MotoGP naar Eurosport

Status
Niet open voor verdere reacties.
Weeink idd erg tof en goed aangevuld door Bos.

Ik begin mij alleen wel een beetje te storen door zn vocabulaire. Gebruikt regelmatig verkeerde woorden.

Voorbeeld: Morbidelli "prolongeert" naar de MotoGP. Wat gewoon "promoveert" moet zijn. Dacht is een incident, maar hij gebruikte hem meermaals verkeerd.
 
Weeink idd erg tof en goed aangevuld door Bos.

Ik begin mij alleen wel een beetje te storen door zn vocabulaire. Gebruikt regelmatig verkeerde woorden.

Voorbeeld: Morbidelli "prolongeert" naar de MotoGP. Wat gewoon "promoveert" moet zijn. Dacht is een incident, maar hij gebruikte hem meermaals verkeerd.
Ik erger me al lang aan het taalgebruik van Bos, en dat is jammer, want hij weet heel goed waar hij over praat. Je mag het kinderachtig van me vinden maar ik vind dat als je commentaar geeft aan vele duizenden televisiekijkers je niet aan kan komen met zinnen als "Hij heeft andere banden als hun". Ik weet heus wel dat hele volksstammen dit soort fouten maken maar een TV commentator moet echt beter weten.
 
Het is nooit goed. Op elke commentator komt commentaar op zijn minst. En met een beetje pech worden ze compleet afgezeken. Jarenlang is het duo de Vries - vd. Goorbergh bekritiseerd. Nou mooi ze werden vervangen, men kreeg zijn zin. En nu worden de huidige commentatoren weer bekritiseerd en af en toe met de grond gelijk gemaakt. Zo voorspelbaar :Z
 
Het commentaar is erg goed, ben zeer content met Frank en Kervin. Ze zijn enthousiast, hebben veel kennis met zijn tweeën en zijn prettig om naar te luisteren.

Wat ik alleen aan wil geven is dat die "versprekingen" structureel zijn, en dat me dat op valt. Ik wil niemand met de grond gelijk maken of afkraken. Dit valt me op, en ik mag dat naar mijn weten gewoon hier neerzetten.

Nogmaals: Ik klaag niet, en vind het een zeer goed duo.
 
Ik luister bij gebrek aan beter, ben allang blij dat Eurosport de MotoGP uitzend.
Ik heb altijd met plezier naar de Vries/v.d.Goorbergh geluisterd. Heb nooit iets met Weeink gehad (en geloof me, daar zijn er meer van. Is zelfs een topic aan gewijd) en ik heb me altijd gestoord aan het slordig taalgebruik van Bos. En dat zijn geen versprekingen maar is inderdaad structureel. Anderen valt het misschien niet op, mij wel. Als het me heel erg hoog zou zitten had ik al eerder gereageerd, nu bracht TripleSteve het toevallig ter sprake, vandaar mijn reactie. Je kunt het inderdaad nooit voor iedereen goed doen.
 
Het is nooit goed. Op elke commentator komt commentaar op zijn minst. En met een beetje pech worden ze compleet afgezeken. Jarenlang is het duo de Vries - vd. Goorbergh bekritiseerd. Nou mooi ze werden vervangen, men kreeg zijn zin. En nu worden de huidige commentatoren weer bekritiseerd en af en toe met de grond gelijk gemaakt. Zo voorspelbaar :Z

Ik kijk meestal MotoGP.com en als ik kijk op eurosport hoor ik het vaak niet eens .....ik zit dan namelijk in de race.
 
Ik zal blij zijn als dat oeverloze onzinnige gewauwel er niet meer bij zou zijn.

Ze missen alle belangrijke spannende momenten en lullen maar wat in de ruimte weg zonder te weten waar ze het nu eigenlijk over hebben.

Gewoon geen commentaar en het motor geluid voluit.
Dan is het pas genieten.

Wie op welke positie rijdt staat toch de hele race in beeld plus alle weetjes zoals ronde tijden ed.
 
Ik vind het huidige duo echt prima, vooral het enthousiasme tijdens kwalificaties, als er zelfs al een nieuwe snelle tijd wordt neergezet lijkt het haast alsof er een prachtige inhaalactie gebeurd mbt de stemverheffing en enthousiasme.
Ze lijken er zelf gewoon veel plezier in te hebben en dat hoor je terug in de verslaggeving, ik vind t prima
 
Ik luister bij gebrek aan beter, ben allang blij dat Eurosport de MotoGP uitzend.
Ik heb altijd met plezier naar de Vries/v.d.Goorbergh geluisterd. Heb nooit iets met Weeink gehad (en geloof me, daar zijn er meer van. Is zelfs een topic aan gewijd) en ik heb me altijd gestoord aan het slordig taalgebruik van Bos. En dat zijn geen versprekingen maar is inderdaad structureel. Anderen valt het misschien niet op, mij wel. Als het me heel erg hoog zou zitten had ik al eerder gereageerd, nu bracht TripleSteve het toevallig ter sprake, vandaar mijn reactie. Je kunt het inderdaad nooit voor iedereen goed doen.


Storen aan het slordig taalgebruik van Bos (hij maakt inderdaad ook wel wat taalfoutjes), maar wel met plezier kunnen luisteren naar v.d. Goorbergh? "Kantie", "Achtentachentig", "Iteliejaan" etcetera.

Het enthousiasme van Bos en Weeink is echt perfect en met de kennis van het vak zit het ook wel goed. Enige opmerking over Bos: het is 'harder dan' en 'langzamer dan' en niet 'als'.
 
Storen aan het slordig taalgebruik van Bos (hij maakt inderdaad ook wel wat taalfoutjes), maar wel met plezier kunnen luisteren naar v.d. Goorbergh? "Kantie", "Achtentachentig", "Iteliejaan" etcetera.

Het enthousiasme van Bos en Weeink is echt perfect en met de kennis van het vak zit het ook wel goed. Enige opmerking over Bos: het is 'harder dan' en 'langzamer dan' en niet 'als'.


VdG wordt volgens mij alleen gewaardeerd door Brabanders.. met zn verders en dergelijke woorden en dat rare accentje :')
De vries komt uit Drenthe maar geeft een goed voorbeeld hoe je Nederlands hoort te spreken.

kan me er verderS niet zo heel erg aan storen als er iets verkeerd gezegd of uitgesproken word
 
Storen aan het slordig taalgebruik van Bos (hij maakt inderdaad ook wel wat taalfoutjes), maar wel met plezier kunnen luisteren naar v.d. Goorbergh? "Kantie", "Achtentachentig", "Iteliejaan" etcetera.

Het enthousiasme van Bos en Weeink is echt perfect en met de kennis van het vak zit het ook wel goed. Enige opmerking over Bos: het is 'harder dan' en 'langzamer dan' en niet 'als'.

Dat dus inderdaad :Y

In de laatste jaren dat de F1 "gewoon" op de Nederlandse commerciele zender te zien was (RTL), kon Olav Mol ook niets meer goed doen. Kreeg constant commentaar. Hij moest maar met pensioen. Tot dat de F1 min of meer achter de decoder verdween. En nu het via Ziggo te zien is, hoor je niets meer van dat commentaar op Olav gelukkig. Ja ze zitten er af en toe misschien een keer naast en inderdaad zullen ze de Nederlandse taal niet altijd correct beheersen. Wie wel tegenwoordig? :X

Maar het enthousiasme van Olav Mol (F1) en Kervin Bos en Frank Weeink maakt zoveel goed. Laat ze er dan af en toe naast zitten. Ik stoor me er niet (meer) aan.
 
Die bos en weeink mogen wel eens tussendoor even stil zijn zodat je nog wat van het motorgeluid kan horen. Ze ratelen maar door achter elkaar aan. Er komt geen eind aan. Af en toe even mond dicht. GRAAG!!!!!!
 
Kijk ook meestal motogp.com, maar sinds Frank en Kervin soms ook wel weer eens op Eurosport. Commentaar is prima te doen en Frank klinkt vertrouwd in de oren en heeft verstand van zaken. Kervin is enthousiast en doet z'n best, hoewel zijn Luuk Ikink-stem (zie foto hieronder) echt kut in het gehoor ligt vind ik, maar daar kan die arme jongen ook niets aan doen. En z'n grammatica... Gelukkig heeft 'ie meer verstand van racen denk ik dan maar _O-

266px-Luuk_Ikink_in_2015.JPG
 
Laatst bewerkt:
Kijk ook meestal motogp.com, maar sinds Frank en Kervin soms ook wel weer eens op Eurosport. Commentaar is prima te doen en Frank klinkt vertrouwd in de oren en heeft verstand van zaken. Kervin is enthousiast en doet z'n best, hoewel zijn Luuk Ikink-stem (zie foto hieronder) echt kut in het gehoor ligt vind ik, maar daar kan die arme jongen ook niets aan doen. En z'n grammatica... Gelukkig heeft 'ie meer verstand van racen denk ik dan maar _O-

[afbeelding]
Precies wat mijn vriendin zei toen ik tv zat te kijken: Huh, sinds wanneer werkt Luuk bij Eurosport? _O-
 
Doordat ik gister bij Rock Werchter was kon ik de race (Moto GP) niet kijken. Nu blijkt dat de race via de Horizon Box niet vrijgegeven is voor weergave en ik kan ook geen herhaling vinden -O- . Kennelijk heeft Dorna de race niet vrijgegeven voor weergave?! Normaal gesproken werkt deze optie namelijk wel ;) . Ook kan ik geen goede torrent van de race vinden.

Iemand een tip waar ik de race nogmaals kan bekijken/downloaden :) ?
 
Vreemd.. laatst was dat ook al zo :/

Hier staat een 'samenvatting'
https://www.youtube.com/watch?v=RAnPdLt-AuQ

uhhh heb m niet met geluid bekeken :+ Las daar iets over in de comments
 
Laatst bewerkt:
mee eens,ze moeten zich met de wedstrijd bezighouden ik wil liever rondetijden horen en tijdverschil tussen de rijders de tijd tussen rossi en pedrosa werd nauwelijks in de gaten gehouden en ook niet hun rondetijden.
verder doen ze het wel goed alleen het vrouwtje wordt gek van die mannen omdat ze niet allesvolgt,haha

Die bos en weeink mogen wel eens tussendoor even stil zijn zodat je nog wat van het motorgeluid kan horen. Ze ratelen maar door achter elkaar aan. Er komt geen eind aan. Af en toe even mond dicht. GRAAG!!!!!!
 
mee eens,ze moeten zich met de wedstrijd bezighouden ik wil liever rondetijden horen en tijdverschil tussen de rijders de tijd tussen rossi en pedrosa werd nauwelijks in de gaten gehouden en ook niet hun rondetijden.
verder doen ze het wel goed alleen het vrouwtje wordt gek van die mannen omdat ze niet allesvolgt,haha

Bij wordt mn hond helemaal gek van dat geschreeuw.
 
Bos en Weeink doen het fantastisch, inhoudelijk en informatief.
De items voor de GP aan over de circuits, nieuwtjes uit het paddock en interviews tussendoor, top!
Kan er echt van genieten en zie uit naar elke wedstrijd. De MotoGP is zoveel groter dan bijvoorbeeld de overgehypte Formule 1. Dat wordt alleen maar opgeblazen omdat Ziggo eigendom is van Liberty Media, je raad het al, de eigenaar van de Formule 1...

Maar ik betrap mij erop dat ik steeds minder kom kijken op MF en dan specifiek MSA, maar dat kan best mijzelf liggen. Ik ben optimist en kan slecht tegen steeds weer terugkerend gemekker en gezeur over dezelfde onderwerpen en het elkaar proberen te overbluffen etc. Echt inhoudelijke discussies zie ik steeds minder voorbij komen hier. Wees dankbaar dat alles 'free to air' wordt uitgezonden in het Nederlands met toffe items. Kijk eens wat voor superspannend en spectaculair seizoen we weer meemaken!

Peace, out.
 
Bos en Weeink doen het fantastisch, inhoudelijk en informatief.
De items voor de GP aan over de circuits, nieuwtjes uit het paddock en interviews tussendoor, top!

:^

Bos heeft natuurlijk ook de meest recente ervaring als coureur van allemaal. Hij weet hoe het er aan toe gaat en bekijkt het uit de ogen van de coureurs.
Tijdens afgelopen GP stond ie daar onder z'n paraplu in bocht 11 "die wasserfall' en je zag het water stromen en stromen. Dat soort dingen zijn leuk.
Samantha in de pit gaat ook steeds beter vooruit.. krijgt naar mijn idee ook wel eens wat nieuwtjes los en mensen lijken haar graag te woord te staan.. Ik weet dat genoeg kijkers een pesthekel aan haar hebben, maar ik kan me daar niet in vinden.

Dat ze niet alle split-tijden bijhouden maakt me niet zoveel uit, als je een data-geek bent dan open je toch de MotoGP app? Staat alles in en op het beeldscherm is ook genoeg info te vinden over de verschillen tussen de rijders.

Al met al :t :t
Mijn vriendin en ik zitten elk GP weekend lekker voor de buis :)
 
Vreemd.. laatst was dat ook al zo :/

Hier staat een 'samenvatting'
https://www.youtube.com/watch?v=RAnPdLt-AuQ

uhhh heb m niet met geluid bekeken :+ Las daar iets over in de comments

Het is gelukt! Van iemand een MP4-tje gekregen. Volgende keer druk ik de Horizon Box bij de Moto GP, Moto2 en Moto3 wel op opnemen. Dan weet ik zeker dat het er op staat ;) .
 
Storen aan het slordig taalgebruik van Bos (hij maakt inderdaad ook wel wat taalfoutjes), maar wel met plezier kunnen luisteren naar v.d. Goorbergh? "Kantie", "Achtentachentig", "Iteliejaan" etcetera.

Die van de goorbergh heeft echt een taalbeperking idd.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan