Aprilia ETV 1000 Caponord deel Quatro (4)

Stanleybobly
Bedankt voor je reactie.
Heb er vanavond 1 gekocht. (Weet alleen niet hoe ik een foto bij kan voegen)
gr. Hen
 
Hallo,

Enige tijd geleden viel mijn motor uit tijdens het rijden en helaas heb ik hem nog niet aan het lopen gekregen maar heb wel behoorlijk wat kunnen uitsluiten zoals:

TPS sensor "vervangen"
Omvalsensor
Brandstofpomp
Steppenmotor
Injectoren "vervangen "
krukassensor "vervangen "
Zijstandaard
Dodemans knop
Alle relais
Massa ( getest met lampje )
Bobines
bourgiekabels
Draadbreuk

Startmotor werkt en accu is goed.

Volgens mij blijven er 2 opties over.

1
Gezien de bourgies niet vonken zou het kunnen dat de motor van tijd af is echter kan ik me dat niet voorstellen. Is het mogelijk dat de motor zo maar van tijd af gaat?

2
Ecu is stuk. wellicht ook de reden van de vele meldingen die ik kreeg in mijn dashboard en dat er geen vonk heb op mijn bourgies.

Heeft iemand toevallig een reserve Ecu liggen die ik een dag mag lenen om te testen? Of iemand die er wellicht 1 te koop heeft?

Hoop dat iemand me kan helpen want ik zou zo graag weer willen rijden.

Alvast bedankt!

Igor
 
Laatst bewerkt:
En in mijn geval bleek het toch de accu te zijn die bij doormeten in orde leek, maar aan een analyse-apparaat toch stuk bleek. Doet hij met een andere accu hetzelfde?
 
Hallo bobstanley,

Ik heb een knap exemplaar gevonden.

gr. Hen
full
 
Zomaar een berichtje....

Goh, wat is Ze geweldig.., .
Woon werk, met Der,200kmh aangetikt, linkerkerbaan, knipperlicht uit, vind Ze leuk soms...
Groet, AJ met de Caporina...
 
Het is weliswaar het Coponord 1000 topic, maar bij gebrek aan een topic voor de 1200 plaats ik mijn foto gewoon hier.
full
 
Groot gelijk....! Mooie....

Heel veel plezier met de Jonge Dame...
Is er wel hoor een 1200 Topic

Groet, AJ
 
Hallo allen,
Sinds afgelopen zaterdag de trotse eigenaar van een blauwe Caponord DTV1000 uit 2002 met nog geen 19K op de teller (ja het klopt, heb de onderhoud history).
Woon in de provincie Groningen en gekocht in Noord-Brabant. Super koppel maar een hoop windruis. Had nog een X-creen spoiler van mijn vorige motor en deze gemonteerd. Stukken beter zo... Helemaal happy met de motor.
Enige minpuntje is dat nu blijkt dat de ketting naar de knopjes is. Maakt heel veel lawaai alsof er een stuk of wat lagers stuk lopen. Komende week dus nieuwe ketting en tandwielen... Nou ja, na 15 jaar en 19.000km mag het ook.

Lees hier in dat er zo nu en dan toch wel de nodige problemen te verwachten zijn maar het blijven de vermeldingen op een forum. Heb een poos gekeken naar een BMW GS, maar als je de problemen van een GS leest hier wordt je bang...
Als motoren probleemloos lopen wordt er weinig over.

full

full
 
Laatst bewerkt:
Gezien de problemen met mn motor nog niet verholpen zijn en ik te eigenwijs ben om haar weg te brengen en het probleem zelf wil oplossen heb ik vandaag
maar een MK2 gekocht zodat ik weer kan rijden :]

Nu ff Ecu wisselen om te kijken of dat idd het probleem is.

Gr,

Igor
 
Laatst bewerkt:
Hallo allen,
Sinds afgelopen zaterdag de trotse eigenaar van een blauwe Caponord DTV1000 uit 2002 met nog geen 19K op de teller (ja het klopt, heb de onderhoud history).
Woon in de provincie Groningen en gekocht in Noord-Brabant. Super koppel maar een hoop windruis. Had nog een X-creen spoiler van mijn vorige motor en deze gemonteerd. Stukken beter zo... Helemaal happy met de motor.
Enige minpuntje is dat nu blijkt dat de ketting naar de knopjes is. Maakt heel veel lawaai alsof er een stuk of wat lagers stuk lopen. Komende week dus nieuwe ketting en tandwielen... Nou ja, na 15 jaar en 19.000km mag het ook.

Lees hier in dat er zo nu en dan toch wel de nodige problemen te verwachten zijn maar het blijven de vermeldingen op een forum. Heb een poos gekeken naar een BMW GS, maar als je de problemen van een GS leest hier wordt je bang...
Als motoren probleemloos lopen wordt er weinig over.

[afbeelding]
[afbeelding]

Veel plezier ervan!
 
Gezien de problemen met mn motor nog niet verholpen zijn en ik te eigenwijs ben om haar weg te brengen en het probleem zelf wil oplossen heb ik vandaag
maar een MK2 gekocht zodat ik weer kan rijden :]

Nu ff Ecu wisselen om te kijken of dat idd het probleem is.

Gr,

Igor

Haha ik wist niet dat een dealer duurder was dan een tweede motor. :}
Ik zeg, gefeliciteerd met je tweede Capo!! *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan