Suzuki GSX 650/1250 F(A) Deel 4

@Eric. Jup gelijk laten bijstellen. Zijn nu weer in order.
@Dick. Denemarken. Bijzondere bestemming om met de motor naartoe te gaan, hoe ben je op dat idee gekomen?. Have fun in elk geval. :+
 
Laatst bewerkt:
Eric, bedoel je hier de roadtec 01?

Die heb je er nu ook onder liggen toch?
Die ligt er nu bij mij ook onder, ong 600km mee gereden. Nog niet echt in de regen maar dat gaat zeker komen.

tot nu toe kan ik nog geen minpuntje ontdekken maar als ik straks Denemarken heen en weer doe heb ik wat meer km.s gemaakt en een beter beeld gekregen.

Maar, en daar ben ik benieuwd naar, wat is de reden van het "voordeel van de twijfel" ?

Ik bedoel inderdaad de roadtec01. De banden bevallen eigenlijk perfect, zowel in de regen als bij droog weer als op het circuit. Het nadeel is echter dat de levensduur tegenvalt. Met de pilotroad 3 en 4 deed ik tussen de 20 en 24 k km, met de Metzelers lijk ik net de 16k te redden, terwijl deze juist worden aangeprezen met een langere levensduur dan de concurrentie. Afgezet tegen de hoge prijs en het feit dat ik ieder jaar toch wel minimaal een paar banden verslijt brengt mij wel aan het twijfelen.
 
@Eric, helder. Normaal doe ik ong 15K met een stel banden, de de fabrieksbanden op de Soes gingen 6k mee, de MP's zijn 18k meegegaan dus ben benieuwd hoe deze Roadtech's zich houden. Ik hou het in de gaten :-)

@sjoerd Denemarken. Bijzondere bestemming om met de motor naartoe te gaan, hoe ben je op dat idee gekomen?.
Met ons vriendenclubje gaan we meestal naar de luxemburg/eifel/vogezen en vorig jaar dan naar de dolomieten (mijn keuze)

De keuze dit jaar is gevallen op Denemarken. Noorwegen spreekt mij dan meer aan maar dat doe je niet in een lang weekend.
Het gaat in ieder geval leuk worden :-)

De afspraak is ook dat mocht het weer dat weekend tegenvallen dan slaan we bij Hamburg meteen af richting Winterberg.
 
Laatst bewerkt:
Het is 7 juni en we staan op het punt te vertrekken.
Gisteravond maar besloten om Denemarken te laten voor wat het is, Winterberg ook. De weersverwachtingen zijn gewoon te slecht. -O-

Een beetje regen is geen probleem maar op buienradar zien we Denemarken niet meer liggen onder de onweerswolken.

In Normandie is het feest vanwege D-day van zoveel jaar geleden.
Klein beetje regen daar en dan 's nachts. We gaan daar mee feesten. *O* *O* *O*
 
Normandië is ook geweldig! Daar kunnen Hans, Michel, Vincent en ik je ook nog wel een en ander over vertellen, wij waren daar in 2015.
Neem op de heenweg de binnendoor route na Duinkerken, fantastisch als je na een suffe weg door paar kustdorpjes opeens spectaculaire heuvelwegen op en af en rijdt, met wijds uitzicht over de kliffenkusten.
 
spectaculaire heuvelwegen op en af en rijdt, met weids uitzicht over de kliffenkusten.

Klopt,

Normandisch landschap, Spaans weer, Deens Bier, flink gefeest in Duinkerken en de fiets weer eens lekker de sporen kunnen geven, we hebben genoten.
 
Laatst bewerkt:
*D hier plannen aan het smeden voor een 3-weken tocht richting Kroatie via wat europese hoofdsteden.
(in september/oktober)
Iemand tips?
 
Laatst bewerkt:
Klopt,

Normandisch landschap, Spaans weer, Deens Bier, flink gefeest in Duinkerken en de fiets weer eens lekker de sporen kunnen geven, we hebben genoten.

Deens bier? Deze? In die kleine flesjes? Wij kregen er geen genoeg van toen.
Edit: nee dit is Kronenbourg. In de war met Carlsberg.
full

full
 
Laatst bewerkt:
Ach Kronenbourg valt onder Carlsberg dus ik reken het goed :P

*D hier plannen aan het smeden voor een 3-weken tocht richting Kroatie via wat europese hoofdsteden.
(in september/oktober)
Iemand tips?

Vanaf Brussel richting Luxemburg(Stad). En dan via Bern door Vaduz richting Ljubljana denk dat je al een hele mooie route kunt maken (uiteraard snelwegen zovel mogelijk vermijden) 8-)
 
Laatst bewerkt:
Kwam hier onlangs niet nog een zadel voorbij? Daar staat mij vaag iets van bij. Even terug bladeren voor de zekerheid?
 
na wereldwijd ebay afgezocht te hebben op gsx650f gsf650 gsf1250 gsx1250f etc etc, eentje op een 2e hands site gevonden in belgië 100 incl verzenden. krijg morgen goede foto's i.v.m. de staat.

(vandaag bij een andere motorzaak geprobeerd of het zadel paste etc. maar die gaven aan dat ik hem beter 2e hands kon kopen, alleen de 2 plastic onderdelen koste al 400 euro XD)
 
Ik heb er toen ook eentje via motor forum overgenomen, van Ivo die destijds ook nog in dit topic actief was, hij had eerst een GSX650F en daarna een GSX1250F. Toen hij die laatste wegdeed, verkocht hij de accessoires los. Ik kocht toen zijn topsellerie zadel over voor mijn 650, veel plezier van gehad.
Ik heb mijn 650 incl alle accessoires (ook koffers etc) ingeruild bij Bisschop motoren dus je kan proberen daar alleen het zadel los te weken en in te ruilen voor jouw originele zadel. Die man van Bisschop motoren is een hele redelijke vent, alleen moeilijk verstaanbaar (hij mompelt, en alles in plat dialect)
 
Zonder gel maar hij zit goddelijk vergeleken bij het standaard zadel
Zie ook de foto in de openingspost
 
Laatst bewerkt:
Even een vraagje......


Ik wil eens een dagje Assen "doen" via het bedrijf CRT.
Een hele dag onder begeleiding over het circuit denderen met andere 100% motor idioten zoals jij. *uche*
Er zijn verschillende gradaties. Ik ga voor de minder ervaren.

Zijn er liefhebbers die mee willen. datum nog af te spreken. kosten zijn 225. Dus maak de komende weken niet al je vakantiegeld op
 
Laatst bewerkt:
Gisteren en vandaag naar de Tour de France gaan kijken met de motor.
Vandaag me voor Spa-Francorchamps opgesteld in de hoop om achter de bezemwagen mee het circuit op te glippen. :] :9

Bij de toegangspoort gingen de franse motoragenten even stil staan, om zelf foto's te maken hoe ze het circuit oprijden. Jammer genoeg net te lang waardoor de steward langs de kant doorhad dat ik niet bij de koers hoorde -O-

Wel gaaf om daarna via de N66 een motoragent nog net volgas de Eau Rouge te zien oprijden.
aansluitend nog even in Luxemburg gaan kijken en via de Oostkantons terug rijden.
Google Maps (leuke stuurwegen daar :Y )

Tip: als je naar de waterval van Rheinhardstein gaat kijken, kun je dat beter niet op motor schoenen doen als blijkt dat je over dit soort paadjes moet wandelen.
360.jpg


Vandaag bij de Roertunnel wel nog het voordeel van motorrijden ontdekt. De tunnel was dicht (alweer) ivm een te hoge vrachtwagen. Via de omroepinstallatie werd omgeroepen dat de chauffeur van de blauwe vrachtwagen te hoog was. De automobilisten hoorde de oproep waarschijnlijk niet, dus kon ik als motorrijder de poolse chauffeur met handen en voeten uitleggen dat hij te hoog was. |(
 
Laatst bewerkt:
Even een vraagje......


Ik wil eens een dagje Assen "doen" via het bedrijf CRT.
Een hele dag onder begeleiding over het circuit denderen met andere 100% motor idioten zoals jij. *uche*
Er zijn verschillende gradaties. Ik ga voor de minder ervaren.

Zijn er liefhebbers die mee willen. datum nog af te spreken. kosten zijn 225. Dus maak de komende weken niet al je vakantiegeld op

Mmm... dat is niet duur voor een hele dag. Leuk! Assen is erg gaaf om te rijden. De datum is wel cruciaal, mijn agenda zit overvol... en is gewone textielen kleding voldoende? Of is leer verplicht?
 
Ach ja in Nederland is ook genoeg leuks te zien.
Mensen uit het noorden van het land komen toeren in het zuiden omdat ze het hier leuk sturen vinden.
Mensen uit Limburg gaan toeren in de Eifel/Ardennen/Luxemburg omdat ze Limburg te druk vinden.
En mensen uit de Eifel/Ardennen gaan toeren in de Alpen/Dolomieten omdat ze uitgekeken raken op de heuvels.
De mensen uit de Alpenlanden vinden het dan weer fascinerend dat je hier onder zeenivo kunt rijden. En zo blijven we van A naar B rijden. :Y

Nog 2 nachtjes en dan weekje sturen in de Alpen/dolomieten :]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan