BMW S1000XR

Daar er de laatste tijd veel S1000XR rijders langskomen in dit forum met accuproblemen, wordt ik er ook een beetje huiverig voor of mijn accu ook de geest gaat geven.
Waar heb je deze accu gekocht Mr. Sloo en wat kost hij?
Je moet er wel een speciale acculader bij kopen denk ik?
Groet Frank.
Frank
De accu had nog niet helemaal de geest gegeven, maar daar ga ik niet op wachten.
Op een Duits XR forum komen ook wat accuproblemen voorbij, maar of het nou verontrustend is?
Mijn accu is een Ultrabatt.
Deze kosten 80,00 euro per stuk en ik heb ze bij MotoMoto gekocht.
2 stuks gekoppeld zou eigenlijk voldoende moeten zijn, maar omdat er 3 inpassen heb ik die ook geplaatst.
Je kunt ze parallel koppelen.
Nadeel is de capaciteit bij lage temperatuur, die gaat achteruit.
Om dat op te vangen heb ik er dus eigenlijk 1 extra genomen
Met een Lipo Li Ion in mijn HP heb ik zeer goede ervaringen, vrijwel geen zelfontlading.
Laden met een speciale lader wordt wel aanbevolen.
Maar daar ben ik niet helemaal uit.
De HP accu heb ik jarenlang bijgeladen met een standaard druppellader.
Maar de lader deed feitelijk niet veel, omdat de accu vol bleef.
In de motor wordt de accu ook gewoon door de dynamo geladen.
In de accu zit electronica om een en ander te regelen.
De afzonderlijke cellen moeten namelijk een zo gelijk mogelijke spanning hebben en worden daarom afzonderlijk gemeten en gebalanceerd.
In mijn modelvliegtuigen zitten ook dergelijke accu's en dan heb je wel een speciale lader nodig
 
Laatst bewerkt:
Vorige week vrijdagavond startklaar om naar Lelystad te gaan, voor de VRO bochten
Nou ja startklaar, niet starten.
Had een tijdje op contact gestaan om af te stellen.

Heb de accu getest, heeft nog maar ongeveer 5 KwH.

Er is nu een nieuwe op weg.
Gelijk maar de max, Ultrabatt 3 voudig




wel een leuke VRO dag gehad?
Ga er in augustus ook dagje bochtjes rijden :]
 
wel een leuke VRO dag gehad?
Ga er in augustus ook dagje bochtjes rijden :]
Ja, maar 1 ding hebben ze nog altijd echt niet onder de knie en dat is een evenwichtige indeling van de groepen.
Op een gegeven moment kwamen we er 2 tegen die hun groep waren kwijtgeraakt.
Gelukkig hadden we een trainer die iedereen in onze groep de mogelijkheid gaf om het gewenste tempo te rijden bij het bochten rijden.
Inhalen mag niet, dat mag weer wel in Augustus dan ga ik een middag bochten rijden bij de club van Nikki vd Spek.
Dan komt de trainer achter je rijden om advies te kunnen geven.

Nog een leermomentje bij remmen in de bocht gehad.
In de praktijk rem ik vrijwel nooit tot stilstand in een bocht en dan is het toch even opletten als je wel stilstaat en de weg helt...
 
Ja, maar 1 ding hebben ze nog altijd echt niet onder de knie en dat is een evenwichtige indeling van de groepen.
Op een gegeven moment kwamen we er 2 tegen die hun groep waren kwijtgeraakt.
Gelukkig hadden we een trainer die iedereen in onze groep de mogelijkheid gaf om het gewenste tempo te rijden bij het bochten rijden.
Inhalen mag niet, dat mag weer wel in Augustus dan ga ik een middag bochten rijden bij de club van Nikki vd Spek.
Dan komt de trainer achter je rijden om advies te kunnen geven.

Nog een leermomentje bij remmen in de bocht gehad.
In de praktijk rem ik vrijwel nooit tot stilstand in een bocht en dan is het toch even opletten als je wel stilstaat en de weg helt...


Zal ook wel lastig zijn in te schatten hoe snel iedereen kan.. hoop er wel uiteindelijk wat rondjes flink tempo te kunnen rijden. Meestal met dat soort trainingen toch aantal rondjes voor de instructeur rijden toch??
Maargoed, dagje bochtjes op circuit altijd leuk en ga samen met een vriend er naartoe.
 
Ja, maar 1 ding hebben ze nog altijd echt niet onder de knie en dat is een evenwichtige indeling van de groepen.
Op een gegeven moment kwamen we er 2 tegen die hun groep waren kwijtgeraakt.
Gelukkig hadden we een trainer die iedereen in onze groep de mogelijkheid gaf om het gewenste tempo te rijden bij het bochten rijden.
Inhalen mag niet, dat mag weer wel in Augustus dan ga ik een middag bochten rijden bij de club van Nikki vd Spek.
Dan komt de trainer achter je rijden om advies te kunnen geven.

Nog een leermomentje bij remmen in de bocht gehad.
In de praktijk rem ik vrijwel nooit tot stilstand in een bocht en dan is het toch even opletten als je wel stilstaat en de weg helt...
Is altijd lastig. Sommigen denken echt dat ze Rossi zijn, terwijl ze nog niet fatsoenlijk een bocht kunnen pakken. Daar zouden de instructeurs best wel eens dwingender kunnen aangeven dat die mensen beter een groep/level lager ingedeeld moeten worden.
Remmen in de bocht met de XR, is vooral erg over je eigen grenzen heen gaan... Tenminste, zo werkt het bij mij.

Afgelopen weekend bij 11.700km een setje nieuwe banden laten monteren, eerste voorband tweede achterband.
 
Laatst bewerkt:
Is altijd lastig. Sommigen denken echt dat ze Rossi zijn, terwijl ze nog niet fatsoenlijk een bocht kunnen pakken. Daar zouden de instructeurs best wel eens dwingender kunnen aangeven dat die mensen beter een groep/level lager ingedeeld moeten worden.
Remmen in de bocht met de XR, is vooral erg over je eigen grenzen heen gaan... Tenminste, zo werkt het bij mij.

Afgelopen weekend bij 11.700km een setje nieuwe banden laten monteren, eerste voorband tweede achterband.

Waarom zou dat zo zijn? Ik pas het bijna altijd toe zelfs met duo..
 
Laatst bewerkt:
Waarom zou dat zo zijn? Ik pas het bijna altijd toe zelfs met duo..
Ok, ik bedoel: Hard remmen in de bocht.
Bij mijn vorige motoren had ik geen ABS en ook was er sprake van behoorlijk oprichten bij remmen in de bocht. Bij de XR is zo veel meer mogelijk... Zat ook zo'n 10 (type)jaar tussen.
 
Laatst bewerkt:
Beste allen, ben 2 dgn met een xr 1000 op pad geweest, na 24 jaar met zijspan te hebben gereden hoop ik en vrouwlief weer solo te gaan.
Dus voor de liefhebbers FJR 1300 met EML 2001 erg mooi spul nog.
Maar goed vind het een prachtige fiets en rijd fijn, wie kan mijn verdere info geven.
Waar moet je op letten!, wat is manco, waar moet je naar luisteren enz, enz
Het schakelen vind ik geweldig, alleen ik ben nog een oude rijder en vond het toch vreemd in het begin en vraag me af hoe dit na 20000km is??
Hoop op jullie ervaringen en nuttige info. ;)
 
Hoi Jaani,
Dat is wel een overstap zeg. Ik rij nu 1,5 jaar XR en heb er 20.000 mee gereden. Nog geen moment spijt gehad! Super strakke stuurfiets met een fijne zitpositie, ook als je wat langer bent. Ik ben 1.90. Mijn vrouw rijd ook een XR, is 1.79 en dat goed ook nog heel goed. De quickshifter verveelt nooit! Geeft je altijd het gevoel dat je gas rechtstreeks in verbinding staat met je achterwiel. Standaard loopt de motor bij 2500 een beetje onregelmatig maar dat went snel. Bij 5000 komen er trillingen door in het stuur. Is sterk te beperken door zwaardere stuurdoppen te monteren en bij de dealer de andere rubbers te laten monteren. Was bij mij gratis (Mofra Rijen). Je kunt er ook rustig mee toeren. De XR vind ik niet nerveus.
Voor wie van sturen houdt zonder zere polsen en stijve rug is de XR een top fiets.
Kijk wel of er esa op zit. Met rain, road en dynamic stand. Dat is echt heel prettig.
Succes! Gr Peter
 
Heeft er iemand van de XR rijders ervaring met andere remblokken dan de standaard blokken.
En dan denk ik aan TRW BREMBO EBC CARBON LORRAINE...
Alle info welkom
 
Laatst bewerkt:
Heeft er iemand van de XR rijders ervaring met andere remblokken dan de standaard blokken.
En dan denk ik aan TRW BREMBO EBC CARBON LORRAINE...
Alle info welkom
Nope, kan je helaas niet helpen.

Gister weer een rondje gereden, man man wat is het toch een heerlijke fiets :]
 
Nope, kan je helaas niet helpen.

Gister weer een rondje gereden, man man wat is het toch een heerlijke fiets :]
Ik heb remblokken van brembo gemonteerd geen voelbaar verschil met de originele blokken. Ik hou nog wel de slijtage van de blokken en schijven in de gaten of daar nog merkbaar verschil in zit
 
En ja hoor hier ook de accu kapot :( echt helemaal 0 volt ook na 20 min snel laden nog steeds 0 volt Dynamo gelukkig wel goed.
 
Een totaal lege accu kun je met snellader zeker niet op laden.
Evt op laden met een speciale op lader of met een andere accu er bij op gewoon + op + en - op -
zo krijg je er wel weer stroom in maar niet meer dan iets van 2-3 amp laden.
 
Een totaal lege accu kun je met snellader zeker niet op laden.
Evt op laden met een speciale op lader of met een andere accu er bij op gewoon + op + en - op -
zo krijg je er wel weer stroom in maar niet meer dan iets van 2-3 amp laden.
Met de lader die wij in de wegenwacht auto hebben kan je een diep ontladen accu op laden. Alleen als deze defect is zoals deze is deze op geen enkele lader meer op te laden
 
En ja hoor hier ook de accu kapot :( echt helemaal 0 volt ook na 20 min snel laden nog steeds 0 volt Dynamo gelukkig wel goed.
Ik heb nog een "half goede" gratis😊

0 V? Dan moet er intern iets geen contact meer maken toch?
Vroeger kon je ze nog per cel meten, maar dat is er niet meer bij.
 
Hoi Allemaal.

Ik heb na 6 jaar op een Triumph Tiger 1050 gereden te hebben nu in Engeland een BMW S1000XR gekocht welke ik binnenkort ga ophalen en importeren. De Triumph houd ik overigens er ook gewoon bij.

Ik zal dus regelmatig even meelezen hier met de ervaringen van iedereen!

Even een vraagje: Na de import wil ik uiteraard in de instellingen de Miles naar Kilometers omzetten.
Is dit ingewikkeld? Bij de S1000RR is het een kwestie van het instellingen menu openen en de parameters KM-H selecteren, werkt dit bij de XR hetzelfde?

Groet,

Laurens
 
8C940ABF-D056-486E-8B8E-A38544A9B3A1_zpslzskoloa.jpg



te koop; Puig ruitje voor de XR (geïnteresseerden kunnen pb berichtje sturen)
 
Zo, de nieuwe XR is besteld!
Nou ja, even wat nuances.
Er is een gerucht dat er een nieuwe RR aankomt en dan met crossplane, zoals de R1.
Als dat waar is, dan komt er uiteraard ook een R en XR met dat blok.
En laat dat toevallig de enige wens zijn voor mijn XR.
Dat 4 cilinder gejank ben ik geen favoriet van, om meerdere redenen.
En zo'n crossplane schijnt onderin ook nog wat harder te trekken.
Dus (zeer) ver vooruitlopend, heb ik al een voorlopige bestelling geplaatst voor de nieuwe :)

En bij de nieuwe kunnen ze gelijk rain mode er uit laten.
In de hevigste regen in de Franse Alpen is road nog de beste optie.
ABS en antislip wat gematigder in de rain mode is geen probleem, maar het blok wordt te tam.
 
Levering Juni 2019 :+

Vermoed dat volgend jaar alleen de vernieuwde S1000RR komt en pas (veel) later de S1000R/XR volgen. Ben wel benieuwd.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan