gasschuif opent niet volledig

bramvdb

MF'er
25 jul 2016
54
0
hallo iedereen

ik heb recent ontdekt dat mijn gasschuif niet volledig opent, tenzij ik het stuk waar mijn gaskabel inkomt aan de carburateur maar half indraai.

de gaskabel instellen heeft hier geen effect op, de veer/gasnaald/lipje zit allemaal mooi op zijn plek. wat zou dit kunnen zijn? de gaskabel lijkt ook van de juiste lengte te zijn..

mvg Bram

full
 
Laatst bewerkt:
zie je zelf niet dat de punten die ik aanhaal in mijn laatste post tegenstrijdig zijn ?

zowieso datgene met de "dop" bovenop de carb,
Als je die er maar half opdraait gaat de gasschuif wel verder zeg je, terwijl je dan in principe hetzelfde doet als met de wartel op de gashendel.
Je maakt n.l. de buitenkabel langer t.o.v. de binnenkabel.
 
Laatst bewerkt:
Ik vermoed zomaar dat er een zg snelgas hendel is gemonteerd,waarvan de slag niet groot genoeg is, of dat de gaskabel niet origineel voor deze fiets is,
Je zegt immers dat je het "recent ontdekt hebt", hierdoor maak ik op dat het al zo zit sinds je de motor hebt.
 
Ik ben intussen afgehaakt, dit is zo simpel, hoe kan dat nu een probleem zijn? Het enige wat je hoeft te doen is het gas opentrekken aan de buitenkabel, dan weet je waar het probleem zit. Dat heb je sneller gevonden dan je een topic op MF kan aanmaken.
 
Ik mag aannemen dat dit probleem intussen is opgelost ?
Het lijkt mij duidelijk dat TS een stelnippel mist op zijn gaskabel (aan carburateur zijde en/of aan gashandle zijde) waarmee hij het volledig opentrekken van de gasschuif kan instellen. Niet de vrije slag aanslag.

Als hij de gashandle volledig zou open draaien, en tegelijkertijd met zijn vinger de gasschuif nog verder (genoeg) kan open schuiven, is dat genoeg bewijs dat er geen mechanische beperking in de gasschuif beweging zit, maar dat de kabel te kort is. Precies zoals ik het schrijf.

Als je de gasschuif bij volledig opendraaien van de gashandle niet met je vingers voldoende ver kunt openduwen, zit er boven je gasschuif iets niet goed. Mischien de kabelnippel niet goe (?), veer of wat dan ook.
Dit laatste kan ik me niet voorstellen.

Zou TS zelf niet op dat idee gekomen zijn ?

Edit:
Ik heb z`n berichten eens door gekeken, het is een wonder dat het ding uberhaubt nog weer lopen wil .. ;)

Maar `aldoende leert men , dus zet hem op .. ;)
Antwoord is nee waarschijnlijk.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan