel handig als je de poten iets laat zakken naar de onderste kroonplaat.
Dan trek je hem er boven iets makkelijker vanaf.

Veel werk :? voor de ene wel, voor de ander niet.
Ik stem voor niet. ;)
Ok, dus als ik je goed begrijp (E15 van het WPB), dan zou je de motor voor op het balhoofd kunnen opbokken en dan de voorpoten losdraaien van de kroonplaten, poten iets laten zakken en dan de bovenste kroonplaat eraf schroeven met de centrale bout? Er hoeft niets aan de onderkans tegengehouden te worden tegen meedraaien (waar op dat moment dan die bus van de voor bok zit)?
 
Ik rij vaak met de hakken op de pedalen, dus wellicht is dat het probleem.
Zodra je wat sportiever gaat rijden dan zet je de bal van de voet op de steun.
Als het heel snel gaat dan kan je daar ook druk geven met je bovenbenen voor stabiliteit. (linkerbocht, druk op linkersteun, etc..)
Maar dan zijn we al snel aan het circuitrijden. :]

Vanochtend een beetje dom opschakelen in de bocht .. maar ja, Raptortje nog niet helemaal warm en toch lekker bochtje pakken.. :9~
De teenslider hoorde ik even genieten daardoor. _O-

Oh ja.. wegens wegwerkzaamheden moest ik twee bochten eerder ook nog even van het gas af..
 
Laatst bewerkt:
Ok, dus als ik je goed begrijp (E15 van het WPB), dan zou je de motor voor op het balhoofd kunnen opbokken en dan de voorpoten losdraaien van de kroonplaten, poten iets laten zakken en dan de bovenste kroonplaat eraf schroeven met de centrale bout? Er hoeft niets aan de onderkans tegengehouden te worden tegen meedraaien (waar op dat moment dan die bus van de voor bok zit)?
Balhoofdbok zag ik nog niet terug in de vorige post, maar zou ook kunnen.
Die balhoofdpennen worden gelast of geperst in de onderste kroonplaat, dus draaien niet mee. :)

Bovendien zit er onder de moer op de bovenste kroonplaat nog een stelmoer waardoor niet hele zaakje naar beneden valt.

Eventueel kan je het zelfs nog proberen zonder de vorkpoten los te halen.
Met een beetje geluk pak je de kroonplaat er zo af na de moer losgedraaid te hebben.
Hoef je niet eens op te bokken. :P
 
Laatst bewerkt:
Kroonplaat los, rubber hamer.
Je hoeft niets op te bokken.

Wel ff stuur eraf uiteraard.
 
Terug
Bovenaan Onderaan