Chinese motorscooters

hallo,nimrodthehunter hier uit beveren belgie.ik heb me onlangs een yiying yy250t aangeschaft uit 2011 met 5577km op de teller.zaaaaaaaaaaaalig om mee te rijden.echter heb ik er bijna geen info over dus hier een paar vragen...hoeveel gaat er in de tank,welke olie moet er op en wat is het doel van dat'vijsje links net bovenolievuldop?om de hoeveel kms dient er transmissie olie op gedaan te worden?en kan ie worden opgedreven?want die in canada gaan wel 150/uur!dan heb ik een mooie kruissnelheid van 120/uur.thx and grtz
 
Hoi nimrodt,
Hier een paar dingetjes die in de gaten moet houden,de benzinepomp een betere vervanger kost rond de €25,- werking thermostaat /koeling eventueel een schakel tussen plaatsen.Het contact steker blokje van het alarm beter bevestigen en tegen vuil en vocht beschermen.
Bevestiging van het contractslot controleren .
Zorgen dat je een hoofdzekering bij je hebt.
Succes met de scoot .
 
Hi,

ik ben zelf niet echt een fan van een chinees motorscooter; echter heb ik wel mooi vergelijkings materiaal.

Mijn collega en ik gebruiken beide een scooter voor woonwerk verkeer.Beide scooter waren net niet nieuw meer toen we het kochten. Ik heb een sixteen en hij een chinees yamaha vino 50 kloon ( santini oid ?? merkloos ).

ik heb nu bijna 24000 km gereden op de sixteen en hij 14000km op de chinese scooter.
mechanisch heeft hij minder problemen gehad ( nog niets kapot op lekke banden na), de sixteen had al een nieuwe brandstofpomp nodig voor de 14000km. Daar wint de chinees wel een punt.

We rijden beide ook in de winter met pekel. De chinees was er en der chroom, nu niet meer. Ook is de plastic vrij bros ( er en der zit er ducktape op, geen valschade.. gewoon doorgescheurd). De sixteen daarintegen ziet er nog vrij nieuw uit; alleen de uitlaat roest de rest valt reuze mee. De kappen kunnen ook tegen een stootje ( 2 x omgewaaid tijdens de afgelopen code rood stormen van 2013 . Schade : een klein stukje lak van 3mm bj 2mm is eraf gesprongen ) .

Conclusie : motorisch zijn ze dus niet helemaal slecht; echter kwaliteit van metaal en plastic is niet heel hoog . Wel moet ik vermelden dat de chinees 600 euro heeft gekost ( de sixteen 3 x zo veel bijna )
 
Mooi vergelijk. Dat plaatst het weer aardig in perspectief. Kun je ook iets over het verbruik zeggen?

de sixteen reed 1 op 22/25 hij wordt wel steeds zuiniger: 1 op 27/29 nu ( ik heb een burgman 200 brandstofpomp erin nu, zal het hiedoor komen ? beter inspuitvermogen? )

de chinees wordt 1 x in de week afgetanked ( 5€ .. 2x 11 km per dag ong) wel verbruikt het veel olie
 
Laatst bewerkt:
Hoi nimrodt,
Hier een paar dingetjes die in de gaten moet houden,de benzinepomp een betere vervanger kost rond de €25,- werking thermostaat /koeling eventueel een schakel tussen plaatsen.Het contact steker blokje van het alarm beter bevestigen en tegen vuil en vocht beschermen.
Bevestiging van het contractslot controleren .
Zorgen dat je een hoofdzekering bij je hebt.
Succes met de scoot .
ah ja,ok.thx vo de info.tot hier toe nog géén noemenswaarige probs.waar zitten de zekeringen eigenlijk?
 
Hallo Oma! :W

een beetje uit verveling en een beetje uit nieuwsgierigheid ben ik eens geen speuren naar Chinese motorscooters en kwam toen deze tegen;
2016 Hot Sell High Performance Petrol Motorcycle/ City Sport Gas Motorcycle/ Scooter/ - Buy Sport Motorcycle 50cc,150cc Gas Scooter Motorcycle Style,200cc Sport Motorcycle Product on Alibaba.com

Deze vind ik er toch serieus goed uit zien. :Y
Voorzien van het bekende GY6 blokje moet onderhoud geen (duur) punt zijn.
Maar kan het verder wat zijn voor dat geld?
 
Het is net zoals met Svetlana die zichzelf aanprijst in een contactadvertentie.
Ze zien er, als je snel kijkt, leuk uit met hier en daar een ruw randje.
Ze komen uit de gebruikelijke achterstandspositie, waardoor je hoopt dat ze tevreden met je zijn en het onderhoud goedkoop zal uitpakken.
In het begin zal je er lekker op los kunnen gaan, maar hoelang duurt de pret? Wat verwacht je zelf ervan?

Maar het kan ook heel goed uitpakken! Moet je wel eentje kiezen uit een betrouwbare familie fabriek!
 
Laatst bewerkt:
Haal een container van die scooters hierheen. Kom je vast wel weer vanaf.

Daar zit denk ik wel het verschil tussen bromscooter publiek en die van motorscooters.
In Nederland rijden inmiddels hele volksstammen op chinese bromscooters maar de motorscooters zie je nog niet veel.
Ik vraag me af hoe lang het duurt voor je die container leeg verkocht hebt :/
 
Die scooters zien er wel gewoon uit als een Kymco en niet zo plastic-achtig als voorheen.
Die 250 cc scooter zou wel bruikbaar zijn voor dagelijks gebruik neem ik aan.
 
Het is net zoals met Svetlana die zichzelf aanprijst in een contactadvertentie.
Ze zien er, als je snel kijkt, leuk uit met hier en daar een ruw randje.
Ze komen uit de gebruikelijke achterstandspositie, waardoor je hoopt dat ze tevreden met je zijn en het onderhoud goedkoop zal uitpakken.
In het begin zal je er lekker op los kunnen gaan, maar hoelang duurt de pret? Wat verwacht je zelf ervan?

Maar het kan ook heel goed uitpakken! Moet je wel eentje kiezen uit een betrouwbare familie fabriek!
_O- _O- :}
 
In het begin zal je er lekker op los kunnen gaan, maar hoelang duurt de pret? Wat verwacht je zelf ervan?

Volgens mij moet je het zien als een wegwerp product. Je doet er een jaar of 4 mee en daarna gooi je hem weg. De vraag is met hoeveel dure verrassingen je in die tijd te maken krijgt. :/
 
Bij 'our services' kan je zien dat hij van de rdw hier de weg op mag.
Eerst zien, dan geloven. Chinezen claimen nogal makkelijk van alles namelijk.
Op de foto's ziet het er in ieder geval allemaal mooi uit, dat wel. Bijna te mooi om waar te zijn eigenlijk voor die prijzen, die dingen kosten bijna niks.
 
maar er niemand is die uit ervaring kan spreken.
Dat is inderdaad merkwaardig.
Ik shop in een andere klasse maar zou ik in de markt zijn voor een lichte low budget motorscooter zou ik het zeker proberen, mits de verkoper zou kunnen garanderen dat een NL kenteken inderdaad mogelijk is (wat ik betwijfel).
 
Hier een Honda Ruckus clone

Leuk, maar die wordt net zoals enkele Burgman clones al jaren verkocht in NL, door handelaren geïmporteerd.
De vraag is of het nog lukt ze nu te importeren, of ze aan de Europese emissiestandaard voldoen.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan