Het Honda CB(F)500 (Twin) Topic - Deel 7

Ik mag mij hier dan ook officieel melden. Nieuwe eigenaar van een CB 500 uit 2001 met 8756 op de teller van de eerste eigenaar overgenomen. Aanschafnota, onderhoudsfacturen, handleiding, gereedschapsetje, reservesleutels zijn werkelijk nieuw. Stond al die tijd stil en was iemand die helaas kampte met gezondheidsproblemen.

Heb nog niet veel foto's maar hier alvast een sneak peak;

28718hy.jpg


Wil wel de knipperlichten vervangen want deze zijn echt lelijk. Iemand nog aanraders?
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd met jouw aanwinst. Ik heb geen verstand van kleinere knippers , maar check vooral het bouwjaar van jouw banden.(DOT-code zie zijkant banden).
Kans bestaat dat het nog de eerste exemplaren zijn. Profiel vaak nog prima maar intussen 16 jaar oud !!. Onveilig.
 
Thanks James Bond. Banden was het eerste waar ik naar keek, deze zijn vorig jaar vervangen. Verder heeft hij ook vorig jaar een beurtje gehad dus dat zit wel snor. Voor mezelf ga ik wel even olie vervangen en filters.
 
Dat is wel een heel fraaie, gefeliciteerd! De mijne heeft iets meer ervaring :')

Ik heb er kleine aftermarket knippers op zitten, maar heb wel het idee dat dat door automobilisten die niet goed opletten niet altijd gezien wordt. Terwijl er toch 23W lampjes in zitten. Dat gaat je met die originele niet gebeuren denk ik.
 
Ik mag mij hier dan ook officieel melden. Nieuwe eigenaar van een CB 500 uit 2001 met 8756 op de teller van de eerste eigenaar overgenomen. Aanschafnota, onderhoudsfacturen, handleiding, gereedschapsetje, reservesleutels zijn werkelijk nieuw. Stond al die tijd stil en was iemand die helaas kampte met gezondheidsproblemen.

Heb nog niet veel foto's maar hier alvast een sneak peak;

[afbeelding]

Wil wel de knipperlichten vervangen want deze zijn echt lelijk. Iemand nog aanraders?

Mooie beginners fiets. Zag hem staan op het net. Was me net voor. |(
Suc6 ermee.
 
Ik mag mij hier dan ook officieel melden. Nieuwe eigenaar van een CB 500 uit 2001 met 8756 op de teller van de eerste eigenaar overgenomen. Aanschafnota, onderhoudsfacturen, handleiding, gereedschapsetje, reservesleutels zijn werkelijk nieuw. Stond al die tijd stil en was iemand die helaas kampte met gezondheidsproblemen.

Heb nog niet veel foto's maar hier alvast een sneak peak;

[afbeelding]

Wil wel de knipperlichten vervangen want deze zijn echt lelijk. Iemand nog aanraders?

Gewoon orrigineel houden man. Gaat dat ding nou niet verneuken. Als je hem orrigineel houd is ie later ook meer waard. Dan dat aan bedrading geknutsel. :N
 
Dat is wel een heel fraaie, gefeliciteerd! De mijne heeft iets meer ervaring :')

Ik heb er kleine aftermarket knippers op zitten, maar heb wel het idee dat dat door automobilisten die niet goed opletten niet altijd gezien wordt. Terwijl er toch 23W lampjes in zitten. Dat gaat je met die originele niet gebeuren denk ik.


Ja, zoiets vind je nooit mee!!!
 
Heb je toevallig een foto van jouw knippers?
Nee, en ben nu ook niet bij de motor in de buurt. Ze lijken een beetje op deze: Booster Mini R.A.W. 3000 (paar)

Zaten er al op toen ik hem kocht dus weet niet wat voor merk het is. Er staat niets op dat weet ik wel. Het is een ramp om de lampjes te vervangen in die kleine k*tbehuizing die ook nog eens van waardeloos materiaal gemaakt is. Hou je richtingaanwijzers origineel en zorg dat je ze gaat waarderen. *D *D
 
Wat houden jullie voor kilometrage aan met de oliewissel? Heb er nu de olie van Louis in zitten en die is na 7k behoorlijk donker geworden. Tijd om te wisselen of er nog mee doorrijden tot aan de 12k?
 
Laatst bewerkt:
Mooie beginners fiets. Zag hem staan op het net. Was me net voor. |(
Suc6 ermee.

Ah, helaas voor jou en geluk voor mij :P. Thanks!

Gewoon orrigineel houden man. Gaat dat ding nou niet verneuken. Als je hem orrigineel houd is ie later ook meer waard. Dan dat aan bedrading geknutsel. :N

Nee, en ben nu ook niet bij de motor in de buurt. Ze lijken een beetje op deze: Booster Mini R.A.W. 3000 (paar)

Zaten er al op toen ik hem kocht dus weet niet wat voor merk het is. Er staat niets op dat weet ik wel. Het is een ramp om de lampjes te vervangen in die kleine k*tbehuizing die ook nog eens van waardeloos materiaal gemaakt is. Hou je richtingaanwijzers origineel en zorg dat je ze gaat waarderen. *D *D


Denk inderdaad dat ik ze maar ga leren waarderen en origineel ga laten. Enige wat mij wel irriteert en flink ook zijn de foute gouden velgen. Met zilvere velgen vind ik hem veel mooier uitzien:

mcb5_20033ra-01.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wat houden jullie voor kilometrage aan met de oliewissel? Heb er nu de olie van Louis in zitten en die is na 7k behoorlijk donker geworden. Tijd om te wisselen of er nog mee doorrijden tot aan de 12k?
Heb intussen maar olie+filter besteld. Zal maar een beetje goed zijn voor de CB.
 
Weer bij Louis. De huismerk olie en natuurlijk een filter.
Als je ze niet hebt liggen kun je daar ook koperen pakkingringen bestellen.
Nog nooit olie ververst? Vergeet de opvangbak niet. Dat is veel handiger dan kliederen met een afwasteiltje.
 
Laatst bewerkt:
Nog nooit olie ververst van een motor maar wel van auto's dus heel onbekend is het niet. Voor auto's ken ik alle sites maar voor motoren moet ik nog even op onderzoek uit.
 
In het eerste bericht staat een link naar een howto speciaal voor onze motoren. De foto's doen het helaas niet meer maar de tekst zegt al veel. Als je weet hoe het moet is het heel eenvoudig.
 
Ah top! bedankt.

Weet iemand waar de thermostaat zit bij de CB500 en of hij makkelijk te vervangen is? Rijdend kom ik niet op de 90 graden maar stilstaand wel.
 
Als je de tank eraf haalt kijk je recht op het thermostaathuis. Ik weet niet waar de 90 graden zit op de wijzer, maar het klopt wel dat de CB geen heethoofd is. Krijg hem zelfs met langere tijd stapvoets door de stad rijden terwijl het 30 graden is niet in het rood. Dus het hoeft niet zo te zijn dat je thermostaat kapot is.
 
Bij mij blijft hij constant tussen het witte blokje en de streep hangen:

fetch.php


Enkel bij stilstand (zo een 10-15min) dan staat hij weer in het midden van het gehele bereik.
 
Als het buiten niet 20+ graden is is dat bij mij net zo. Ik denk dat je je niet ongerust hoeft te maken.
 
Normaal rij en schakel ik altijd braaf. Laatst over bochtige achterafwegen de CB flink laten werken, zeg 80 in de 2e versnelling. Dan is het toch opeens een leukere fiets dan ik altijd dacht te hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan