Contactslot vervangen - Yamaha XS360

Rozenberg

MF'er
6 nov 2016
34
0
Zeeuws-Vlaanderen
Beste lezer,

Ik zit met de volgende vraag/probleem:

Mijn contactslot maakt slecht contact. Waardoor het starten moeilijk gaat, en de motor tijdens het rijden stilvalt. Contactspray helpt er niet aan. Ik heb tevens een nieuw sleuteltje laten bijmaken, ook dit is de oplossing niet. Wie weet hiervoor een oplossing?

Ik wil er eventueel een nieuw contactslot in plaatsen. Kan dit zomaar ieder willekeurig contactslot zijn?

Meer lezen over het opknappen van mijn XS360? Hier de link:http://www.motor-forum.nl/forum/lis...ect-Yamaha-XS-360-uit-1977-Caf%E9racer-2.html



full

full

full
 
Open maken en schoonmaken doet wonderen. Ik heb zo het slot van de dl1000 (2002) als nieuw en het slot van de gsx600f in uitstekende werkende staat gekregen. De laatste werkte slecht. Van beide doen de lipjes het ook weer.

Ik ben ooit eens 1 slot cilinder tegen gekomen waarbij de nokjes er uit konden vallen, hou hier dus wel even rekening mee.

Bij de laatst genoemde zat er een vaste (gesloten) cilinder in. Goed ontvetten en uitblazen met remmenreiniger en perslucht. Daarna lekker insmeren met grafietpoeder of slotenspray van griffon.

Baad het niet dan schaad het niet!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan