Vorkpoot glijbus vast, binnenpoot er niet uit

sanscorp

MF veteraan
21 sep 2010
4.716
982
Almere
Helaas nu weer een ander probleem.
De vorige keer, in de hoop op richten, een revisieset gekocht en geplaatst in beide voorpoten.

N.a.v. het andere topic wil ik er nu 2 nieuwe binnenpoten in zetten.

Ik krijg de oude echter niet meer uit de buitenpoot...

Staat in de bankschroef en als ik hem een ruk geef blijft de poot vasthangen. Hij tikt de oliekeerring en de glijbus niet uit de buitenpoot.

Ik vermoed dus dat de bussen over elkaar schuiven: de enige optie is om de binnenpoot met een hamer weer terug naar binnen te tikken. Pas dan kan de poot weer bewegen. Ik vermoed dat de glijbussen nu zo de vuilnisbak in kunnen..

Maar hoe krijg ik de binnenpoot alsnog los??

Ja alles wat er uit moet is er uit, een week geleden, met de originele set, was het met 3 tikken uit elkaar.

Ik moest de nieuwe revisieset wel redelijk vaak op zijn plek tikken voordat ik de borgclip kon plaatsen. Het zal dus gewoon erg vast zitten.
 
Zo leer je het wel af om "imitatie" onderdelen te gebruiken... wat een ellende.

Zou mij ook kunnen overkomen btw. Gisteren nog een aftermarket turboslang voor mijn dagelijkse koekblik besteld. (€36 inc verzending ipv €72 ex verzending voor een originele) als die het naar rato even veel korter volhoudt overleeft ie de rest van de auto alsnog :)


Nu maar duimen dat het met de originele bussen allemaal weer goed werkt! Hou ons op de hoogte!
 
Ja vaak gaat het gewoon prima, ik heb veel goede ervaringen met aftermarket spul. Helaas kom ik er nu kwaadschiks achter. Gelukkig kan je met ebay en paypal al snel een zaak maken. als je gelijk hebt krijg je dat ook.

Roukama is voor mij nooit meer en spullen als glijbussen ga ik voortaan bij MSP bestellen.

Dan maar duurder en een maand niet rijden.

Ach, aldoende leert men en bij deze een waarschuwing aan anderen.
 
Upje, de nieuwe poten zijn binnen en zien er goed uit. De set nieuwe bussen is waar-de-loos. Hele happen uit het teflon en krassen. Bericht gestuurd naar de verkoper op ebay.

Heb nu de oem oude bussen gebruikt, die zagen er vele malen beter uit.

Alles zit weer in elkaar, straks op de motor monteren en een testrit maken.

Ik hoop nu van de problemen af te zijn.

Allen bedankt voor de input en dit hopelijk nooit weer! Haha.

Groeten,

Sander.

Je bent TOT vergeten :+

Nou ja die bussen......... OEM is altijd beter als Chinese OEN _O- :+

Mooi dat het gelukt is en dat jij weer rijden kunt :t
 
Laatst bewerkt:
Haha en bedankt he :p
Helaas, je bent nog niet van me af!

Het moet nog in elkaar (enige regenbui in NL komt hier nu over) maar de poten schoven zonder problemen (lees: klemmen) terug in de motor!
Ook de wielas ging ineens heel soepeltjes. Twee goede tekenen dat het in orde is.
 
Nou het is niet zo dat alle problemen als sneeuw voor de zon zijn verdwenen.

Zo had ik nog een klein beetje moeite met het terugplaatsen van de forkbrace en staat er nog altijd een beetje spanning op het spatbord. Ook staat het stuur nog altijd minimaal naar rechts (of de cockpit is scheef) en trekt de motor zeeeer minimaal naar links. Dit is makkelijk tegen te sturen met het gewicht en niet merkbaar bij het rijden met handen aan het stuur.

Wel remt de motor recht en voel ik geen rare bewegingen/raar gedrag bij drempels of een kinderkopjes weg.

Het olieniveau is 3 maal gecontroleerd na ontluchten, beide voorspanningsinstellingen zijn ook exact gelijk (aantal slagen geteld). Ik geloof het allemaal wel en laat het zo.

Misschien kom ik nog eens een goedkoop t-stuk en goedkope kroonplaat tegen om die te wisselen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan