Het grote Triumph Sprint ST & GT Topic - deel 2

@ TS: zou je mij uit de openingspost willen verwijderen? Thnx

verwijderen doe ik niet. naam doorhalen wel. ook jouw kennis van de sprint gt is misschien in de toekomst waardevol voor anderen en die moeten wel weten dat jij ervaringsdeskundige bent.
 
Vandaag de kettingset van de sprint gewisseld. Was vorige week al begonnen maar na het doorhalen van de oude ketting kwam ik er achter dat ik de verkeerde tandwielen ontvangen had... ideaal op zondag... kom je er ook meteen achter dan op maandag ongeveer alle motorzaken dicht zijn...

Bleek later na een telefoontje met de webshop dat volgens het systeem van zijn leverancier de set voor de ST en de RS gelijk zou moeten zijn... in het geval van de RS met enkelzijdige achterbrug klopt dat vast ook maar dus niet voor de RS met dubbelzijdige achterbrug...

Dat was dus een week zonder motor maar gelukkig hebben we nog een auto en mocht ik bij hoge uitzondering op de Suzuki van de vrouw. Wel iets om op te letten als je een set besteld dus, vertanding was trouwens ook anders, voortandwiel was 19 ipv 18 die de webshop aangaf. Weet iemand wat de standaard vertanding is van de 955 ST?

Daarnaast vroeg ik me ook nog af of het de eerste ketting zou kunnen zij die er op zat, was namelijk een oneindige ketting (zonder sluitschakel). Lijkt me dat bij vervanging altijd gekozen wordt voor een met sluitschakel, al lijkt 43000km me wel weer wat veel voor een set die er op het eerste gezicht nog redelijk goed uitzag...
 
Originele vertanding was alleen in het eerste jaar ('99) 18 voor, daarna 19 tanden voor (43 achter), maar daar ben ik het absoluut niet mee eens. Ik rij nu zelf 18/44 en dat bevalt veel beter dan 19/43. Originele merk van de ketting is geloof ik Regina.

Afgelopen week heb ik trouwens de Sprint uitgelaten op het politiecircuit en op Zandvoort:



 
Laatst bewerkt:
Originele vertanding was alleen in het eerste jaar ('99) 18 voor, daarna 19 tanden voor (43 achter), maar daar ben ik het absoluut niet mee eens. Ik rij nu zelf 18/44 en dat bevalt veel beter dan 19/43. Originele merk van de ketting is geloof ik Regina.

Afgelopen week heb ik trouwens de Sprint uitgelaten op het politiecircuit en op Zandvoort:

[~[url="http://i21.photobucket.com/albums/b280/negativek3fan/Circuitdagen%20juni%202017/Screenshot_20170612-225743_01.png"]afbeelding~][/URL]

[~[url="http://i21.photobucket.com/albums/b280/negativek3fan/Circuitdagen%20juni%202017/Screenshot_20170617-162626_01.png"]afbeelding~][/URL]

Gaaf! Als je nog een keer richting Lelystad gaat moet je het maar even zeggen, ben ook nog van plan daar te gaan rijden en woon vlakbij. 2 Gele Rs'en bij elkaar... dan kan de krant bijna gebeld worden :+

Met de nieuw gemonteerde banden zijn mijn eerste kneedowns met de RS ook een feit *D
 
Kneedowns op straat daar begin ik (nog) niet aan, vond het al lastig genoeg om het op het circuit voor elkaar te krijgen met dit apparaat :)
 
Na ongeveer in 2 jaar bijna 20000 km gereden te hebben stond mijn sprintje sinds eind 2016 stil in de schuur.....

Afgelopen maandagavond weer eens 150 km gereden :]

Dat was even weer wennen....

540.jpg


540.jpg
 
Iemand interesse in een zo goed als nieuwe uitlaatdemper voor een Sprint 1050 GT?

Kwam hem tegen in de garage, maar ben zelf Sprint-loos.
 
Vorige week bij het wassen/poetsen van mijn motor ontdekt dat de stang met 2 bollen, die - wanneer de koffers gemonteerd zijn - die koffers op afstand houdt, verdwenen is.
Paar jaar geleden al eens gemerkt dat er eentje los zat. Toen er met een hamer een flinke tik tegen gegeven wat tot voor kort geholpen heeft.
Ik heb nog niet geïnformeerd of dit los te koop is, maar Triumph + onderdelen = €€€ '( .

Dus heb ik bedacht om een RVS stuk pijp te kopen en aan de uiteinden een golfballetje te bevestigen.
Daarom vraag ik aan een mede ST 1050 rijder die ook een kofferset heeft om de diameter van die stang op te meten en de afstand tussen de uiterste einden van die bollen zodat ik dat weer in orde kan brengen.
Hoort er ook een kunststof ringetje tussen de bollen en de buis waar de stang doorheen gaat??
ik houd me aanbevolen voor tips ter zake.

Frans.
 
Ga anders Harley rijden, dan vallen de prijzen bij Triumph wel weer mee :P

Sorry kan je verder niet helpen.
Niemand interesse in een zgan uitlaat dus?
 
Vorige week bij het wassen/poetsen van mijn motor ontdekt dat de stang met 2 bollen, die - wanneer de koffers gemonteerd zijn - die koffers op afstand houdt, verdwenen is.
Paar jaar geleden al eens gemerkt dat er eentje los zat. Toen er met een hamer een flinke tik tegen gegeven wat tot voor kort geholpen heeft.
Ik heb nog niet geïnformeerd of dit los te koop is, maar Triumph + onderdelen = €€€ '( .

Dus heb ik bedacht om een RVS stuk pijp te kopen en aan de uiteinden een golfballetje te bevestigen.
Daarom vraag ik aan een mede ST 1050 rijder die ook een kofferset heeft om de diameter van die stang op te meten en de afstand tussen de uiterste einden van die bollen zodat ik dat weer in orde kan brengen.
Hoort er ook een kunststof ringetje tussen de bollen en de buis waar de stang doorheen gaat??
ik houd me aanbevolen voor tips ter zake.

Frans.

Vervelend....
Maar wellicht heb je hier wat aan

540.jpg


Van Sprint 1050 ST , maar wel een rode :+

De as is 12mm
540.jpg


De bollen ca.37mm
540.jpg


Lengte as zonder bollen: 27,7cm
540.jpg


Met bollen 29 cm
540.jpg


Rubbers ca 4mm dik diameter ca 25mm

540.jpg

540.jpg


Heb m uit voorzorg er maar afgehaald
 
Ja hier heb ik heel veel aan. Hartstikke bedankt.

Is misschien een goed idee om die stang alleen op de motor te hebben als de koffers er op zitten.
OF goed vastlijmen.

Frans.
 
Paar jaar geleden al eens gemerkt Triumph + onderdelen = €€€ '( .

Moet zeggen dat ik dat eigenlijk wel mee vind vallen... bestel meestal op worldoftriumph.com van de UK, met de huidige koers van de Pond scheelt het ook weer wat en de verzendkosten vallen mij erg mee. Per model trouwens met exploded views echt bijna alles te krijgen.
 
Moet zeggen dat ik dat eigenlijk wel mee vind vallen... bestel meestal op worldoftriumph.com van de UK, met de huidige koers van de Pond scheelt het ook weer wat en de verzendkosten vallen mij erg mee. Per model trouwens met exploded views echt bijna alles te krijgen.

ik vind het nog steeds flink prijzig. alleen al een luchtfilter is ergens tussen de 27 en de 37 euro. dat is toch echt geld klopperij.

als voorbeeld, Yamaha heeft beleid om snel lopende/ slijtage delend (bv filters, remblokken) juist betaalbaar te houden. een OEM remschijf is goedkoper dan alle andere a-klasse remschijven die tekoop zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan