Het grote BMW K1600 topic deel 2

Ik ben twee keer een weekend bij Mosellandhotel Waldeck verbleven. En één keer een weekend bij Gasthof zur Grafschaft. Over beide locaties ben ik tevreden! Handig is om even te mailen over beschikbaarheid. Succes en heel veel plezier daar! Ik ben twee weken geleden geweest en heb onwijs genoten in dat prachtige gebied met deze geweldige motor!

Jah. Grafschaft was prima.. mijn kamer was goed. Badkamer in orde (ook de douche) en eten meer dan prima. Vooral de toetjes :Y maar al het andere eten was super lekker
 
Jah. Grafschaft was prima.. mijn kamer was goed. Badkamer in orde (ook de douche) en eten meer dan prima. Vooral de toetjes :Y maar al het andere eten was super lekker

Dat is mooi, hoe was het Bier. Dat Hotel, ligt dat toevallig in het sauerland.
 
Laatst bewerkt:
Ik was met motorcrosser bezig voor mijn zoontje. Maar dat is even van de baan.

Als ik niets post gebeurd er niets merk ik wel. Zit nu in Italië. Net naar Oostenrijk gefietst en daar opgepikt door vrouwlief en de kids. Nu op zo'n kloten Suncamp. Verschrikkelijk al die jonge ouders en hun kroost. Maar goed hoort er schijnbaar bij.

Ik wacht nog steeds op mijn stripingplan voor mijn K.
 
Hoi forum leden, ik rij nu mijn derde K1600GT de nieuwe met achteruit en pro schift assist.
Nu na 2000km heb ik toch wel een probleem, ik krijg links een gekookte poot.
Het is gemeld bij BMW maar mijn vraag is of er nog iemand dezelfde ervaring heeft met het 2017 model.
Het komt door de afvoer van koellucht want als je boven de 120km rijd word het zelfs erger,dacht eerst och kan niet anders bij 30 graden maar zondag in de eiffel met 24 graden Celsius na een rit van 500km gewoon een dik opgelopen been van de warmte.
Echt jammer want ben verder super in mijn nopjes met de 2017 met schift assist,gaat echt super
 
Hoi forum leden, ik rij nu mijn derde K1600GT de nieuwe met achteruit en pro schift assist.
Nu na 2000km heb ik toch wel een probleem, ik krijg links een gekookte poot.
Het is gemeld bij BMW maar mijn vraag is of er nog iemand dezelfde ervaring heeft met het 2017 model.
Het komt door de afvoer van koellucht want als je boven de 120km rijd word het zelfs erger,dacht eerst och kan niet anders bij 30 graden maar zondag in de eiffel met 24 graden Celsius na een rit van 500km gewoon een dik opgelopen been van de warmte.
Echt jammer want ben verder super in mijn nopjes met de 2017 met schift assist,gaat echt super

Das erg vervelend zeg. BMW heeft zoiets nog niet aan de hand gehad dus. Lijkt op een lekke koppakking!
 
Mochten jullie je afvragen hoe betrouwbaar het olie check mechanisme is: Niet

Normaal staat mijn display op "Bandenspanning" en na een rit zet ik hem even op "Olie"

Tot afgelopen weekend iedere keer "OK" maar na de rit van gisteren alleen maar "---" niet eens "CHECK" ofzo. Ik dus maar eens het peilstokje checken.. Uhoh. helemaal droog... Blijkt dat er 3/4 bij mocht.. :( (na bijna 7000km). Ik ga iedere 3000km dus even visueel checken...
 
Laatst bewerkt:
Klopte alles om een oliemeting te doen?
-> Motor op bedrijfstemperatuur.
-> Motor draait minimaal tien seconden stationair.
-> Zijstandaard ingeklapt.
-> Motorfiets staat verticaal.

De symbolen betekenen:
OK: oliepeil correct.
CHECK!: bij de volgende tankstop het oliepeil controleren.
---: geen meting mogelijk (niet aan genoemde voorwaarden voldaan).

Rijdend krijg je dus altijd --- in je display. Zit je oliepeil nog net boven minimum (feitelijk OK) en je rijdt een stuk met hoge snelheid (180+ km/u) dan bestaat de mogelijkheid dat het oliepeilcontrolelampje gaat branden en je CHECK OIL in de display ziet.
 
[Versnellingsbak deffect]

De dealer stuit op hetzelfde antwoord, als wat ik van BMW krijg (waar ik hierover mijn ongenoegen heb geuit): "Er is sprake van een zogenaamde backorder situatie. Backorder betekent dat het onderdeel niet beschikbaar is bij onze toeleverancier. Dit kan om uiteenlopende redenen zijn."

De achterliggende reden kom je niet te weten. En als ik BMW was zou ik dat ook niet willen vertellen, want een goede reden waarmee ze niet een deukje in hun image oplopen, kan ik me haast niet voorstellen. ;)

Even een update wat deze situatie betreft:

In de week waarop de backorder datum stond (30 juni), kreeg ik de melding van mijn dealer dat deze was opgeschoven naar half september. Ik heb hier uiteraard weer contact over opgenomen met bmw-nl. Dit keer kreeg ik een ondertekende brief terug, met eigenlijk hetzelfde antwoord (en een cadeau bon): "Zoals wij u ook in onze e-mail van 22 mei 2017 hebben verteld, moeten wij bevestigen dat het onderdeel voor uw BMW nog niet leverbaar is bij onze toeleverancier. Helaas is er nog geen definitieve levertermijn af te geven.".

Je kan er over speculeren wat hier de oorzaak van is, maar er lijkt mij meer aan de hand dan een simpel backorder probleem. Ondertussen zit ik dus al 11 weken zonder de K1600GT, en het is niet duidelijk wanneer dit opgelost gaat worden.

Morgen heb ik een afspraak voor een proefrit op een FJR... Ik wil maar zeggen... :/
 
Klopte alles om een oliemeting te doen?
-> Motor op bedrijfstemperatuur.
-> Motor draait minimaal tien seconden stationair.
-> Zijstandaard ingeklapt.
-> Motorfiets staat verticaal.

De symbolen betekenen:
OK: oliepeil correct.
CHECK!: bij de volgende tankstop het oliepeil controleren.
---: geen meting mogelijk (niet aan genoemde voorwaarden voldaan).

Rijdend krijg je dus altijd --- in je display. Zit je oliepeil nog net boven minimum (feitelijk OK) en je rijdt een stuk met hoge snelheid (180+ km/u) dan bestaat de mogelijkheid dat het oliepeilcontrolelampje gaat branden en je CHECK OIL in de display ziet.


- check
- check
- check
- check

En wat je zegt dat je tijdens het rijden alijd --- krijgt klopt niet (helemaal) hoor.
Bijgevuld tot max, motor weer aan. Fans gaan draaien, 10+ sec stationair (blok was nog op bedrijfstemp) en direct oke. Ook tijdens rijden van bandenspanning terug naar olie gewoon direct oke.. Maar ik kijk liever om de zoveel km naar de peilstok nu. Bij de gs deed ik niet anders dan naar het glaasje kijken om de zoveel ritten


Morgen heb ik een afspraak voor een proefrit op een FJR... Ik wil maar zeggen... :/

Wat een gezeik man.. misschien naar consumentenbond/ombudsman/rechtsbijstand voor opheldering/pressie??
Hoop echt dat ons dit soort onzin bespaard blijft.

Maar over die FJR.. Dat rijdt ook echt goed... Zelf eind april een rit daarop gemaakt. Ik had de K toen al maar als ik geen K-centen had gehad had het echt een FJR geworden.. Heerlijk fiets ook.

FJR1300 – Hoe rijdt dat nou :-) – boxer.gs
 
Laatst bewerkt:
Dan waren de regels 5 jaar geleden blijkbaar nog niet zo streng, want bij die van mij werd daar niet over gerept...

5 jaar geleden was dat ook al een eis, voor SCM certificering. Dat is dus wat anders dan een alarmverplichting.

Sommige verzekeraars eisen een SCM goedkeuring op het alarmsysteem, en dan moet ie aangepast worden. 5 jaar terug ook al. En let er op dat je SCM certificaat verloopt na 3 jaar en hij opnieuw gekeurd moet worden.
 
Mochten jullie je afvragen hoe betrouwbaar het olie check mechanisme is: Niet

Normaal staat mijn display op "Bandenspanning" en na een rit zet ik hem even op "Olie"

Tot afgelopen weekend iedere keer "OK" maar na de rit van gisteren alleen maar "---" niet eens "CHECK" ofzo. Ik dus maar eens het peilstokje checken.. Uhoh. helemaal droog... Blijkt dat er 3/4 bij mocht.. :( (na bijna 7000km). Ik ga iedere 3000km dus even visueel checken...

Bij mij werd er na 3000 km al olie bijgevuld?! Ik dacht toen dat er geen afleveringsbeurt gedaan was.

Maar het zou ook kunnen dat hij dus veel olie verbruikt??
 
Wat een gezeik man.. misschien naar consumentenbond/ombudsman/rechtsbijstand voor opheldering/pressie??
Ik denk niet dat dat de levering van de versnellingsbak onderdelen gaat bespoedigen, dus zonde van de energie?
Hoop echt dat ons dit soort onzin bespaard blijft.
Hopen dus dat je nu geen versnellingsbak probleem krijgt!
Maar over die FJR.. Dat rijdt ook echt goed... Zelf eind april een rit daarop gemaakt. Ik had de K toen al maar als ik geen K-centen had gehad had het echt een FJR geworden.. Heerlijk fiets ook.

FJR1300 – Hoe rijdt dat nou :-) – boxer.gs
Die had ik al eens gelezen ja... Ik heb me er al in verdiept, maar de meeste opties op de K zitten eigenlijk ook wel op de FJR, alhoewel het op de K allemaal wat "gelikter" is. Het koppel is minder, maar hij is ook lichter. Wat ik zeker zou gaan missen is de ingebouwde navigatie, dus die kan je niet laten zitten als je de motor ergens parkeert. En in mindere mate de banden spanning aflezing op het dashboard. ;)
 
Ik moet zeggen dat ik heel tevreden ben met mijn K. Alleen het onderhoud is erg duur.
Je verbruikt meer banden etc.

Maar het rijden is subliem!!
Zelfs de nieuwste 1200RT rijdt niet beter.
 
Bij mij werd er na 3000 km al olie bijgevuld?! Ik dacht toen dat er geen afleveringsbeurt gedaan was.

Maar het zou ook kunnen dat hij dus veel olie verbruikt??

Maakt me geen reet uit dat er olie wordt verbruikt. Als het er maar in zit!!!
Vind halve liter op 5000/6000km ook geen ramp
 
Hoi forum leden, ik rij nu mijn derde K1600GT de nieuwe met achteruit en pro schift assist.
Nu na 2000km heb ik toch wel een probleem, ik krijg links een gekookte poot.
Het is gemeld bij BMW maar mijn vraag is of er nog iemand dezelfde ervaring heeft met het 2017 model.
Het komt door de afvoer van koellucht want als je boven de 120km rijd word het zelfs erger,dacht eerst och kan niet anders bij 30 graden maar zondag in de eiffel met 24 graden Celsius na een rit van 500km gewoon een dik opgelopen been van de warmte.
Echt jammer want ben verder super in mijn nopjes met de 2017 met schift assist,gaat echt super

Ik herken het niet. Ik heb inmiddels 12000 kilometer gereden met mijn GT en heb geen last van een gekookte poot ☺. Dus het lijkt alsof er iets niet goed zit bij die van jou.
 
Terug
Bovenaan Onderaan