Wie rijden er allemaal een Honda Magna ? deel 3

Dit blijft toch wel een van de meest bizar verbouwde Magna's. VTX koplamp erop zou ik doen, ik zou hem zo willen hebben.


 
Laatst bewerkt:
Oprel.
Echt een prachtige magna.
Heb je de allu delen zelf gepolijst..?
Of laten verchromen.?
De 750 cc magna zijn er maar 3600 van gemaakt.
Tegenover 16000 in de 700 cc.
ik zou me niet weg doen onder 3500..
 
full

full

Dennis,

Nee, eerst alle Alu delen in Hillegom gepolijst (heb sommige delen dubbel), achterwiel alu plaat wel zelf gepolijst.
Alle chroom werk behalve stuur en rugsteun opnieuw verchroomd in Rotterdam.
Alu voorvork en motor deksels (alles wat los kon) ook verchroomd
Verf delen (spatborden, etc (heb 2 stets) in rood en zwart uitgevoerd.
Het motorframe vervangen (Hillegom) en laten moffelen in Boskoop.
Nieuwe banden, lagers, dev. bouten en moeren in RVS, kabels, filters (KN speciaal voor de VF750) en pakkingen, alles wat vesleten of verroest of anders vervangen incl. div. lampjes vervangen door LED.
Knipper lichten voor vervangen met witte glazen en twee-kleur knipper led lampjes geplaatst (op de foto nog oranje).
Veel is in samenwerking met (toen nog FD, Fred) in Hillegom gedaan.
full
 
Ik zelf ben nogsteeds opzoek naar een vervangende uitlaat waardoor er meer karakter (geluid :P) uit me supermagna komt. Nu had ik laatst contact met DAM's uitlaten (België) en die kunnen voor mij custom uitlaten maken, erg mooi maar ook erg prijsig helaas (rond de 2000,-). Nu zag ik zojuist op het web een vage italiaans merk met twee verschillende uitlaten special voor de supermagna. Mijn vraag is heeft iemand ervaring met deze uitlaten, of weet iemand nog een andere oplossing?

De uitlaten
Marving Honda Vf 750 Custom Lenticolare H/2108/BC Pareja - Marvi - Cromo
Four end mufflers Legend line chromium plated NON homologated for HONDA VF 750 CUSTOM LENTICOLARE - LENTICULAR - M A R V I N G
 
Hoi PAD, ga eens buurten bij www.pajic.nl. Er doen hele goede verhalen de ronde over deze zaak. Maakt uitlaten op maat.
 
Marving is geen wazig italiaans merk 😉, maar nog best een bekend merk. Kwaliteit is geloof ik redelijk goed, geluid geen idee. Mede-MFer noud (Dutch) heeft het merk in z'n assortiment en kan je vast meer vertellen. Hij reageert ook wel eens in dit topic en het vf topic.
 
Iemand nog interesse in een motorhoes merk Verheul.
Speciaal voor de supermagna met sissy bar gekocht.
De vorm van de sissybar zit ook in de motorhoes.

Aangezien ik de sm heb verkocht heb ik deze hoes over.
Past overigens over elke flinke chopper..

30 euro

Bij interesse svp een mailtje naar motormaniac58@hotmail.com
 
[afbeelding]
[afbeelding]
Dennis,

Nee, eerst alle Alu delen in Hillegom gepolijst (heb sommige delen dubbel), achterwiel alu plaat wel zelf gepolijst.
Alle chroom werk behalve stuur en rugsteun opnieuw verchroomd in Rotterdam.
Alu voorvork en motor deksels (alles wat los kon) ook verchroomd
Verf delen (spatborden, etc (heb 2 stets) in rood en zwart uitgevoerd.
Het motorframe vervangen (Hillegom) en laten moffelen in Boskoop.
Nieuwe banden, lagers, dev. bouten en moeren in RVS, kabels, filters (KN speciaal voor de VF750) en pakkingen, alles wat vesleten of verroest of anders vervangen incl. div. lampjes vervangen door LED.
Knipper lichten voor vervangen met witte glazen en twee-kleur knipper led lampjes geplaatst (op de foto nog oranje).
Veel is in samenwerking met (toen nog FD, Fred) in Hillegom gedaan.[afbeelding]

Sapperdeloot Oprel dit is toch echt wel de mooiste orginele Magna ooit gezien, geweldig :}

Groeten Magnamannetje.
 
Marving is geen wazig italiaans merk 😉, maar nog best een bekend merk. Kwaliteit is geloof ik redelijk goed, geluid geen idee. Mede-MFer noud (Dutch) heeft het merk in z'n assortiment en kan je vast meer vertellen. Hij reageert ook wel eens in dit topic en het vf topic.

Marving is zeker een goede fabrikant, springt in op niet meer leverbare onderdelen/uitlaten en kwaliteit en service zijn goed !

Groeten Magnamannetje.
 
Beste allemaal ,

Ik ben Evert van Wagenveld en rij sinds bijna 3 jaar super magna .
Ik heb de super magna van lynx84 overgenomen , die staat eerder in het bericht nog op foto .

Ik weet niet ik het hier in het topic vragen mag maar ik ben al een hele tijd op zoek naar betaalbare forward controls voor mijn super magna uit 87 . Iemand enig idee ?

M.v.g.

Evert
 
Ik zelf ben nogsteeds opzoek naar een vervangende uitlaat waardoor er meer karakter (geluid :P) uit me supermagna komt. Nu had ik laatst contact met DAM's uitlaten (België) en die kunnen voor mij custom uitlaten maken, erg mooi maar ook erg prijsig helaas (rond de 2000,-). Nu zag ik zojuist op het web een vage italiaans merk met twee verschillende uitlaten special voor de supermagna. Mijn vraag is heeft iemand ervaring met deze uitlaten, of weet iemand nog een andere oplossing?

De uitlaten
Marving Honda Vf 750 Custom Lenticolare H/2108/BC Pareja - Marvi - Cromo
Four end mufflers Legend line chromium plated NON homologated for HONDA VF 750 CUSTOM LENTICOLARE - LENTICULAR - M A R V I N G

2000!! Er stond vorige week nog een hele mooie Supermagna met compleet handgemaakt uitlaatsysteem te koop voor dat bedrag, wie weet is hij er nog.
 
Binnenkort gaat deze motor naar een gebruiker van dit forum, hij zal zich denk zelf nog wel even melden.. ;)
Heeft er goede plannen mee, komt er weer een mooie Supermagna bij op dit forum! :t


Hij ligt nog in de schuur :/ , had een vraagprijs van 500,- maar aan iedere liefhebber met een goed bod is deze gegund. :t
Ligt niet in de weg, maar ik ga er echt niets meer mee doen, dat is zonde!
 
Ik heb hier nog een SuperMagna in onderdelen liggen, 95% compleet.
Ooit eens als project gekocht om weer op te bouwen.
Dit project ga ik niet meer afmaken, mijn interesse in motoren is qua type behoorlijk veranderd.

Onderdelen zijn allemaal best netjes, goede banden en zelfs een compleet nieuw zadel.
Als iemand interesse heeft om dit project over te nemen, of voor de onderdelen dan hoor ik het graag en bespreek ik een schappelijke prijs met je. :t


Deze dus... :)
MR-98-TK, kan je gelijk zien op RDW welk model, bouwjaar, etc, etc..
 
Laatst bewerkt:
Zaterdag de Super opgehaald bij Ed ( Westes ) Erg blij mee deze motor gaat een tweede leven krijgen !
Leuk en warm onthaal gehad ondanks dat ik bepaald niet fit was ( griepie ) een leuke middag gehad !

Groeten Magnamannetje.
 
Zaterdag de Super opgehaald bij Ed ( Westes ) Erg blij mee deze motor gaat een tweede leven krijgen !
Leuk en warm onthaal gehad ondanks dat ik bepaald niet fit was ( griepie ) een leuke middag gehad !

Groeten Magnamannetje.

We hebben gezellig gesjouwd ;)
Veel plezier met de Super, hij is nu in betere handen :Y maak er iets moois van!

Groet, Ed.
 
Misschien eens een andere band proberen als m'n achterband weer op is. Altijd k555 gehad en op zich prima. Deze heeft nog niet eens de 4500km gehaald en is alweer bijna op, heb ik er nog niet eens de helft zelf mee gereden, vorige achterband ging ook zo'n 5500km mee.

Volgens mij is er bar weinig keus gezien de ongebruikelijke bandenmaat achter. Wil eigenlijk een Michelin commander 2 of Avon Cobra, de beste sportieve cruiserband, maargoed die zijn er niet voor de Magna.

Iemand bridgestone exedra Max ervaring?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan