Honda Hornet CBR600 valt uit tijdens rijden

pamik17

Rookie
6 jul 2017
14
0
Mijn Honda Hornet CBR600 valt uit tijdens rijden, na ca 100km (na de tankbeurt) valt de motor uit. Gebeurd als ik gas wil geven om snelheid te maken (niet bij het schakelen). Ook voor een stoplicht op kruising valt hij direct uit. Wel raar dat het bij de eerste 100km niet gebeurd.

Heb al de luchtfilter en bougies vervangen (was toch nodig). Na enkele tips al geprobeerd om de tankdop eraf te halen omdat de tank misschien vacuüm zou trekken, ook dit werkte niet.

Ik weet niet wat het is maar het is wel erg irritant als je weer eens aan het rijden bent en hij valt uit.
Iemand hier ook last van of weet iemand misschien een oplossing hiervoor?

gr Patrick
 
begin nu eens gewoon met de tank vol te doen en hem gewoon te laten leeglopen. kijken hoeveel liter er uit is als je hem op reserv moet zetten, en dan kijken of hij volledig leeg loopt.

als hij de eerste 100km normaal rijdt, zal er echt niets mis zijn met de carbu's
 
begin nu eens gewoon met de tank vol te doen en hem gewoon te laten leeglopen. kijken hoeveel liter er uit is als je hem op reserv moet zetten, en dan kijken of hij volledig leeg loopt.

als hij de eerste 100km normaal rijdt, zal er echt niets mis zijn met de carbu's

is al gebeurd. tank en kraan zijn eraf geweest tijdens het vervangen van de luchtfilter en bougies.
 
Het www zegt 16 liter tank. Ik weet niet hoeveel officieel reserve is, maar zeg 4 liter, dan is dat 12 op 200 km. Of als Honda veel reserve heeft genomen 5-6 liter dan wordt het 10-11 op 200, dat is vrij redelijk.

Anyhow, wel stationair met een beetje choke, uitvallen bij gasgeven ....

Je zou eens de tank leeg kunnen laten lopen en de carburateurs drainen en dan de zaak vullen met verse benzine. Als dat al niet gebeurt is na het monteren van de nieuwe filters.

Daarna lijkt het op een carburateur probleem, verstopping, vlotter niet goed?? Loopt ie trouwens wel mooi op alle vier de cilinders?


dit is al gebeurd bij het vervangen van de luchtfilter en bougies. hij loopt wel mooi op de 4 filters. canorateur en vlotter blijken goed te zijn, heeft ie gecheckt
 
dit is al gebeurd bij het vervangen van de luchtfilter en bougies. hij loopt wel mooi op de 4 filters. canorateur en vlotter blijken goed te zijn, heeft ie gecheckt

Let op nu twijfel ik.

Ik heb het over de filters IN de tank die de benzine filteren voordat deze door de kraan loopt. Ik heb het NIET over de luchtfilters.
 
Je hebt het over 100Km ..
Is dat elke keer 100Km aan een stuk, of ook als je een paar keer 10 -20 of andere korte stukjes heb gereden dat er dan bij +/_ 100 km plotseling een uitval is...

Je hebt het n.l over een directe uitval zonder stotteren of inhouden, dat is voor mij geen teken van brandstofproblemen ( op een carb fiets iig)
 
Je hebt het over 100Km ..
Is dat elke keer 100Km aan een stuk, of ook als je een paar keer 10 -20 of andere korte stukjes heb gereden dat er dan bij +/_ 100 km plotseling een uitval is...

Je hebt het n.l over een directe uitval zonder stotteren of inhouden, dat is voor mij geen teken van brandstofproblemen ( op een carb fiets iig)

is als de km stand ongeveer 100 is. maakt niet uit in hoeveel delen.
 
Sowieso knap 16.5 + 3.5 liter in een 19 liter tank. Weet je zeker dat je oom dit gemeten heeft?

Edit: lees zelfs hier dat het een tank van 16 a 17 liter betreft?
 
Laatst bewerkt:
Dat zou dan een verbruik van 1 op 6 moeten zijn. Lijkt mij sterk.

Ja als ik hem dan op reserve zet dan start ie weer en rijd ie wel weer door, slaat wel snel af bij stoplichten en kruisingen daarna. Maar dat klopt wel hij rijd dan wel weer.

als de motor uitvalt na 100km, en weer verder rijdt als je hem op reserve zet ... wat lijkt jou dan sterk ?
 
Ik denk dat we het op dat punt wel eens zijn Jambros. Wat mij sterk lijkt is dat een 600cc motor 1 op 6 rijdt terwijl hij makkelijk 1 op 15 moet halen. Dan moet er toch echt iets anders mis zijn dan de brandstof toevoer. Of er is lekkage of iets degelijks of oom heeft de tank niet (goed) gemeten en is inderdaad het filter binnen in de tank deels verstopt
 
Het is een Honda Hornet CB600F zwart uit 2000. na ong 100km begint hij met uitvallen, dan is de tank half leeg/vol ongeveer. zon liter of 8/9 gaat er dan bij.
Is het nou een cbr600 of een hornet cb600f ?
Als het een hornet is van rond 2000 dan zit er niet zo'n grote tank in als je denkt. Maar dan is 100 km nog steeds erg weinig. Ik rij meestal 160km voor hij op de reserve moet. Dus als dat bij 100km is dan rij je wel heel onzuinig.
Wat je kan proberen is als het probleem optreed:
- op de reserve zetten -> doet hij het dan tank je hem niet vol genoeg of je rijdt enorm onzuinig.
- benzine dop eraf en erop. -> doet hij het dan zit je tankontluchting verstopt. Maar dan zou je het probleem vermoedelijke al eerder krijgen.
 
Is het nou een cbr600 of een hornet cb600f ?
Als het een hornet is van rond 2000 dan zit er niet zo'n grote tank in als je denkt. Maar dan is 100 km nog steeds erg weinig. Ik rij meestal 160km voor hij op de reserve moet. Dus als dat bij 100km is dan rij je wel heel onzuinig.
Wat je kan proberen is als het probleem optreed:
- op de reserve zetten -> doet hij het dan tank je hem niet vol genoeg of je rijdt enorm onzuinig.
- benzine dop eraf en erop. -> doet hij het dan zit je tankontluchting verstopt. Maar dan zou je het probleem vermoedelijke al eerder krijgen.

Per ongeluk een extern filtertje in de brandstof slang van tank naar carburateurs gezet? Daar wil nog wel eens lucht in blijven zitten. Bij onvoldoende druk door zwaartekracht (dus als je tank half leeg is) geeft die lucht zoveel weerstand dat er niet genoeg benzine meer door kan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan