Zijweg

Zijweg

Rookie
2 jul 2017
3
0
Almere
Beste mensen,

Om me even bekend te maken, mijn naam is Frans en ik heb iets met met oudere motoren. Specifiek met de oudere generatie Honda's, de Bol d'Ors.
Ik heb er nu twee, een CB900F2 uit '83 en m'n laatste aanwinst is een VF1000F2 uit '89.

Vooral die VF is een verslavende fiets. Waar je bijvoorbeeld in een rechterbocht met de CB nooit weet of je op de stoep of op de linker weghelft uit gaat komen en dus continu zit bij te sturen, heb je bij de VF het gevoel dat je in een bocht achterstevoren op de motor kunt gaan zitten en koffie kunt gaan zetten of je kunt gaan scheren, de motor houdt z'n lijn wel.
En dat geluid... wat ik al zei, pure verslaving. *D

De CB is de mooiste fiets, voor z'n leeftijd ziet hij er fantastisch uit. De VF kan ermee door, maar heeft wat gebruikersporen, zoals dat heet.
Over de VF zal ik ook de meeste vragen gaan stellen.

Met vriendelijke groet,
Frans
 
:W Frans
full
succes
:]
Als je ook een icoon wilt of resizen, even hier vragen. :)
full
 
Welkom, zo te zien zo'n beetje dezelfde smaak qua motoren.
Ik heb nu 2 VF1000F2's staan en heb hiervoor zowel een CB900F als een 1100F gehad.
de 900 F was er een uit de eerste serie dus zonder kuip en ik heb er toen een F2 kuip op gezet.
De 1100F super Bol D'or die daarna kwam was voorzien van een imitatie 1100R kuip.
De 1100 heeft het veld geruimd toen ik in 1987 mijn VF nieuw heb gekocht en soms heb ik daar nog spijt van want het waren wel hele leuke motoren. Maar helaas is de schuur niet groot genoeg om er meerdere kwijt te kunnen.
Overigens geen spijt van de koop van die VF, wel spijt van de verkoop van de 900/1100...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan