Motor professioneel "poetsen"

Als ik jou reactie zo lees vraag iok me af of jij niet bent doorgeslagen ??
Eigenlijk mogen de fabrikanten zich schamen dat ze een nieuwe auto zo aan een klant leveren ;)
Daarbij heb je waarschijnlijk niet begrepen dat er ook een beschermlaag aan word gebracht waardoor de lak schoner blijft en dus makkelijker en beter te onderhouden..


Ps. 1 tip voor je : ga eens naar een rijk land, daar hebben ze douches zodat je die zure pruim eens kan wassen :+

Edit: ik zal er maar niet inhoudelijk op ingaan want dat is geen leuke discussie voor dit topic.
Dus succes dan maar met poetsen.
Ik zal m'n buurvrouw vragen of ze wat tips voor je heeft, die bespreekt dat soort zaken op het libelle forum en weet er volgens mij best veel van :') :')
Stuur ze wel via PM

Lekker bescheiden inderdaad.

Dat was een beetje de grap -O-
 
Laatst bewerkt:
Ook wel geïnteresseerd in je workshop.... Assen - Meppel is prima
Te doen. Zijn absolute leken ook welkom?? Ik weet ongeveer net hoe een emmer en spons eruit zien 🤣 Maar heb liever dat als ik een keer m'n motor poets, het ook gelijk goed doe!
 
Hallo Eurofighter,

momenteel gebruik ik car wash van Meguiars en wax van Collinite; beide zijn bijna op en nu zag ik Meguiars Webshop. Vraagje mijnerzijds: is dit wat of beter gewoon blijven bij wat ik nu gebruik? Wellicht heb je zelfs voor beiden een alternatief? Bedankt vast!
 
Collinite waxen zijn prima. Vooral 845 en 915 vind ik goed. Zijn heus wel betere waxen, maar niet voor datzelfde geld. Die shampoo ben ik niet zo kapot van. Een shampoo moet vooral PH neutraal zijn en geen agressieve cleaners bevatten. Ik ben zelf helemaal geen groot fan van Meguiars, maar dat komt omdat de prijzen erg hoog liggen en er regelmatig benamingen aan producten worden gegeven die niet overeenkomen met de inhoud.
Shampoo die ik fijn vind zijn er heel veel. Ik maak het hier niet commercieel in het forum dus zal niet openlijk gaan verwijzen naar merken en artikelen. Daarnaast verkoop ik zelf ook al die spullen, zou je kunnen uitleggen als subjectiviteit. Dit topic wilde ik juist daar vrij van houden zeg maar.
 
Collinite waxen zijn prima. Vooral 845 en 915 vind ik goed. Zijn heus wel betere waxen, maar niet voor datzelfde geld. Die shampoo ben ik niet zo kapot van. Een shampoo moet vooral PH neutraal zijn en geen agressieve cleaners bevatten. Ik ben zelf helemaal geen groot fan van Meguiars, maar dat komt omdat de prijzen erg hoog liggen en er regelmatig benamingen aan producten worden gegeven die niet overeenkomen met de inhoud.
Shampoo die ik fijn vind zijn er heel veel. Ik maak het hier niet commercieel in het forum dus zal niet openlijk gaan verwijzen naar merken en artikelen. Daarnaast verkoop ik zelf ook al die spullen, zou je kunnen uitleggen als subjectiviteit. Dit topic wilde ik juist daar vrij van houden zeg maar.

Dus als ik niks voor handen heb kan ik m'n motor met babyshampoo wassen? *D
 
Ik snap het hoor dat je niet te commercieel wilt denken, vooral niet op een openbaar forum. Is het misschien een idee dat je een soort lijst opstelt met daarin producten die je aanraad tot weet ik veel: max 100 a 150 euro? Soort must have basis list (lowbudget?)(geen flauw idee of dat een reeel bedrag is voor wat poetsspul of niet). Ga naar een Automat of waar dan ook en ik zie snel door de bomen het bos niet meer. Hoe fijn is dat dat iemand zoals jij een duw in de goede richting kunt geven. Of men wat met je lijst doet of niet, dat is aan de mensen zelf, ook waar en bij wie ze het bestellen... En de lijst hoeft niet persee op het forum te staan, maar gewoon via de mail.


Het blijft nu maar een beetje puzzelen wat wel en niet goed is... Uiteraard is zon lijstje voor de mierenneukers onder ons.. Sommige mensen ken het zich weinig schelen, maar ik ben meer zon type: als ik wat haal, dan haal ik het liefst gelijk wat goeds :P
 
Zoals beloofd... update over de studio. De heftafel is over een week of twee beschikbaar. Alleen de speciale LED verlichting is nog in bestelling en de verwarming komt over twee weken. Dan is het pand eindelijk af... en zoals beloofd... EENMALIG NOG, een gratis MF workshop. Ik had eigenlijk gezegd het op mijn facebook pagina @shine2godetailing kenbaar te maken maar de workshops kosten natuurlijk geld en ik kan er daar moeilijk bij vermelden dat het voor MF mensen gratis is.

Datum wordt een van de volgende: 26-8 27-8 2-9 3-9. Ik ben niet zo handig met computers en had zo'n Poll dingetje willen doen maar dat lukt me niet. Reageren maar voor datum voorkeuren. Voorwaarden:

*aantal deelnemers tussen de 5-10. Desnoods meerdere dagen als er veel mensen zijn.
*eigen eten en drinken meenemen, workshop is tenslotte kostenloos. Nauurlijk is er koffie en water
maar ik ga geen catering verzorgen.
*aub rustig rijden ivm omwonenden en vergunning.

See you!
 
Als ik mee kan doen, dan in augustus. Maar ik neem aan dat anderen die deze topic al een tijdje volgen voorrang (horen te) krijgen. Dus ik wacht nog ff af :+
 
Zo, tijd geleden alweer.

Gisteren officiële opening gehad van het nieuwe pand. Eerste klant was de redactie van MOTO73. Ze hebben een motor achter gelaten waar ik 2 dagen aan mocht werken. Volledige rapportage gemaakt, vermoedelijk eind dit jaar of begin 2018 in het blad te lezen.

Foto's laten maken door een fotograaf van mijn nieuwe pand, zal binnenkort hier de foto's neerzetten.
Goed weekend allen.
 
Dag mensen, mijn nieuwe pand is af. Een complete reportage volgt in MOTO73. Op mijn facebook pagina heb ik foto's gezet van het pand. https://www.facebook.com/shine2godetailing/

Ik denk dat het topic hiermee wel afgesloten kan worden. Ik wens jullie allemaal veel poets/polijst/wax en coat plezier. Voor de mensen die nog vragen hebben, jullie weten mij te vinden.

m93sjc.jpg

2zqwnl0.jpg
 
1ryvwm.jpg


Weer een mooie klus. Heel veel uren polijstwerk en een duurzame glascoating.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan