Het Grote SV650S 99-02 Topic deel 16 The Summer edition

Status
Niet open voor verdere reacties.
Alleen een voorbeeld? Heb nog wel mooie foto's :+.
Ja, een voobeeld van wàt ??
Voorbeelden van een SV zijn zat op Google te vinden.

Op mijn oproep voor tasafhouders voor de SV heb ik totaal geen reactie gekregen. Ik wil niet tot de laatste dag voor de vakantie wachten, dus heb ik vandaag een Krauser gegoten aluminium universeel achterrek gekocht waarvan ik de zijkofferdragers ga gebruiken als tasafhouders. Stalen bevestigingsbeugels voor aan het 'frame' van de achterdrager maken en als alles pasklaar is het zaakje zwart spuiten. Daarnaast nog een ketting-tandwielset vervangen (al binnen), en olie en -filter wisselen en dan moet ie er technisch klaar voor zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ja, een voobeeld van wàt ??
Voorbeelden van een SV zijn zat op Google te vinden.

Op mijn oproep voor tasafhouders voor de SV heb ik totaal geen reactie gekregen. Ik wil niet tot de laatste dag voor de vakantie wachten, dus heb ik vandaag een Krauser gegoten aluminium universeel achterrek gekocht waarvan ik de zijkofferdragers ga gebruiken als tasafhouders. Stalen bevestigingsbeugels voor aan het 'frame' van de achterdrager maken en als alles pasklaar is het zaakje zwart spuiten. Daarnaast nog een ketting-tandwielset vervangen (al binnen), en olie en -filter wisselen en dan moet ie er technisch klaar voor zijn.

Lekker wel!

Mijn motor loopt na het vervangen van de bobine set ook weer gewoon, nog geen last gehad van dipjes. Dus ik lijk een beetje klaar te zijn met fout zoeken. Een foute kabel, dop of bobine dus hoogstwaarschijnlijk.

In ieder geval, lekker kilometers erop zetten.
Laatste ritje schoot vacuüm slang los van de achterste cilinder, kwam terug op 1 cilinder en toen kwam ik gelukkig snel achter het euvel.

Maak maar een mooie bepakte foto van de SV.
 
ffs...

VoorVELG

Voorvelg

VOORVELG

V-O-O-R-V-E-L-G

:$
Ik heb nog een compleet voorwiel inclusief schijven met band staan hier. Een zilveren met Michelin PP2 erom, bandje heeft genoeg profiel maar is wel wat oud.
Stuur maar een Pb als je interesse hebt.(trouwens heb ook nog een zilveren achtervelg)
:W
 
VoorVELG

Voorvelg

VOORVELG

V-O-O-R-V-E-L-G
OK nu is het duidelijk.

Ik heb nog een compleet voorWIEL (alleen een velg lijkt me lastig igv een gietwiel ;) )
Zonder schijven, en de band is op. Als je ook schijven wilt hebben die van Court doen.
Ik denk dat WimPak ook nog wat zal hebben.

Keuze genoeg.
Anders Marktplaats
 
https://www.marktplaats.nl/a/motore...saging&utm_medium=email&utm_source=systemmail

full


Beschrijving

Volledige voorkuip.
Spiegels,
clipons + stuurgewichten
Zonder krassen of beschadigingen.
LED knipperlichten zitten nog op de zei kappen
 
Laatst bewerkt:
Is ook al verkocht zo te zien.



Ok vandaag is voor het eerst mijn voorste cilinder uitgevallen! -O-

wat zijn jullie oplossingen ook alweer?

Wel heb ik na de kleine beurt een verbruik van 1:19 :+
 
Dat is wel een goede deal volgens mij
Ja zo'n goede deal dat de spullen al verkocht zijn. Advertentie bestaat niet meer. Heeft nog geen dag geduurd.
Ok vandaag is voor het eerst mijn voorste cilinder uitgevallen! -O-
wat zijn jullie oplossingen ook alweer?
Wel heb ik na de kleine beurt een verbruik van 1:19 :+
Is dat gebeurd NA het beurtje?
Eerste wat je kunt controleren is de bougie en evt de bobine.
Kun je voelen of het een ontstekings- of brandstofprobleem is?
Doet ie het helemaal niet (nooit) of soms wel, soms niet?
Hoe viel het uit. Ineens abrupt of een beetje hortend en stotend?
 
Laatst bewerkt:
Als het gebeurde terwijl het regende kun je ook eens naar je afwateringsgaatje van de bougie kijken, die willen wel eens verstopt raken. Zit aan de zijkant van je kop.
 
Het is inderdaad gebeurd toen het vanochtend behoorlijk hard regende.

Oh zal eens kijken!

Het was trouwens hortend en stotend. En zelfs een keer bij het stoplicht helemaal.
 
Zou ik zeker even doen, als dat gaatje verstopt zit loopt de ruimte waar je bougie zit vol, want dat water kan niet weg. En dan vonkt ie niet zo fijn meer, :X
:t
 
Dan kan het inderdaad goede een verzopen bougie zijn.
Even een plaatje uit Deel 14 van dit topic geleend.
Gaatjes die dicht zitten zijn geen gaatjes. ;)
Even doorprikken met een tandenstokertje of met perslucht doorblazen.

Ik heb er zelf nooit problemen mee gehad en rijd door weer en wind (en pekel).
Mogelijk de tip om dit te voorkomen in de toekomst:
Wat ik zelf altijd doe nadat ik de bougiedop uit het gat heb gehad is afsprayen met DampStart van het rubberen kapje dat het bougiegat af dient te sluiten tegen 'zooi.'Het rubberen kapje sluit dan waterdicht af en daardoor loopt er geen 'ellende' in het bougiegat, dus de bougie blijft droog en het gaatje open.
Ik heb zelfs nooit roest aan het zeskant waar je de bougiesleutel op zet en mijn gaatje is nog nooit verstopt geweest. :+

Succes, maar zoiets simpels zal het wel zijn.
En 'flap' aan de radiateur maken die over de voorste cilinder heen komt zie je ook wel eens.
Ik ga het voor deze winter doen net zoals het afdekken van een deel van de radiateur om de motor wat warmer te laten worden. Langdurig (lees maanden) niet echt goed warm worden gaat ie echt beroerd van lopen en stinken.
full
 
Laatst bewerkt:
Is ook al verkocht zo te zien.



Ok vandaag is voor het eerst mijn voorste cilinder uitgevallen! -O-

wat zijn jullie oplossingen ook alweer?

Wel heb ik na de kleine beurt een verbruik van 1:19 :+
heb ik ook gehad.
Was inderdaad de voorste bougie icm verstopte afvoer.
Ik heb vervolgens iridium bougies erin gegooid (we hebben toch maar 2 :P )

Maar is hij nu zuiniger gaan rijden dan?
Want 1:19 dan moet ik namelijk wel HEEL erg mijn best doen O-) :X
 
Bedankt heren! Ik ga eens kijken wat ik kan fabriceren en uiteraard het gaatje prikken :P.

Voor de beurt reed ie 1:17 dus issie iets zuiniger gaan rijden.

Oh dat is inderdaad een goede... weet niet eens welke bougies er bij mij inzitten.
 
Bedankt heren! Ik ga eens kijken wat ik kan fabriceren en uiteraard het gaatje prikken :P.

Voor de beurt reed ie 1:17 dus issie iets zuiniger gaan rijden.

Oh dat is inderdaad een goede... weet niet eens welke bougies er bij mij inzitten.

Je kunt ook je bougiedop er af trekken en met luchtpistool het gaatje doorblazen, zelf ook gedaan toen ik het zelfde probleem had.
Het is wel een goed idee om je bougie er effe uit te halen om te controleren. Als zo'n ding al langere tijd in het water en vuil staat rot die snel genoeg weg, zeker als die al begint te haperen.
 
Zorg er gewoon voor dat er geen vuil in KAN komen. Zie een mogelijk werkwijze eerder.
Het stelt in handeling en kosten niets voor en in de afgelopen 50 dkm (ook door ellendig weer en pekel) heb ik nog nooit vochtproblemen of verstopte gaatjes gehad.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt heren! Ik ga eens kijken wat ik kan fabriceren en uiteraard het gaatje prikken :P.

Voor de beurt reed ie 1:17 dus issie iets zuiniger gaan rijden.

Oh dat is inderdaad een goede... weet niet eens welke bougies er bij mij inzitten.

Dan rijdt je OF heel sportief, of je motor kan anders afgesteld worden :P

Ik rijdt gemiddeld 1:21/22 gemiddeld, 1:16 op het circuit, en mijn record staat op 1:27,5 :)
Hoe soepel draait je voorband als hij van de grond af is?

Ik reed 1:20, en nadat ik de remklauwen en ringetjes in de schijven schoon gemaakt had, reed hij 1:22 :)
 
@PrutPotje, Is het ooit nog gelukt het M73-artikel over jouw SV650 in enige digitaal deelbare vorm te krijgen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan