Honda Vision 110 (2011)

Die zitten meer als waarschijnlijk hier en daar zoals we dat noemen gefixeerd.
Dit betekend dat het een klik systeem zou moeten of kunnen zijn.
Doe maar voorzichtig want voor je het weet sloop je enkele fixatie punten.
Ik gebruik daar meestal speciale plastic mini koevoetjes lepels en vorken voor, maar kan ook met huis tuin en keuken middelen, alles in ieder geval beter als een ijzeren botte bijl.

Ik kan vanavond laat wel even kijken wat je over het hoofd ziet, ga je toch aan de gang zorg dan dat je brommer niet te koud staan en probeer een zo hoog mogelijke werk temperatuur na te streven dan heb je het minste kans dat je per ongeluk fixatie punten om zeep helpt.

Mvg. Jan

update:

EDIT: laat maar, ik heb het gevonden. Nokjes in de kap die ik de andere kant op moest drukken dan verwacht.

dat bedoel ik nou, dat zijn de zo genaamde fixatie punten ;)
 
Laatst bewerkt:
Hallo oma! :W

Ik heb een Vision 110 uit 2015 gekocht om mee te nemen op vakantie op een aanhangertje. Ik ben benieuwd hoe dat gaat bevallen met zijn tweeën erop.
Gewoon een klein eindje rijden af en toe. We gaan drie weken naar Duitsland toe, waarvan twee weken een redelijk vlak gebied.
 
Ik dacht dat je je aanhanger verkocht omdat de PCX niet paste. Of haal ik nu dingen door elkaar?
 
Ik koop vandaag een Motolug aanhanger en daat neem ik deze Vision op mee. :)
 
En de PCX dan? Of is al dat geweld van die 150cc iets teveel van het goede op die binnenweggetjes? :)
 
Laatst bewerkt:
Haha.. ik zit lees voor de lol mee in dit forum zie ik dat je er een vision bij hebt.. mooi hè die kleine Honda's?

Veel plezier ermee!
 
Ik krijg mijn PCX niet op mijn aanhanger, net iets te groot en te zwaar voor mij. Maar de Vision gaat er zonder problemen op. Vandaar de Vision voor erbij.
Moet wel zeggen dat ding fijn rijdt met het gemak van een fiets. Ik heb er veel lol op.

De PCX is veel vlotter en meer scooter, daar zit ik beter op en kan ik lange afstanden mee rijden. De PCX zit je in en de Vision zit je op. De Vision heeft meer dat keukentafelstoel gevoel. Je kunt je voeten ook niet naar voren zetten zoals op de PCX.

Wat ook opvalt is dat de achter vering van de Vision veel beter is dan bij de PCX. Met twee man erop en nog geen bottom out. Een groot verschil in het voordeel van de Vision.
 
Laatst bewerkt:
Ik krijg mijn PCX niet op mijn aanhanger, net iets te groot en te zwaar voor mij. Maar de Vision gaat er zonder problemen op. Vandaar de Vision voor erbij.
Moet wel zeggen dat ding fijn rijdt met het gemak van een fiets. Ik heb er veel lol op.

De PCX is veel vlotter en meer scooter, daar zit ik beter op en kan ik lange afstanden mee rijden. De PCX zit je in en de Vision zit je op. De Vision heeft meer dat keukentafelstoel gevoel. Je kunt je voeten ook niet naar voren zetten zoals op de PCX.

Wat ook opvalt is dat de achter vering van de Vision veel beter is dan bij de PCX. Met twee man erop en nog geen bottom out. Een groot verschil in het voordeel van de Vision.


Maar de Vision heeft toch een vlakke 'laad'vloer? Veel handiger dan die brug bij de PCX toch :)
 
B|


Dikke zwemtas kan makkelijk mee op de treeplank, of tas met boodschaps :Y

Ik had het over een aanhanger en toen kwam jij met de termen laadvloer en brug. Ik zag de humor in de woordspeling. Maar je was dus serieus? _O-

Maar een boodschappentas gaat zeker handig mee, ik heb het al gedaan. Ideaal. :)
 
Laatst bewerkt:
Wat ook opvalt is dat de achter vering van de Vision veel beter is dan bij de PCX. Met twee man erop en nog geen bottom out. Een groot verschil in het voordeel van de Vision.

Hee daar kijk ik van op omdat de vision maar 1 veerpoot heeft. Als ik vragen mag, wat wegen jullie ongeveer samen in pak met helm?
 
Laatst bewerkt:
Met de Vision in de Harz gereden.
Met zijn tweeën erop en op een helling van 10% gaat ie maar liefst 38 hele kilometers. Ja, ja, het beestje heeft er zin in. Maar boven komen deden we. :)

Nu in Rügen (Duits eiland) en met flinke tegenwind halen we ongeveer 60 km.
Normaal op vlakke wegen zonder wind haalt ie makkelijk de 80 op GPS met ons tweeën erop.

Maar ondanks deze ongekende prestaties vermaak ik me prima op de Vision.
Wat een heerlijk ding om op te rijden.
Zo relaxt. :]

full



Edit: vandaag met harde rugwind gingen we met 85 km (op GPS) de berg op.
Tsja, dus zo kan het ook. _O-
 
Laatst bewerkt:
Zolang er geen zwaarder verkeer zit te drukken is het geen probleem. Op een rustige weg heb je met die snelheden alle tijd om van de omgeving te genieten.
 
Dan zou je inderdaad wel eens vermogen tekort kunnen komen.
Het mot eigenlijk met name verkeerstechnisch wel veilig blijven lijkt me.
Ergens maar maximaal 60 kunnen rijden ivm tekort aan vermogen waar men 80 rijdt vind ik zelf ook wel onverantwoord.
Mede daarom rijd ik op minimaal een 250cc motorscooter.
Loopt op top 130 echte kilometers en zit je nimmer het overige verkeer op te houden.
 
Duitsers rijden wel gedisciplineerd maar houden alleen rekening met automobilisten.

Kwestie van rustige weggetjes opzoeken.
 
Laatst bewerkt:
Ach, ik reed op wegen waar ook fietsers en brommers op reden, dus ik viel helemaal niet op. :)
Bovendien, de auto's gaan ook niet rap zo'n bochtige bergweg op.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan