CB650 verzuipt

Gerdeper

MF'er
1 jan 2013
103
11
Venlo
Goedendag.
Mijn cb650 uit 1981 verzuipt steeds. Als ik de kraan open zet en de motor start, dan pruttelt hij en als ik gas geef slaat ie af.
Als ik dan de kraan dichtdraai, en de motor laat door pruttelen (waardoor het benzine level in de bowl zakt) dan gaat ie na 10 tot 15 sec ineens mooi lopen en kan ik ook gewoon gas geven. De carburateurs zijn gereinigd, dus mooi schoon. Heet eerste probleem was, dat de afsluitnaaldjes van de benzine toevoer niet goed afsloten, waardoor hij benzine bleef krijgen, en daardoor via de overflow de benzine eruit gooide. Ik heb die naaldjes vervangen en dat probleem is verholpen. Verder heb ik de kunststof floaters bekeken en die zijn mooi dicht. Het zijn ook de originele. Heb ook naar de main jet gekeken, of daar nog iets raars mee was. Het zijn echter gewoon de originele, van grootte 92.
Ik zat al te denken, ik moet zorgen dat de floaters dieper komen te liggen, waardoor de benzine toevoer eerder afgesloten wordt. Maar het is toch raar als alles gewoon origineel is?
Heeft iemand ervaring met dit probleem of een oplossing of idee?
Bedankt voor de moeite alvast.
Gr Ger
 
Met naalden bedoelde ik die kleintjes net de rubberen bovenkant. Sorry dat ik niet duidelijk was. En de vlotterhoogte is niet te stellen, want alles is van plastic.
 
Terug
Bovenaan Onderaan