Suzuki GSX-R1000 K2, FI lampje brandt, foutcodes C24 C25 C26

23 apr 2010
26
0
Heeze
Als ik mijn Suzuki GSX-R1000 k2 doortrek tot pakweg 8000 toeren of meer gaat het rode storingslampje branden en krijg ik de code FI op het display (waar normaal de temperatuur staat). Als ik de motor afzet en weer start is de storing weer weg. Met de "diagnosestekker" (connector onder het zadel doorverbinden) lees je dan ook geen storing meer uit (code C00 op het display). Als ik de motor laat lopen en de diagnosestekker doorverbind krijg ik codes C24, C26 en C27, of een andere keer C25, C26 en C27. Volgens de service manual zou er dan wat mis zijn met de ontsteekspoelen.
Zolang ik wat lager in toeren blijf, treedt de storing niet op.

Motor loopt voor mijn gevoel gewoon goed, maar ik heb wel het idee dat ik wat vermogen mis.

Iemand die weet wat hier aan de hand kan zijn?
 
C24/C25
C26/C27

Ignition signal

detected failure condition :
CKP sensor (pick-up coil) signal is produced,
but signal from ignition coil is
interrupted 8 times or more continuously.
In this case, the code C24
(P0351), C25 (P0352), C26 (P0353) or
C27 (P0354) is indicated.

check for :
Ignition coil, wiring/coupler connection,
power supply from the battery

alles ivm bobijnen (stekkers/kabelbreuken/voeding/massa nakijken dus
 
Bedankt voor de respons Janbros.
Is wel een beetje zoeken naar de speld in de hooiberg. Ik heb al de voeding, massa en de stekkers van de bobines zelf nagekeken, maar niks gevonden.
Het feit dat ik op alle bobines de foutcode krijg, duidt erop dat ik moet zoeken in dat deel van het circuit dat de vier bobines gemeenschappelijk hebben. Dan kom je al gauw bij de ECM uit...
Kan het nog zijn dat de CPK sensor of Camshaft position sensor de snelheid niet bij kunnen houden (omdat de fout pas boven 8000 tpm optreedt)? Hoe zou je die sensors kunnen testen?
Nog iemand anders tips om gericht naar de storingsbron te zoeken?
 
Als ik mijn Suzuki GSX-R1000 k2 doortrek tot pakweg 8000 toeren of meer gaat het rode storingslampje branden en krijg ik de code FI op het display (waar normaal de temperatuur staat). Als ik de motor afzet en weer start is de storing weer weg. Met de "diagnosestekker" (connector onder het zadel doorverbinden) lees je dan ook geen storing meer uit (code C00 op het display). Als ik de motor laat lopen en de diagnosestekker doorverbind krijg ik codes C24, C26 en C27, of een andere keer C25, C26 en C27. Volgens de service manual zou er dan wat mis zijn met de ontsteekspoelen.
Zolang ik wat lager in toeren blijf, treedt de storing niet op.

Motor loopt voor mijn gevoel gewoon goed, maar ik heb wel het idee dat ik wat vermogen mis.

Iemand die weet wat hier aan de hand kan zijn?

Hmm gezien je codes ( moet dan 28-29) zou het niet je TPS module mogen/kunnen zijn maar waar staat jouw streepje dan zie foto.

Die moet in het midden staan M

ts2gbqenkb4vz.jpg


Maar om terug te komen op jou probleem C24, C26 en C27 zegt men in de USA dat het de Cam position sensor zou kunnen zijn.Dat dit een veel voorkomend probleem is ?

 
Laatst bewerkt:
Het feit dat ik op alle bobines de foutcode krijg, duidt erop dat ik moet zoeken in dat deel van het circuit dat de vier bobines gemeenschappelijk hebben. Dan kom je al gauw bij de ECM uit...
Kan het nog zijn dat de CPK sensor of Camshaft position sensor de snelheid niet bij kunnen houden (omdat de fout pas boven 8000 tpm optreedt)? Hoe zou je die sensors kunnen testen?
Nog iemand anders tips om gericht naar de storingsbron te zoeken?

zelf geen service manual ?

CKP heeft apparte foutcode (C012) :
The signal does not reach ECM for 3
sec. or more, after receiving the starter
signal.


nu is 3 seconden wel veel toertjes bij 8.000 tr/min. dus misschien wel.

voor C24/25/26/27 verwijzen ze naar het hoofdstuk onsteking waar alleen algemene dingen instaan (bobijnen/stekkers/...) en de ... CKP ;)
 
Mijn streepje staat bij stationair draaiende motor gewoon netjes in het midden (afgesteld volgens blz. 4-30 van mijn service manual), met foutcode c00. Ik zou nog eens kunnen kijken waar het staat als de codes c24 tot c27 optreden.
Ik heb ook nog een tip gehad dat (hoewel de foutcodes naar de ontsteekspoelen wijzen) de brandstofpomp te weinig opbrengst zou kunnen hebben. Iemand die dat bekend voorkomt?
 
Mijn streepje staat bij stationair draaiende motor gewoon netjes in het midden (afgesteld volgens blz. 4-30 van mijn service manual), met foutcode c00. Ik zou nog eens kunnen kijken waar het staat als de codes c24 tot c27 optreden.
Ik heb ook nog een tip gehad dat (hoewel de foutcodes naar de ontsteekspoelen wijzen) de brandstofpomp te weinig opbrengst zou kunnen hebben. Iemand die dat bekend voorkomt?

Volgens mij zie je een opbrengst die te weinig zou zijn niet terug in foutcodes ?

Alles kan heb je ook al eens de cam position sensor bekeken die doorgemeten volgens de manual ?

De amerikanen gixxer rijders zeggen dat dat het zou kunnen zijn ?
 
Laatst bewerkt:
Mijn kennis hierin is ook te weinig ;) Gelukkig kan ik altijd oo een goed motorzaakje terugvallen mocht ik er niet uitkomen. Ex Suzuki dealer.

En wie mag dat zijn dan? Misschien heb ik daar ook wat aan.
By the way: ik heb afgelopen winter kleppen gesteld en daarvoor is de inlaat nokkenas losgeweest. Zou misschien wel kunnen dat er iets met die sensor gebeurd is...
 
En wie mag dat zijn dan? Misschien heb ik daar ook wat aan.
By the way: ik heb afgelopen winter kleppen gesteld en daarvoor is de inlaat nokkenas losgeweest. Zou misschien wel kunnen dat er iets met die sensor gebeurd is...

Stekker sensor zit los of half erin ?

Daar kan in principe weinig misgaan tijdens het kleppenstellen . Zit je kleppendeksel wel netjes recht teruggezet in de pakking vlak op je cilinderkop ?? Denk het wel je zou anders een olie lekkage hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan