Renovatie '74 Enfield Bullet 350

Of op het aanbod van Hans in gaan.. ;)

Heb ik je genoeg info gegeven over de dieselombouw?
 
Als je in de buurt van Amerongen woont mag je ook langs komen dan help ik wel even.
Of idd. Het frame van Hans nemen maatr dan moet je het chassis nummer aanpassen.
 
Een stalen frame laten richten is echt niet zo duur hoor.
Ik was na de aanrijding met een compleet uit het lood balhoofd iets van 150 euro kwijt 6 jaar geleden.
Bel eens voor info;

M.R. Bolder
Loilseweg 2 - 6942 DA Didam
Tel./Fax (0316) 223722
 
Laatst bewerkt:
Daar kan je niet voor sukkelen nee :)

Bij nadere inspectie van het frame blijkt er toch wel wat meer aan de hand. Het stepje van de passagier is afgebroken geweest en er opnieuw aangebakken.
De lasnaad van de buis vooraan is zo slecht gelast dat dit zelfs niet in India kan gedaan zijn. Vermoedelijk is daar ook een hobbylasser aan begonnen.
Het frame is ook duidelijk herspoten, dit was vroeger rood.

Het motorbloknummer B0299 komt ook niet overeen met het framenummer B/126403/4B.

Ik vermoed dus dat deze Enfield een samenraapsel is van meerdere Enfields. Met een frame dat is opgelapt en herspoten.

Ik kan dus met een gerust hart een diesel gaan bouwen, aangezien het waardevolle van een originele oldtimer behouden niet meer van toepassing is :)

full

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Een stalen frame laten richten is echt niet zo duur hoor.
Ik was na de aanrijding met een compleet uit het lood balhoofd iets van 150 euro kwijt 6 jaar geleden.
Bel eens voor info;

M.R. Bolder
Loilseweg 2 - 6942 DA Didam
Tel./Fax (0316) 223722

Bedankt voor de tip. Ik kom uit het midden van Vlaanderen, dus dat is wel even rijden. Dat geld wil ik er wel aan geven.

Heb geprobeerd om het zelf te richten, zo zacht is die hoofdbuis niet hoor :) Ik krijg er geen beweging in.

Ik heb het frame netjes kunnen oplappen, enkel de knik moet er nog uit. Zo kan ik het originele frame toch bewaren en heb ik straks geen problemen als ik hem opnieuw moet inschrijven. Als iemand zich geroepen voelt om me er bij te helpen of een goedkoop adresje in belgië weet, laat maar iets weten!
 
Als ik dit lees dan krijg ik steeds meer zin om een diesel enfield te bouwen.
Mijn eigen 350 laat ik lekker zoals hij is. Maar gewoon iets voor erbij.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan