Kawasaki Dissidenten +Z1000-Z800-Z750[s][r] plaza deeltje 72

Nog even een fototje met de laatste rode accessoires :)

Klaar voor een lang weekend Eiffel :]

34ifmsz.jpg
 
Weet iemand hier een bagagerekje te koop voor de z750 uit 2005 van mijn vriendin.

Of waar een goede betaalbare....

Dit ivm een weekend in september naar lutz....of misch van iemand te leen?

Grt johan
 
Weet iemand hier een bagagerekje te koop voor de z750 uit 2005 van mijn vriendin.

Of waar een goede betaalbare....

Dit ivm een weekend in september naar lutz....of misch van iemand te leen?

Grt johan

Ik heb nog wel 2 bagagebeugels van givi te koop (voor weinig)
Komen van mijn z1000 05
 
Beste z'ers,

Ik heb een probleem met mijn Kawasaki Z750S uit 2005. Bij warm weer slaat mijn motor tijdens het rijden plotseling uit. Als je op een B weg rijdt is dit te overzien, maar kortgelden viel die in de Coentunnel uit en dat is toch iets spannender. :N

Ik heb op het forum gelezen dat er nog een andere MF er is met precies het zelfde probleem. MF gebruiker frietjemet.
Zie topic uit 2014:

afslaan kawasaki z750s 2005

Mijn vraag is zijn er mensen die dit probleem eerder hebben gehoord of weten wat het probleem is dan hoor ik dat heeeel graag.

Speedfreak
 
Laatst bewerkt:
Beste z'ers,

Ik heb een probleem met mijn Kawasaki Z750S uit 2005. Bij warm weer slaat mijn motor tijdens het rijden plotseling uit. Als je op een B weg rijdt is dit te overzien, maar kortgelden viel die in de Coentunnel uit en dat is toch iets spannender. :N

Ik heb op het forum gelezen dat er nog een andere MF er is met precies het zelfde probleem. MF gebruiker frietjemet.
Zie topic uit 2014:

afslaan kawasaki z750s 2005

Mijn vraag is zijn er mensen die dit probleem eerder hebben gehoord of weten wat het probleem is dan hoor ik dat heeeel graag.

Speedfreak
Mijn kameraad had dit met een gsxr.
Bleek het de spanningsregelaar tezijn, bij een bepaalde temperatuur sloeg hij af (tempsensor enz, waren al vervangen allemaal onder garantie) duurde best lang voor ze daar achter kwamen of aan dachten.
 
Beste z'ers,

Ik heb een probleem met mijn Kawasaki Z750S uit 2005. Bij warm weer slaat mijn motor tijdens het rijden plotseling uit. Als je op een B weg rijdt is dit te overzien, maar kortgelden viel die in de Coentunnel uit en dat is toch iets spannender. :N

Ik heb op het forum gelezen dat er nog een andere MF er is met precies het zelfde probleem. MF gebruiker frietjemet.
Zie topic uit 2014:

afslaan kawasaki z750s 2005

Mijn vraag is zijn er mensen die dit probleem eerder hebben gehoord of weten wat het probleem is dan hoor ik dat heeeel graag.

Speedfreak


Mijn vriendin had een beetje hetzelfde...

Er zat een mooie rvs radiatorcover op...maar daardoor te weinig koeling,er dus weer af gehaald.

Het is wel zo dat de z modellen een hogere termostaattemp hebben dan mijn zrx...schrok daarvan maar is blijkbaar normaal...
 
Ik zag een tijdje geleden ergens dat er een plug of kastje te krijgen is, die zorgt dat de motor minder stoot wanneer je het gas open trekt na het inremmen, of vanaf gas los. Weet iemand hoe zoiets heet?
Ik merk dat mijn z1000sx (zelfde blok als z1000) nogal stoot. Ik las dat er een soort van vertraging in zit dat het brandstof ingespoten wordt.

Edit:

Een Fuel cut eliminator dus.

Iemand hier ervaring mee?
 
Laatst bewerkt:
Hallo mede z rijders
Ik ben begin dit seizoen n stoeprand op gegaan en hierbij is mn voorvelg gedeukt. Deze blijkt niet meer te repareren.
Ik kan nergens een voorvelg vinden.
Heeft iemand toevallig een z750 05 voorvelg liggen?
Lakschade is niet erg.
Ik heb ook gelezen dat een er6-n of een zx6r zou passen?
 
Na een CBR125R en een ER-6n, mijn eerste Z1000 (2007), vrijwel volledig stock gehouden
full

En na een tussenuitstap (GSXS1000) nu terug bij kawa met de Z900. Een weekje in mijn bezit, dus aanpassingen moeten nog gebeuren (onderwege per post :D )
full

full

full
 
Only one way to find out :Y altijd welkom om te passen.

Tot nu toe ben ik nog geen motor tegengekomen waar het niet op past, en ik zie op basis van mijn ervaring ook geen reden waarom het bij de Z750 niet zou passen. Kleine slag om de arm, maar ik weet 99% zeker dat het 1-op-1 past zonder moeite.

Inmiddels alweer een paar maanden verder en het weer is nu een stukken beter (momenteel even niet dan). Een van mijn lampen heeft het zojuist begeven, dus tijd voor de upgrade.

Mag ik nog steeds gebruik maken van de uitnodiging :+
 
Laatst bewerkt:
Hey Kawa Dissidenten!

Hoe ist hier?

Ik heb via inruil een z800 2014 performance verkregen. Mooi ding, en hoewel hij te koop staat/ gaat rijd ik er momenteel met veel plezier zelf op! En dat blijf ik gewoon doen tot ie verkocht is! Het is gewoon wel een fijne machine stiekem!

Ik mis alleen wat brutaliteit op dat ding. Wat ie qua lijnen goed kan hebben vind ik!
Spiegels zijn inmiddels veranderd. Maar nu nog:
- korte plaathouder achter
- kortere hendels
- andere knippers voor en achter

Iemand een goede tip voor die hendels? Wat past er goed op? Ik had op de superduke echte Pazzo hendels, maar dat geld... ga ik er nu niet voor uitgeven :)
Maar een goed alternatief?

Thanks!

overigens... ligt er nog iets op de plank, hoor ik het graag!
 
Ik vind de bediening van de koppeling van m'n Z1000 (2012) nogal zwaar. Ook als ik de koppeling vergelijk met morgen van vrienden is de bediening zwaar te noemen.

Is dit wellicht te verhelpen door een andere veertje (om/aan het hendeltje van aan het motorblok) te gebruiken?

Is er hier iemand die hier meer over weet?

Thanks!
 
goedenmiddag,

bagagebeugels op de z750 van mijn vriendin gemonteerd,weet hier iemand of daar een bestaand rekje op te monteren en te verkrijgen is?

Of zijn deze beugels puur gemaakt om een koffer op te monteren,zodat ik zelf wat moet gaan fabriceren.

bedankt alvast johan
full
 
goedenmiddag,

bagagebeugels op de z750 van mijn vriendin gemonteerd,weet hier iemand of daar een bestaand rekje op te monteren en te verkrijgen is?

Of zijn deze beugels puur gemaakt om een koffer op te monteren,zodat ik zelf wat moet gaan fabriceren.

bedankt alvast johan[afbeelding]

Net plek voor een sixpack bier... :P
 
Staat ook al elders op het forum, maar zet het ook nog even hier neer :)

Mannen,

Hopelijk kan iemand mij hier op weg helpen. Ik rijd momenteel op een Z1000 uit 2012 met een compleet Akrapovic (4-2-1) systeem.

Deze dus: Akrapovic 4-2-1 Z1000

De set zat al gemonteerd onder de motor toen ik deze kocht. Nu ben ik niet geheel tevreden over het geluid, en zou ik graag eens een andere demper willen proberen. Echter is mij niet duidelijk welke dempers ik kan monteren op de bochtenset van Akrapovic.

De uitgang van de 4-2-1 bochtenset heb ik opgemeten is komt op 52,5mm. Het lijkt echter bijna onmogelijk om naar dempers te zoeken op basis van hun diameter. Iedere website/webshop vraagt om je model motor en geeft daarvoor de beschikbare mogelijkheden. Naast het feit dat ik niet weet of de diameter daarvan klopt, zijn het ook nog eens 2 dempers (standaard heeft Z1000 2 dempers). Ik heb er maar 1 nodig.

Mijn vraag is eigenlijk hoe ik kan zoeken naar dempers die passen (of pas kan maken door koppelstuk oid)?

Thanks!
 
Staat ook al elders op het forum, maar zet het ook nog even hier neer :)

Mannen,

Hopelijk kan iemand mij hier op weg helpen. Ik rijd momenteel op een Z1000 uit 2012 met een compleet Akrapovic (4-2-1) systeem.

Deze dus: Akrapovic 4-2-1 Z1000

De set zat al gemonteerd onder de motor toen ik deze kocht. Nu ben ik niet geheel tevreden over het geluid, en zou ik graag eens een andere demper willen proberen. Echter is mij niet duidelijk welke dempers ik kan monteren op de bochtenset van Akrapovic.

De uitgang van de 4-2-1 bochtenset heb ik opgemeten is komt op 52,5mm. Het lijkt echter bijna onmogelijk om naar dempers te zoeken op basis van hun diameter. Iedere website/webshop vraagt om je model motor en geeft daarvoor de beschikbare mogelijkheden. Naast het feit dat ik niet weet of de diameter daarvan klopt, zijn het ook nog eens 2 dempers (standaard heeft Z1000 2 dempers). Ik heb er maar 1 nodig.

Mijn vraag is eigenlijk hoe ik kan zoeken naar dempers die passen (of pas kan maken door koppelstuk oid)?

Thanks!

Dat klopt, jouw vraag komt weinig voor, voor de meesten is weten of het direct op hun motor past het belangrijkste.
Akrapovic is bij mijn weten de enige die 52,2mm aansluitmaat gebruikt, al ken ik ze niet allemaal uit m'n hoofd. Je kunt dus niet zomaar een ander merk uitlaat monteren, elk merk heeft zijn eigen manier van monteren, diameters, aansluitingen, etc.
 
Terug
Bovenaan Onderaan