Yamaha GTS1000R1 Sport Production

Hoi,

Heb je interesse in een VFR750 achterbrug met achterwiel en passende lagers voor je GTS frame? Eventueel ook pasbussen, maar ik weet niet of je die kan gebruiken i.v.m. je voorwiel tandwiel uitlijning....

Ik ga voor een CB1000R brug vanwege de achtervering die ik wil maken... })

Laat maar weten.

Gr. Paul
 
Goed om te weten, heb wat kuipwerk met scheurtjes die voor vervanging in aanmerking komen. Zal binnenkort foto's maken van de onderdelen.
 
Mooi project volg wel mee.
Trouwens het blok van de gts is dezelfde als die van de fzr
Heb er eerder met een andere sportuitlaat van een fzr aangepast
Het was een lazer hotcam systeem carbon.
de bochten in heel wat stukjes. Mogen zagen om dit netjes binnen de kuipdelen pas te krijgen.
Met in de originele luchtfilterbak 2 bij k&n in Amerika op maat gemaakte filters.
Kwam er een nette 124 pk en 120 newtonmeter vermougen op het achterwiel.

Ben benieuwd naar je verdere opbouw.Zo te volgen wordt dit mooi.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Heb je interesse in een VFR750 achterbrug met achterwiel en passende lagers voor je GTS frame? Eventueel ook pasbussen, maar ik weet niet of je die kan gebruiken i.v.m. je voorwiel tandwiel uitlijning....

Ik ga voor een CB1000R brug vanwege de achtervering die ik wil maken... })

Laat maar weten.

Gr. Paul

Hey Paul,

Thx voor het aanbod
Ik ben er nog niet uit wat ik ga doen met de achterbrug, vfr750, vfr800 maar als het een Hondabrug moet worden ga ik denk ik ook voor de cb1000 brug.
Deze is sterker,makkelijker pas te maken en mooier.
Ik vind de Ducati 1098 brug de allermooiste en deze is smaller en heeft geen onderste linkbevestiging ( makkerlijker monteren dus)
De grootste uitdaging blijft net als bij iedereen het voorwiel, dus daar hangt het vanaf.
Zoiets wil ik het dus niet:
c1d69ff3874bad7fca82491c79e7dbe8_view.jpg

Voorlopig ben ik nog steeds aan het frame aan het slijpen maar gelukkig heb ik een nieuwe slijptop voor mijn verjaardag gehad (lidlslijptop is vorige week ontploft na 10 jr)
 
Laatst bewerkt:
Als er onderdelen van de GTS overblijven hou ik me aanbevolen .

Het blok is al gedumpt en voor de rest heb ik nog dingen liggen die binnenkort de container ingaan (wielen/remsysteem achter/subframe ed)
kuipdelen heb ik niet.
Laat maar horen als je wat nodig hebt
 
Mooi project volg wel mee.
Trouwens het blok van de gts is dezelfde als die van de fzr
Heb er eerder met een andere sportuitlaat van een fzr aangepast
Het was een lazer hotcam systeem carbon.
de bochten in heel wat stukjes. Mogen zagen om dit netjes binnen de kuipdelen pas te krijgen.
Met in de originele luchtfilterbak 2 bij k&n in Amerika op maat gemaakte filters.
Kwam er een nette 124 pk en 120 newtonmeter vermougen op het achterwiel.

Ben benieuwd naar je verdere opbouw.Zo te volgen wordt dit mooi.


Ik kan niet anders meer als er een R1 blok inhangen ;)
Het lijkt er trouwens op dat dit blok wel veel meer naar achter hangt/korter is als een FZR blok.
De uitlaat kan achter de voorbrugas ipv ervoor.
Komt dan mooi uit want dan kan daar de radiator, en hij gaat lekker wheelyen :t
 
Laatst bewerkt:
Hey Paul,

Thx voor het aanbod
Ik ben er nog niet uit wat ik ga doen met de achterbrug, vfr750, vfr800 maar als het een Hondabrug moet worden ga ik denk ik ook voor de cb1000 brug.
Deze is sterker,makkelijker pas te maken en mooier.
Ik vind de Ducati 1098 brug de allermooiste en deze is smaller en heeft geen onderste linkbevestiging ( makkerlijker monteren dus)
De grootste uitdaging blijft net als bij iedereen het voorwiel, dus daar hangt het vanaf.
Zoiets wil ik dus niet:
[afbeelding]
Voorlopig ben ik nog steeds aan het frame aan het slijpen maar gelukkig heb ik een nieuwe slijptop voor mijn verjaardag gehad (lidlslijptop is vorige week ontploft na 10 jr)


kan je hierbij het Ducati achterwiel niet aanpassen en er een voorwiel van maken?
als je toch bezig bent, is dat wellicht de mooiste optie?
deze is ook aan één kant opgehangen.. :?
 
Dat is idd het (gewaagde) plan.
De achterbrug zoveel mogelijk naar links, een adapter op de orginele vooras en het voorwiel aan 2 kanten (ben benieuwd wat de wielenboer daar van vind) laten versmallen.
Mocht dit niet lukken komt er acher een ducati wiel en voor een autovelg met een vergelijkbaar uiterlijk maar alleen als het echt niet anders kan.
 
Laatst bewerkt:
Dat is idd het (gewaagde) plan.
De achterbrug zoveel mogelijk naar links, een adapter op de orginele vooras en het voorwiel aan 2 kanten (ben benieuwd wat de wielenboer daar van vind) laten versmallen.
Mocht dit niet lukken komt er acher een ducati wiel en voor een autovelg met een vergelijkbaar uiterlijk maar alleen als het echt niet anders kan.
Scheffers heeft met dat voorwiel ook flink gepuzzeld.
Dat wordt dan afdraaien van verschillende velgen en weer in elkaar lassen.
 
voor een autovelg met een vergelijkbaar uiterlijk
Als je een autowiel pas kunt maken voor de voorzijde, kun je dan niet een bredere uitvoering van datzelfde wiel pas maken voor de achterkant?


In principe zou versmallen moeten kunnen, vroegûh werden ook velgen breder gemaakt (b.v. Deget deed dat). Het moet alleen kunnen met het materiaal en met hoe het verloop gaat.

en of je vrouw het eens is met het kostenplaatje
deegroller.gif
 
Als je een autowiel pas kunt maken voor de voorzijde, kun je dan niet een bredere uitvoering van datzelfde wiel pas maken voor de achterkant?


In principe zou versmallen moeten kunnen, vroegûh werden ook velgen breder gemaakt (b.v. Deget deed dat). Het moet alleen kunnen met het materiaal en met hoe het verloop gaat.

en of je vrouw het eens is met het kostenplaatje [afbeelding]


Ja, dat zou moeten kunnen.
De uitdaging is dan om een velg te vinden met de juiste offset en ook nog in 4x100 17"
Ik vind het echter een principezaak om geen autovelgen te gebruiken alleen in nood.
Ook lijken ze me erg zwaar

Voorlopig vind ik in het frame genoeg uitdaging en in de combi vrouw/kostenplaatje idd :+
 
Steek 4x100 Steekmaat.nl

Maar een 17" autovelg 3.5J, ik denk niet dat die er zomaar zijn. Snelle zoek levert een thuiskomertje op (lelijk
puke.gif
) en dan nog 15". Spaakwielen geen optie? :9~

Ach ja, alleen al in dit soort van brain stormen zit de helft van de pret ;)
 
pffff, kan nie slapen :+












Gelukkig ben ik nog niet op een punt dat ik niet meer terug kan.
Als ik dingen tegenkom die voor mij niet op te lossen zijn trek ik net zo makkelijk de stekker eruit.
 
Het blok is al gedumpt en voor de rest heb ik nog dingen liggen die binnenkort de container ingaan (wielen/remsysteem achter/subframe ed)
kuipdelen heb ik niet.
Laat maar horen als je wat nodig hebt
Remschijven zou mooi zijn, als er tenminste voldoende vlees op zit. In ieder geval alvast bedankt.
 
Helaas moet ik dit project vroegtijdig stoppen -O-
Het is voor een amateur zonder werkplaats waar gelast/gedraaid/gefreesd kan worden niet te doen.
Er zijn veel technische uitdagingen waar ik tegenaan loop en die zou ik allemaal uit moeten besteden wat het allemaal te kostbaar maakt.

1k0.jpg



Hij staat dus op mp :')
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan