KTM LC4: Teil fünf - Team Seacow still going!

Zaterdag nieuwe fiets opgehaald, in overleg met het thuisfront toch iets meer geld mogen uitgeven. 950 sm dus uit 2006, ziet er nog goed uit en loopt als een gek. Vanaf nu dus te vinden in het lc8 topic :W

1499515983095_zpsnm7s74ig.jpg
 
Laatst bewerkt:
Misschien het topic op dopen tot "team dinosaur". Mijne is ook weg '( Ik blijf natuurlijk wel meelezen voor ongevraagd advies, betweterigheid en achteraf oplossingen :W

Ps volgens mij is Hajecbr ook niet meer van de partij zag de motor op mp voorbijkomen
 
Mooi ding! Ik twijfel zelf ook al een tijdje om over te stappen naar t grote broertje, de 950. De 640 leent zich toch niet echt voor weekendjes weg als je er eerst over de snelweg naar toe moet haha.
 
Mooi ding! Ik twijfel zelf ook al een tijdje om over te stappen naar t grote broertje, de 950. De 640 leent zich toch niet echt voor weekendjes weg als je er eerst over de snelweg naar toe moet haha.
Je hebt een bak meer vermogen onder je kont en de versnelling zijn langer, dus rijdt stuk beter. 180 km naar huis gereden, wil je veel kilometers doen dan zou ik er wel zo'n ruitje op zetten, aan 130 vang je toch echt veel wind. Tank is ook veel breder waardoor je meer met je benen uit elkaar zit en meer wind vangen, was op een gegeven moment toch even zoeken naar een lekkere houding.
 
De mijne is ee nog wel maar misschien na reparatie switchen naar een SM die beter tegen wheelies kan :X

Niets kan tegen te lange stijle wheelies. Maatje hier heeft een YZ450F gekocht uit 2012 van een "wheelyboy" maar heeft er weinig plezier van. Hij heeft nu de komplete motor gereviseert en voor vering ook. Binnenkort gaat hij weer eens kijken of zijn brommer nu wel wil blijven lopen tijdens het crossen.

Alles gaat, staat en valt met onderhoud wat er gedaan is. Type, merk maakt niet veel uit.
 
Mooi ding! Ik twijfel zelf ook al een tijdje om over te stappen naar t grote broertje, de 950. De 640 leent zich toch niet echt voor weekendjes weg als je er eerst over de snelweg naar toe moet haha.

Klopt, maar ik zou niet graag een 950 los laten in het terrein. Ik kan nog niet eens een 450 aan. Niet dat ik een goede rijder ben of zo. Maar je moet keuzes maken. Goed in terrein of op de weg. Als alle twee dat gaat niet volgens mij.
 
Niets kan tegen te lange stijle wheelies. Maatje hier heeft een YZ450F gekocht uit 2012 van een "wheelyboy" maar heeft er weinig plezier van. Hij heeft nu de komplete motor gereviseert en voor vering ook. Binnenkort gaat hij weer eens kijken of zijn brommer nu wel wil blijven lopen tijdens het crossen.

Alles gaat, staat en valt met onderhoud wat er gedaan is. Type, merk maakt niet veel uit.

Klopt, maar de 1 wel beter als de ander.
 
De 690 smc of smc-r heeft al heeeeeeeeel veel voordelen tegenover de 640 lc4. Ook voor een vakantie Duitsland geschikt. Ik ben er al mee naar het zwarte woud links onderin Duitsland tegen de franse grens aan gereden.

Een paar voordelen:

- lichter qua gewicht
- veel fijner zadel
- 6e versnelling voor op de snelweg
- grotere benzinetank
- meer vermogen
- betere vering
- veel meer opties / aftermarket onderdelen voor te krijgen
- veel minder trillen
- de looks 8-)

Echter voor een vakantie naar Oostenrijk/Frankrijk ofzo zou ik hem als nog op een kar zetten of een keer ergens overnachten. Het blijft een SM en gelukkig geen tourmotor. Eenmaal ter plaatse word het gooien en smijten in de bergen met deze geweldige stuurmansfiets :]
 
Laatst bewerkt:
Rot op MF Oma!

de score na een zondag morgen raggen op de baan...

IMG-20170730-WA0003_zpsnncxqmsf.jpg


serieus aantal noppen gebroken aan de zijkanten van de achterband, Achtertandwiel helemaal versleten, zitten bijna geen tanden meer op en een spaak gebroken. Afgetopt met een lekke band. Band is kaal ondanks dat het wel oke lijkt oip de foto. Zit maar een paar mm profiel meer op. Ketting is ook op. Man man dat gaat weer geld kosten.

Dus met de MX bulance naar de snek om bij te komen van de schrik en uitdroging. Bike is als een varken vast gebonden. Maar met wat vasthouden is het wel goed gegaan tot huis.
 
.Hey guys,

Ik heb een lc4 400 met een probleempje. Als je in de 3de versnelling zit lijkt het alsof hij in zijn vrij staat, dus totaal geen overbrenging.
Had hem verkocht aan een maatje van me, die constateerde dit probleem. Bij mij schoot hij er soms ook al uit.
Nu ga ik de motor terugkopen en kijken wat ik kan doen. Iemand ideeën/suggesties?
Nieuw blok? Moeite waard om te splitsen? Of toch in onderdelen verkopen? Iemand toevallig interesse in onderdelen?
 
Laatst bewerkt:
Mijn gok zou kromme schakelvork zijn.

Open maken en kijken.
Thanks.

Ik kan dit niet zelf dus moet het laten doen á 15 euro per uur. Hoorde dat je daar al gauw 10 uur mee bezig bent_ en moet dan ook een Nieuwe pakking enz. Loopt al wel redelijk in de prijs
 
Thanks.

Ik kan dit niet zelf dus moet het laten doen á 15 euro per uur. Hoorde dat je daar al gauw 10 uur mee bezig bent_ en moet dan ook een Nieuwe pakking enz. Loopt al wel redelijk in de prijs

Zelf blok uit de motor halen scheelt al. 10u lijkt mij namelijk nogal veel, maar 150 euro plus onderdelen is niet veel.

Vork ligt rond de 70 euro, versnellingsbak tandwiel rond de 100. (Prijzen van gsxr 2004)
 
Haha, begon je verslagen al te missen!

Same old shit hier! Altijd iets never boring.


Thanks.

Ik kan dit niet zelf dus moet het laten doen á 15 euro per uur. Hoorde dat je daar al gauw 10 uur mee bezig bent_ en moet dan ook een Nieuwe pakking enz. Loopt al wel redelijk in de prijs

Een beetje monteur dopt een blok uit elkaar in een uur of 2 - 3 easy. De ellende met versnellingsbak werk is dat het blok gesplitst moet worden. Dan zie je alles wat er aan de hand is. Goed maken nu je er bent of negeren? Maar als alles weer goed is dan heb je een beest van een blok terug. Tis maar net wat je wilt.
 
Blok heb je in 2uurtje helemaal los liggen, en moet zeggen dat die lc4 machtig makkelijk zijn om aan te sleutelen, makkelijker zelfs dan het 125cc blokje waar ik momenteel mee bezig ben.
 
Same old shit hier! Altijd iets never boring.Een beetje monteur dopt een blok uit elkaar in een uur of 2 - 3 easy. De ellende met versnellingsbak werk is dat het blok gesplitst moet worden. Dan zie je alles wat er aan de hand is. Goed maken nu je er bent of negeren? Maar als alles weer goed is dan heb je een beest van een blok terug. Tis maar net wat je wilt.

Waar ik vooral tegenaan hik zijn de kosten, aangezien de motor als hij helemaal goed is maar 1000 euro waard is, vind het zonde om er dan 400 euro in te stoppen.
 
Ah Se Sua leeft nog. Jij zat op Curacao toch?

Ja hij leeft nog! Dat verbaasd mij ook wel eens. Ja op doeshi Curacao!


Waar ik vooral tegenaan hik zijn de kosten, aangezien de motor als hij helemaal goed is maar 1000 euro waard is, vind het zonde om er dan 400 euro in te stoppen.


Als ik een tijd van een motor wil genieten en gebruiken dan geef ik er meer geld aan uit. Maakt niet uit als je niets aan een motor wilt doen, mmar dan moet je een (veel) duurdere kopen en heb je ook geen garantie dat het goed gaat.

Tis maar hoe je het ziet.

Als ik zie wat er in mijn crossert is gegaan het laatste jaar en ik heb hem net wat langer dan dat, dan had ik ook wat anders (bijna nieuw) kunnen kopen. Maar ik had dat geld op dat moment niet. dus tja dan moet je wat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan