Honda MSX125

Balen met zoveel problemen, dit motortje moet juist veel plezier opleveren. Dat heeft de mijne wel gedaan maar te weinig vermogen dus maar weg gedaan. Vraag me af of de nieuwe eigenaar ook hier actief/lid is en wat eraan is gedaan tot nu toe of is ie hetzelfde gebleven toen ik hem bij Goedhart achterliet. :?
 
jammer dat Honda niet zelf een MSX200 of 250 uitbrengt met verbeterde koeling. zou het net wat interessanter maken als brommertje voor erbij. zonde van de problemen met de 183cc.
 
Vaak is tunen ook flink kloten. Vaak kan je beter een krachtigere motor kopen. In het geval van de MSX kan dat niet. Je koopt 'm omdat ie zo leuk klein is. Wat pretpiloot zegt, moeten ze gewoon met een 250cc komen. 4-takt 125cc luchtgekoeld is gewoon in Nederland niet bijzonder interessant, tenzij je 'm in een drukke stad gebruikt. Het overige verkeer is gewoon veel krachtiger.
 
Leuke filmpjes, en veel ook bij mij in de buurt gemaakt.

misschien spot ik je nog. :)


Jammer dat het zo veel problemen heeft gegeven, verwacht je toch niet als je zo'n cilinder bij een fabrikant aanschaft.... die zouden er toch ook ervaring mee moeten hebben?

Als je hem nou zelf naar 183cc had gebeunt kan ik me er nog iets bij voorstellen.
 
Mss stom idee, maar kan je die injectiemeuk er niet afhalen en hem gewoon ouderwets ombouwen naar carburateur, met een dikke Mikuni/Keihin. Dat is bewezen goed op die getunede Honda blokjes.
Ik heb een tijdje met een imitatie 28mm vlakschuif gereden op een 125cc bamidax, dat ging (op het verbruik na :P) eigenlijk prima.
 
14369956_10153789240461560_5305412348064346977_n.jpg


In US is er een recall gestart vanwege een benzinepomp die niet naar specs werkt. Even je post of de nederlandse Honda site in de gaten houden. Misschien dat de 2014-2015 MSX125 met dezelfde pomp is voorzien.
 
Even dit topic nieuw leven inblazen :W

Afgelopen week mijn '2013 Bmw F800GS verkocht en mij een 2017 msx besteld. Van een reus naar een dwergje. Heb mijn hoofd laten gek maken door mijn broer welke ook een msx heeft.

Iemand die al eens een langere tocht (reis) heeft gemaakt op zijn msx?
 
Zo, dat is wel een héél flink verschil!
Hier zijn denk ik nog maar weinig MSX-rijders, helaas. Ik ben nog steeds verliefd op de SF-variant, die jij gaat kopen, maar er moet ook nog een andere auto komen dus daar gaat eerst geld heen. En dan vind ik 'm nog te duur voor een luchtgekoeld ploffertje.

Wat voor lange reizen wil je maken? 100km/u tik je niet makkelijk aan, dus op provinciale wegen niet heel prettig.
 
Vind het moedig van je om die overstap te maken!
Jammer dat ik de mijne verkocht heb, ik had mijn zinnen gezet op de SF versie maar die kost inmiddels €4400 en dat vind ik nou echt iets te veel voor erbij.

Onlangs prive een Audi A3 1.4CoD S-line editie (2017) gekocht met panoramadak dus het geld is inmiddels ook aardig op.
 
Laatst bewerkt:
Echt lange ritten zullen waarschijnlijk wel beperkt blijven tot eens naar de Ardennen. Het beestje gaat voornamelijk gebruikt worden voor woon - werk, dit zowel zomer als winter. Heeft mijn bmw steeds keurig gedaan, zelf door de sneeuw.

Zag dat deze bij jullie ruim €1000 duurder is dan in Belgie! Dat is echt wel veel geld voor zo een brommertje. Dacht dat dit verschil enkel voor autos was.
 
Hier kost de SF 4298 euro (uit mijn hoofd). Dat is echt heel veel geld voor een luchtgekoeld 125cc motortje die je niet serieus kan nemen voor een echte motor (als dat al met 125cc kan) en de 100km/u vaak net niet haalt. Voor 3000 euro nieuw, koop ik 'm direct. Ongeacht of ik nog die andere auto moet kopen. ;)
 
Laatst bewerkt:
Alles wat een motor heeft is duurder in NL als in andere landen.
We hebben als enige (zover ik weet) nog BPM op de voertuigen die andere landen niet hebben. Dit maakt het ook duurder.
 
Net een MSX model 2016, ingeschreven in 2017, gekocht met 1046km voor een 2690€.
Iemand een idee waar je goedkoper een yoshimura r77s of een rs2 volledige lijn kan kopen?
Over het algemeen kosten ze een 5-700€, da's net wat te veel vind ik.

Eventueel groepsaankoop mogelijk ergens?
 
Laatst bewerkt:
Net een MSX model 2016, ingeschreven in 2017, gekocht met 1046km voor een 2690€.
Iemand een idee waar je goedkoper een yoshimura r77s of een rs2 volledige lijn kan kopen?
Over het algemeen kosten ze een 5-700€, da's net wat te veel vind ik.

Eventueel groepsaankoop mogelijk ergens?

Gefeliciteerd! Denk dat er niet veel MSX rijders nog zijn, ik in ieder geval niet meer.
Ik had mijn PR2 slip-on uitlaat via facebook besteld in Thailand.
 
Model 2016? De SF dus? Die is er sinds 2016. Dan is die prijs absoluut niet slecht, je koopt ze nieuw nog voor 4258 euro!
 
Bedankt voor de felicitaties.
Hoe komt dat er niet veel meer zijn? Is toch leuk om mee te rijden?
Heb vandaag rs2 lijn besteld. iemand een idee of het een goed idee is om bijvoorbeeld de inlaat nog te veranderen? Of moet ik dan ook injectoren ofzo beginnen veranderen?
 
Bedankt voor de felicitaties.
Hoe komt dat er niet veel meer zijn? Is toch leuk om mee te rijden?
Heb vandaag rs2 lijn besteld. iemand een idee of het een goed idee is om bijvoorbeeld de inlaat nog te veranderen? Of moet ik dan ook injectoren ofzo beginnen veranderen?

Veel verstand heb ik er niet van maar toen ik alleen de slip-on plaatste ging ie van max 104km/h naar 125km/h (windstil) meestal haalde ik de 116km/h wel. (op teller)

Er zijn er maar weinig van omdat ze relatief duur zijn en voor de meeste mensen simpelweg te klein. Voor mij was ie perfect met mijn 1.63m.
 
Ondanks dat het in Nederland geen daverend succesnummer is, ben ik toch al enige tijd gecharmeerd door deze motor. Dit kleine blokje met zijn lage verbruik en gunstige onderhoudsprijzen (kettingset voor de helft van wat ik gewend ben op mijn Diversion en minder dan een liter olie per beurt) sprak mij als student wel aan. Na meer dan een jaar A2 op een Diversion gereden te hebben heb ik toch besloten zo'n kek fietsje aan te schaffen. Het nieuwe model (2017-) vond ik niks, juist omdat de oude koplamp iconisch is voor deze motor en ik de nieuwe te stoer vind lijken (we moeten realistisch blijven, het is maar 125cc).

Afgelopen week het model van 2016 met 16km op de teller gekocht en in de reeds gepasseerde 400km alleen maar kunnen lachen op deze motor. De inrijperiode zit er bijna op!
 
Dankje Gerdien!

Ik heb vandaag net de inrijperiode erop zitten *O*

Wie weet dat men het interessant vindt:
Met mijn huidige bepakking en kleding aan kom ik op ca 90kg uit.
Topsnelheid hiermee op een vlak stuk helemaal plat op de tank: 102km/h (teller)
Rechtop: +-95 km/h

Prima voor mijn gebruik in de stad en de hoofdwegn, snelwegen waag ik me niet aan.

Wat halen jullie?

edit: ik ben 1,80m
 
Laatst bewerkt:
Ik haal gemiddeld 90-95 op een effen weg. weeg 90-100kg met alles op en aan.
Nu yoshimura rs-2 gestoken en ik haal maar 80-85 meer.
Nu lijkt het alsof hij de hele tijd inhoudt. Of alsof hij aan het verzuipen is (voor de nederlanders: alsof je teveel gas geeft in een te hoge versnelling)

Had net meer power verwacht maar blijkbaar is dit niet het geval.
Nog iemand de Yoshimura rs-2 gestoken?

Iemand op MSX SF Facebook-groep raad aan om een PCV te steken.
Heeft er iemand een idee om dit op te lossen zonder honderden euros extra te betalen? Ik had dit namelijk niet verwacht van een full exhaust systeem.

19756873_849078478575445_199054026753142854_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik haal gemiddeld 90-95 op een effen weg. weeg 90-100kg met alles op en aan.
Nu yoshimura rs-2 gestoken en ik haal maar 80-85 meer.
Nu lijkt het alsof hij de hele tijd inhoudt. Of alsof hij aan het verzuipen is (voor de nederlanders: alsof je teveel gas geeft in een te hoge versnelling)

Had net meer power verwacht maar blijkbaar is dit niet het geval.
Nog iemand de Yoshimura rs-2 gestoken?

Iemand op MSX SF Facebook-groep raad aan om een PCV te steken.
Heeft er iemand een idee om dit op te lossen zonder honderden euros extra te betalen? Ik had dit namelijk niet verwacht van een full exhaust systeem.

[afbeelding]

Ziet er mooi uit!

Ik heb op het amerikaanse forum gelezen dat de ECU eerst een paar km moet 'wennen' aan het nieuwe systeem. In het begin zou de motor trager lijken doordat hij opeens erg arm loopt door de verhoogde afvoer. Gedurende de eerste 50 mijl/~80km zou dit steeds beter worden omdat de ECU meer benzine bij laat spuiten en hij weer normale verhoudingen gaat lopen. Niet gek als het er pas net op zit lijkt me.

Bij volledig systeem en andere filters loopt de motor iets armer (de ECU kan maar tot op zekere hoogte compenseren), oplossing hiervoor is inderdaad PCV steken of grotere sproeiers kopen als ik me niet vergis.
 
Bedankt, ik vind het ook wel mooier dan de originele uitlaat. Daarom ook dat ik hem gekocht heb.
Intussen is hij al verkleurd door de works afwerking, ziet er mooi uit :).

Maar,dus als ik er gewoon nog wat mee ga rijden zal het vanzelf beter worden, da's mooi.
Dan ga ik vlug nog de airbox mods doen. Dan kan de ECU zich aanpassen aan alle nieuwigheden.
Ik wist niet dat het zolang duurde. Heb intussen toch al een 60 km gereden.

Ik zal jullie op de hoogte houden.
Grotere sproeiers zijn misschien een idee. Maar daar weet ik ver van genoeg vanaf om hier direct in te springen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan