Ducati Multistrada 1200 Topic

Zowww.
Staan we in eens op de voorlaatste plek hierow dus bijna verdwenen. Ffe een schopje omhoog dan maar. Hoe zit het met de andere heren hier? Ook weinig te melden blijkbaar :)
 
Tegen volgend weekend verwacht ik volgende onderdelen:

- Puig touring scherm met spoiler Ducati Multistrada 1200 2015-2017 Puig touring kuipruit + spoiler
l_7624h.jpg


- Ducabike handbeschermers Ducabike Ducati Multistrada 950 1200 Enduro Handguard Protectors
nero_15.jpg

Biedt extra versteviging bij zijdelingse val op de standaard handprotectoren, ik kan het weten want mijn maat heeft men multi zo laten vallen met afgebroken protectoren als gevolg...

- Brembo Serie Oro remschijven vooraan Serie Oro Floating Disc | Discs | Premium | Motorcycle Brakes Configurator
78B408A4_Brembo_Serie_Oro_Brake_Rotors_Disk_Disco_Freno.jpg

Aan €350 voor een paar mag ik niet klagen, en hopelijk lost dit mijn vibratie probleem op.


En zal tegen dan ook uitkijken naar het Touratech comfortzadel....
dsc_0123-jpg.86361

Wel prijzig...maar ik lees goeie dingen hierover en ik moet echt een beter zadel, want na 2u heb ik werkelijk pijn.

En misschien ook de LED pinkers :)
569849d1435460995-have-you-installed-led-rear-indicators-2015-dvt-led-lights-7.jpg

569841d1435460991-have-you-installed-led-rear-indicators-2015-dvt-led-lights-6.jpg

Voor nog geen 100 euro vind ik dat nog meevallen, alleen spijtig en raar dat zulke pinkers niet standaard op de Multi zaten....
 
I.d.d. moeilijk te snappen dat men op zo'n fiets wel full LED lampen zet ... behalve de achterste knipperlichten... Ik heb er intussen daar ook de Ducati LED-lampen zitten. Ziet er een stuk beter uit.

Verder i.d.d. weinig te melden. Hij doet ut gewoon de laatste tijd. :) :]

Ben binnenkort wel aan nieuwe remblokken toe. Wat ik na 12.000km wel vrij vlot vind ...
 
E-riko..Je blijft aardig bezig met de mts.

Puig heb ik ook maar dan zonder dat kleine schermpje bovenop.Was wat bang? daar bij regen last van te hebben ivm zicht op de weg.

Handguards ..Deze die jij hebt zijn mooi .
Ik heb icm nog wat anderen de Barkbusters genomen die staan in besteling nu :

Two Point Mount - Barkbusters

Buddyseat : De mijne wil ik wat harder wslijk binnenkort eerst even hier in de buurt eens gaan kijken naar een adresje waar dat kan.

Leds achter..idd wat vreemd dat deze er standaard niet op zitten.
 
Laatst bewerkt:
Jes!!!
Trillingsprobleem gelukkig opgelost met nieuwe schijfkes te steken!
Wat initieel gedacht werd door mechanicien, klopte, rechter remschijf had een deukje in het middengedeelte, en de bout waarmee het voorwiel vastzat, had ook een kras, vermoedelijk heeft de moto een stoot gehad of omver gevallen op een gegeven moment.

Trouwens, Moto Adept in Herne, toppie vent!

Die nieuwe Brembo schijfkes
IMAG0919.jpg

IMAG0922.jpg

Screenshot_20170630-183804.png


Eind goed al goed..nada trillingen, ik weer verliefd :)

Heb wel een OEM linkerremschijf op overschot, 12.000km op de teller:
IMAG0923.jpg

IMAG0925.jpg

IMAG0926.jpg


Moest iemand interesse hebben, of iemand kennen, shoot.
Zou blijkbaar +300 euro zijn voor 1 OEM schijf:eek:

Tis dus voor een 2015+ Multistrada S (vermoedelijk compatibel met andere Duc modellen)
 
Weer enkele (prijzige) updates..
Comfortzadel + LED pinkers.

IMAG0930_LI.jpg

IMAG0931_LI.jpg

IMAG0929_LI.jpg

IMAG0932_LI.jpg

IMAG0933.jpg


Nu nog wachten op mijn Ducabike handbeschermers en Puig touring scherm...en dan is ie 100% af!
 
Hmmm, heeft iemand weet van deze 2 recalls, eventueel via hun dealer?
Het betreft wel een SAFETY ISSUE.

Heb het van de FEMA website via facebook.

Motorcycle recalls - FEMA
https://ec.europa.eu/consumers/cons...415/17&exclude_search_term=0&search_year=2017
https://ec.europa.eu/consumers/cons...868/17&exclude_search_term=0&search_year=2017

Ik citeer:
Rear shock may brake under heavy load

And defect in the fuel tank could lead to fuel leakage at the fuel level sensor retaining ring nut, with a risk of fire if the leaking fuel comes into contact with a hot surface.


Hmmmmm...ik contacteer effe mijn dealer hierover
 
Ik zal me hier even aanmelden. Ik ben sinds een aantal uren zo goed als eigenaar van een Multistrada Pikes Peak van 2011.
Hiervoor reed ik een Triumph speed triple R en een Yamaha XJR1200. Beide gaan nu de deur uit en de Multistrada vervangt ze. Ik ben heel benieuwd of we vriendjes gaan worden }) de eerste proefrit voorspeld veel goeds in iedergeval.

De motor heeft pas een 24.000 beurt gehad. Echter staat er in het scherm -600 desmo service. Is deze dan nog niet gereset of is er sindsdien 600 mee gereden? Is het eventueel self te resetten?

Nou lees ik ook in het allereerste topic over standaard hvv? Klopt dit? Tijdens de proefrit helaas vergeten te vragen. O-)

Tijd voor wat foto's:

A373EA80-A5E0-475E-BAD4-4C260C235FA6_zpsxlusl5nm.jpg

F91C1A04-6A8E-4083-B42D-EE87E9FE11CE_zps0jw6pux0.jpg
530FACC6-2537-4635-8BB3-6F6EE06D897F_zpsbreyubim.jpg



Ik ben er erg blij mee *O* *O* vrijdag overschrijven en ophalen :]
 
Gefeliciteerd. Dan is je kilometerstand nu nog geen 24.000. Dan pas kunnen ze hem resetten. Hv verwarming kun je aanzetten met de startknop als de motor loopt (als het erop zit). Factuur erbij van de desmobeurt? Bandjes als ze op zijn vervangen voor Angel GT of Scorpions 2. Passen net ff beter bij de fiets.
 
Hmmm, heeft iemand weet van deze 2 recalls, eventueel via hun dealer?
Het betreft wel een SAFETY ISSUE.

Heb het van de FEMA website via facebook.

Motorcycle recalls - FEMA
https://ec.europa.eu/consumers/cons...415/17&exclude_search_term=0&search_year=2017
https://ec.europa.eu/consumers/cons...868/17&exclude_search_term=0&search_year=2017

Ik citeer:
Rear shock may brake under heavy load

And defect in the fuel tank could lead to fuel leakage at the fuel level sensor retaining ring nut, with a risk of fire if the leaking fuel comes into contact with a hot surface.


Hmmmmm...ik contacteer effe mijn dealer hierover

Een achterschokbreker die vanzelf remt bij belading :?

Bizar probleem :P
 
Ik zal me hier even aanmelden. Ik ben sinds een aantal uren zo goed als eigenaar van een Multistrada Pikes Peak van 2011.
Hiervoor reed ik een Triumph speed triple R en een Yamaha XJR1200. Beide gaan nu de deur uit en de Multistrada vervangt ze. Ik ben heel benieuwd of we vriendjes gaan worden }) de eerste proefrit voorspeld veel goeds in iedergeval.

De motor heeft pas een 24.000 beurt gehad. Echter staat er in het scherm -600 desmo service. Is deze dan nog niet gereset of is er sindsdien 600 mee gereden? Is het eventueel self te resetten?

Nou lees ik ook in het allereerste topic over standaard hvv? Klopt dit? Tijdens de proefrit helaas vergeten te vragen. O-)

Tijd voor wat foto's:

[afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]


Ik ben er erg blij mee *O* *O* vrijdag overschrijven en ophalen :]

Mooi :)
 
Gefeliciteerd. Dan is je kilometerstand nu nog geen 24.000. Dan pas kunnen ze hem resetten. Hv verwarming kun je aanzetten met de startknop als de motor loopt (als het erop zit). Factuur erbij van de desmobeurt? Bandjes als ze op zijn vervangen voor Angel GT of Scorpions 2. Passen net ff beter bij de fiets.
Thxs voor de tips. En ja boekjes en facturen erbij.
Ik heb contact gehad met de huidige eigenaar en de HVV is aanwezig hoor. En het klopt dat hij nog niet op de 24000km staat. Kan je de reset zelf uitvoeren? Meerdere knoppen tegelijk inhouden ofzo?

Kan niet wachten tot het vrijdag is :]
 
Laatst bewerkt:
Thxs voor de tips. En ja boekjes en facturen erbij.
Ik heb contact gehad met de huidige eigenaar en de HVV is aanwezig hoor. En het klopt dat hij nog niet op de 24000km staat. Kan je de reset zelf uitvoeren? Meerdere knoppen tegelijk inhouden ofzo?

Kan niet wachten tot het vrijdag is :]

Aanduiding Desmo-onderhoud kan enkel de dealer resetten volgens mij ;)
 
Gisteren naar Arnhem gereden, local wildlife gaan bezoeken :) en na 2u30 rijden kan ik wel zeggen dat het comfortseat een verbetering is...moet ook sinds die een klein fortuin kost.

Ondertss mijn Ducabike onderdeeltjes geïnstalleerd
IMAG0970.jpg

IMAG0971.jpg

IMAG0972.jpg

IMAG0973.jpg

IMAG0974.jpg

IMAG0955.jpg

IMAG0965.jpg

IMAG0967_LI.jpg

IMAG0968_LI.jpg



Na 3 weken wacht ik nog steeds op mijn Puig touring scherm bij de dealer....
 
Laatst bewerkt:
Lijkt me erg hoog zitten zo :?

Ik heb mijn Garmin gemonteerd op het balhoofd een RAM bolletje op een van de vier bouten van de stuurklem en perfecte plek. Via de vorige hoofdstukken het geschakelde stekkertje gevonden aan de linker zijde. Ook dit werkt perfect.

Vandaag ook een Givi koffer gemonteerd. Op de base plate heb ik ook een ( tankring) gemonteerd.
Zo kan ik lekker makkelijk een daypack meenemen ipv de hele koffer *O*
Vandaag ook een heerlijke rit gemaakt van 150km. Wat een beest!!! Ik ben nog wel even zoekende qua voorkeur instelling.
Duo gebruik met koffer en de touring modus is tot nu toe het lekkerste rijden.

Alleen nou heb ik een schokkerige rem -O-
Ik heb net even nieuwe remblokken besteld. Deze zijn namelijk bijna op.
Misschien dat dit verbetering brengt?

Is dit een bekent euvel? Ik las net hetzelfde verhaal bij e-rico :$
 
Die hoogte is perfect hoor.

Staat niet in het zicht van je display zoals bij een montage op de stuurklem en vooral de gps zweeft als het ware net onder ooghoogte, waardoor je niet met je hoofd naar beneden moet kijken, enkel effe je ogen bewegen.
Dus veel veiliger.

En je behoud nog een perfect zicht op de weg over de gps heen.
Eigenlijk is dit gelijkaardig aan de plaatsing van wat je ziet bij Heads Up displays in moderne auto's...

Mijn Navihalter is gelijkaardig.

Foto's.
Eerst toen ik de moto huurde vorig jaar, gps op balhoofd op stuurklem.
Daaronder zoals ik hem nu heb op de mijne, met Navihalter.
Schermopname_599.png

Schermopname_600.png


Zou niet meer anders kunnen!
 
Alleen nou heb ik een schokkerige rem -O-
Ik heb net even nieuwe remblokken besteld. Deze zijn namelijk bijna op.
Misschien dat dit verbetering brengt?

Is dit een bekent euvel? Ik las net hetzelfde verhaal bij e-rico :$


bij mij waren het onder specifieke omstandigheden

Hoge snelheden en middelmatig-hard remmen.
Achteraf bleek mijn linkerschijf beschadigd door val of dergelijke, ik had een deuk in het middengedeelte.

Als je enkel bij lage snelheden trillingen ervaart, zijn dat normaal gezien kenmerken van gebogen schijven.
 
E-riko..mooie gadgets gekocht.

Arnhem..dan zat je ongeveer 25 km bij mij vandaan.
Vlgde keer ffe melden misschien dan kunnen we iets afspreken indien je dat leuk vindt.
Nu zaten we in de Eifel dus had sowieso niet gekund dan.
Eifel met de auto overigens..Tennisarm icm met rugpijn dus ffe geen motorrijden.


Navigatiehouder is van Engimoto.
Schijnt wel okee te zijn wat ik lees bij de feesboekgroep.
Beetje trillen dacht ik maar ik hoor graag jouw ervaring binnenkort.
Wil eigenlijk de Ducati houder maar nog steeds niet leverbaar dus dan wordt het misschien toch de Engimoto.

gr driver
 
Terug
Bovenaan Onderaan