ZXR 750 Topic deeltje 7: Seriously Easy Going....

Helaas zijn ze echt anders dus het past niet :(

Ik zal eens even neuzen maar heb enorm veel weggedaan. Denk dat ik dat kenteken lampje wel heb liggen. Dat kapje om je achterlicht moet 1 geheel zijn, hebben ze dat afgezaagd?

Helaas hadden ze bij mijn 2e H2 de twee stofzuiger slangen eraf gehaald en zelfs de aansluiting op de tank eraf geslepen....
 
Laatst bewerkt:
Pff wat een oelewappers, dat doe je toch niet.

Het kapje is in 2 delen en ik mis het onderste deel en de kentekenverlichting. Als je wat hebt liggen zou dat heel mooi zijn. Ik kan 'm net niet afmaken zo.
 
En oh ja, een waarschuwing voor iedereen die nog ZXR spullen wil kopen, koop dit AUB niet bij Freek Spilt (of FJP Frederik Spilt) uit Rotterdam of Huizen. Het is een oplichter die zijn afspraken niet nakomt en je maar een bak weet wijs te maken.
 
Laatst bewerkt:
En oh ja, een waarschuwing voor iedereen die nog ZXR spullen wil kopen, koop dit AUB niet bij Freek Spilt (of FJP Spilt) uit Rotterdam of Huizen. Het is een oplichter die zijn afspraken niet nakomt en je maar een bak weet wijs te maken.


Thanks voor de info 🖒

Heb jij trouwens al je carburatie probleem opgelost?
Dat van mij is nog steeds niet goed.
Gekke is dat hij ongeveer 50km goed loopt en daarna weer ruk.

Jammer is dat als mensen dat doen. Ken er alles van, bij mijn eerste aanschaf van de ZXR H1. Die ligt nu in onderdelen voor de verkoop.

Daarbij zeggende dat ik veel onderdelen op de reserve plank leg voor mijn H2's.
Al het kuipwerk en subframes voorvork en wielen (staan op regenbanden) hou ik zelf als reserve voor het circuit. Het spul wordt steeds schaarser helaas.
Dat is op dit moment iets met blij maken met een dooie mus....

Kentekenplaat verlichting zat ook niet meer op de "reserve" fiets.
Dat was optisch ook een verwaarloosde fiets.

Mocht je nog iets te binnen schieten wat je nog nodig hebt laat maar weten. Alleen als je een H1 had had ik je met alle motorische delen en hoofdframe prima kunnen helpen, maar ook dan komt die mus weer om de hoek kijken.


Succes in ieder geval...
 
Volgens mij was het al besproken maar weet je zeker dat je een H2 hebt?
Op de foto zie ik namelijk de H1 achterbrug ipv de H2.
H1 blok is te herkennen aan het schroef oliefilter onder de oliekoeler aan de voorzijde.

Ook snelle check is het luchtfilterbox deze is ook anders. Bij de H1 zit de aanzuig opening aan de zijkant en bij de H2 aan de achterkant van de box.
 
Ja het is een h2 met een h1 achterbrug. Blok is een h2 (grote carbs en die dop van het oliefilter aan de onderkant. Ook het luchtfilter heeft de luchtinlaat aan de achterkant.

Carburateurs lijken nu goed te zijn, hij smoort iniedergeval niet meer. Ik heb er alleen nog niet mee gereden dus ik ben benieuwd hoe ie het doet onder belasting. Ik weet ook niet precies wat ik nu gedaan heb om 't op te lossen. Ik heb het hele ding nog een keer uit elkaar gehad en ik heb langere veren op de gasschuiven gezet, die zaten namelijk ook in die andere gare set carbs die ik heb. Misschien dat dat het was.

Bedankt voor het kijken iniedergeval, ik ga nog maar weer verder zoeken naar onderdelen :).
 
Iemand hier nog interesse in een bagage rekje voor een ZXR? Ik vermoed dat het voor een J model (+1991) is aangezien ie niet op mijn H2 past (ondanks de garanties van de verkoper.....).

full
 
Oke, ik ben er helemaal klaar mee. Ik dacht dat ik 'm goed had, ik wil een eindje de straat inrijden en nu verzuipt ie weer... Dus, ik ga 'm zo op marktplaats zetten voor €750,-, maar als iemand hier 'm nog wil hebben mag dat voor €600,-. Ik vermoed dat er gewoon weer een andere set carbs op moet, maar ik ben er klaar mee.

Het meeste werk heb ik al voor je gedaan:
- Kleppen gesteld
- Nieuwe kettingkit
- Olie & filter vv
- Nieuwe accu
- KVS vv
- Nieuwe bogies
- Nieuwe lagers en keerringen achterbrug en linksysteem
- Remklauwen voor en achter gereviseerd
- HRC gereviseerd
- Koppelings cilinder gereviseerd (in het stuur en op de korf).

En vast nog meer dingen die ik nu vergeet. Mocht iemand interesse hebben, mail me even op lj_dekker apenstaartje hotmail.nl.

Overigens zijn de kappen niet erg netjes met wat krasjes en scheurtjes her en der. Ook is het een Belg dus je zult er nog mee langs het RDW moeten, alle papieren zijn compleet. Het kost je geen BPM, omdat de motor ouder dan 25 jaar is.

2dv32o1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Aaaaaaah nee joh!!!!

Dat blijft echt klote zeg. Ik begrijp volkomen de frustratie.
Maar voor 750 en 600 is echt wel weinig voor wat je er al aan gedaan hebt.

Maar idd een niet goed lopende zxr verkoopt ook weer minder.

Ik zou bijna zeggen verkoop in onderdelen. Dan ben je financieel beter af. Zeker omdat het ook nog een Belg is.


Heeft ie ooit wel goed gelopen in jouw bezit? Niet dat ik het probleem bij jou zoek naar puur voor jou en het verhaal dat hij het wel goed heeft gedaan. Want zou het dan wel de carbs zijn? Misschien de brandstof pomp niet in orde oid...


Mocht jee de verkoop doorzetten dan wens ik je er veel succes in.

Grtz
 
Echt jammer dat zxr-en zo weinig opleveren. Het zijn de mooiste motoren. Klassieke supersport en ze worden steeds zeldzamer.
 
Mijn rem loopt aan..... typisch... eerst remmen ze voor geen ene kut...en nu wil ie niet meer los laten _O-
 
Leeft het hier nog een beetje?
Al weer even gdleden dat ik een zxr had maar begint weer te kriebelen.
Zoek opknap/sleutel project. Wel compleet.
Liefst een j1of j2.

Groeten patrick
 
zeker wel te koop,maar tegen welke prijs ??

dan heb je ook nog de schades,krassen en breuken waar je voor moet uitkijken..
 
Leeft het hier nog een beetje?
Al weer even gdleden dat ik een zxr had maar begint weer te kriebelen.
Zoek opknap/sleutel project. Wel compleet.
Liefst een j1of j2.

Groeten patrick

Ben bezig met een K1 project... Heeft een tijdje in de ijskast gestaan maar nu druk bezig...
 
Terug
Bovenaan Onderaan